بهبود فرایند‌ها

بهبود فرآیند

بهبود فرایند شیوه‌ای برای مبارزه با زوائدی در فرایندها است که باعث تاخیر در اجرای پروژه‌ها، تضعیف روحیهٔ کارکنان و کاهش بهره‌وری می‌شوند. بهبود فرایندها برای شکست موانع به جای تمرکز بر فناوری با تعریف نیازهای کسب‌و‌کاری یک فرایند شروع می‌شود.  شرکت‌ها و سازمان‌هایی که بهبود فرایند را در سازمان خود اعمال کرده‌اند شهادت می‌دهند که به واسطهٔ استفادهٔ بهینه از منابع موجود به نتایجی چون کاهش اتلاف‌ها، افزایش بهره‌وری عملیاتی و آگاهی پذیری بیش‌تر مشتری دست یافته‌اند.

  • بررسی و تحلیل وضعیت موجود شرکت بر اساس الزامات مدل های تعالی و مدل مرکز کیفیت و بهره وری آمریکا (APQC)
  • شناسایی و طرح ریزی فرآیندهای سطح صفر سازمان
  • شناسایی و طرحریزی زیر فرآیندهای سطح یک سازمان
  • تدوین Process Map
  • مستند سازی فرایندها
  • تدوین چارت سازماني متناظر با مالكين فرآيند (به تفكيك واحد) و چارت سازمانی کلان
  • طرح‌ریزی سیستم پایش و اندازه گیری فرآیندها
  • ERP

مکانیزاسیون، سیستم یکپارچگی اتوماسیون اداری یا ERP اساسا به معنای متحد کردن عملیات های بخش های سازمان با یکدیگر است تا در نتیجه، فرآیندهای کسب و کار با تعادل بیشتری پیش بروند.

این یکپارچگی توسط ماژول هایی به وجود می آید که در تعامل با یکدیگر به بخش های سازمانی مختلف، این اجازه را می دهند تا علاوه بر انجام عملیات های مرتبط، به اطلاعات سایر بخش های دیگر برای تکمیل عملیات ها دسترسی داشته باشند.

  • مهندسی مجدد

مهندسی‌ مجدد عبارت‌ است‌ از بازاندیشی‌ بنیادین‌ و ریشه‌ای‌ فرایندها برای‌ دستیابی‌ به‌ پیشرفتی‌ شگفت‌انگیز در معیارهای‌ حساسی‌ چون‌ كیفیت‌ و سرعت‌ خدمات.

  • بهبود فرایند

بهبود عملکرد فرایندهای مختلف کسب و کار با ارائه مشاوره های مرتبط و پیاده سازی سیستم هایی نظیر BPMS و ابزارهای مدیریت فرایند

خدمات ما

مهندس محمد ابراهیم شیرآقایی

مدیر عامل هلدینگ کاسپین

سرممیز و مشاور ارشد استانداردهای ایزو 9001 ، ایزو 14001 ، IATF 16949 ، ایزو 45001

مدرس دوره های آموزشی استانداردها و سیستم های مدیریتی در سطح دانشگاه های برتر کشور

 


سوابق حرفه ای در حوزه کیفیت و استانداردسازی

سر مميزی: DAS انگلیس، TUV NORD آلمان، DIMITTO سوییس و  RINA ایتالیا
  • ممیزی و سرممیزی شخص سوم در CB های بین المللی معتبر مستقر در ایران
    • ممیزی و سرممیزی شخص سوم ممیزی شخص سوم سیستم های مدیریت صنایع خودروسازی IATF16949
    • ممیزی و سرممیزی شخص سوم ممیزی شخص سوم سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001
    • ممیزی و سرممیزی شخص سوم ممیزی شخص سوم سیستم های مدیریت زیست محیطی ISO 14001
    • ممیزی و سرممیزی شخص سوم ممیزی شخص سوم سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت ISO 45001 و OHSAS 18001
    • ممیزی و سرممیزی شخص سوم ممیزی شخص سوم سیستم های مدیریت یکپارچه IMS

کارشناس مسئول تضمین کیفیت شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا – تهران

  • شناسایی، تحلیل و بهینه سازی فرآیندهای سازمان و عضویت در تیم مکانیزاسیون فرآیندهای شرکت
  • مسئول پیاده سازی و ممیزی داخلی ISO 9001 و ISO/TS 16949 و HSE
  • مسئول تهیه روش و سرپرستی تیم اجرایی و ارزیابی 5S

 

سرپرست واحد منبع یابی و ارزیابی  شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا – تهران

  •  مسئول کلیه تيم هاي ارزيابي پیمانکاران شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا
  • ارزیاب و مميز بخش سيستم هاي كيفيت، برنامه ریزی و ایزو در تيم هاي ارزيابي شركت
  • انجام بيش از 300  نفر- روز ارزيابي و مميزي شخص دوم شركت هاي پيمانكار جهت گريد بندي ايشان در زمینه های کاری مختلف مانند قالبسازی، فیکسچرسازی، آبکاری، عملیات حرارتی، پرسکاری، مونتاژ، ریخته گری، مهنذسی، طراحی و…


سوابق پژوهشی

عنوانوضعیتنام ژورنال/کنفرانس
مقاله ISI تحت عنوان:

Two-stage flow-shop scheduling problem with non-identical second stage assembly machines

چاپ شدهژورنال IJAMPT

(ISI Journal)

مقاله تحت عنوان:

Solving Assembly Flowshop Scheduling Problem with Parallel Machines Using Variable Neighbourhood Search

چاپ و ارائه در جلسه اصلیفرانسه – كنفرانس CIE
مقاله تحت عنوان:

راهبرد استراتژيك مديريت زنجيره تامين در طراحي و ساخت قالبها و فيكسچرهاي خودروي مينياتور

چاپ و ارائه در جلسه اصلیتهران- اولين كنفرانس ملي ارتقاي توان داخل
مقاله تحت عنوان:

مدلي جهت تعيين استراتژي مناسب تامين همراه با مطالعه موردي در شركت قالبهاي بزرگ صنعتي سايپا

ارائه در بخش پانل خودروتهران- سومين كنفرانس بين المللي لجستيك
مقاله تحت عنوان:

بررسي تاثيرات فرهنگ سازماني بر برون سپاري با مطالعه موردي

چاپ و ارائه در جلسه اصلیتهران- دومین كنفرانس ملي ارتقاي توان داخل
مقاله تحت عنوان:

DESIGNING AND IMPLEMENTING A FRAMEWORK FOR OUTSOURCING

چاپ در کتابچه کنفرانس و ارانه در جلسه اصلیدهمین دوره کنفرانس بین المللی منبع یابی هوشمند – کره جنوبی 2012
مقاله تحت عنوان:

The Impacts of Organizational Culture on Outsourcing

چاپ در کتابچه کنفرانس و ارانه در جلسه اصلیدهمین دوره کنفرانس بین المللی منبع یابی هوشمند – کره جنوبی 2012
مهندس وحید رهنما
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
  • سرممیز رسمی و بین المللی استانداردهای ISO 9001 ، ISO 45001 و ISO 14001
  • مدیر پروژه گروه مهندسی مشاور نور ( خانه مهندسی صنایع )
  • مدیر پروژه IMS شرکت آرشانیک آوید
  • مدیرپروژه تحقیقاتی مدلسازی ارزیابی ریسک شرکت سایپا
  • دبیر کمیته مهندسی صنایع ،مدیریت و HSE مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه جامع امام حسین جهت اجرای پروژه های علمی و پژوهشی قرارگاه خاتم االنبیاء
  • ممیز داخلی فازهای 1 تا 10 پارس جنوبی ) شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی( تابستان 98
  • ممیز داخلی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان پاییز 98
  • ممیز داخلی دفاتر منطقه ای و نمایندگی های ایساکو در سراسر ایران سال 97 و 98
  • ارزیاب جایزه ملی رضایت مشتری  شرکت فوالد امیرکبیر کاشان ، شرکت گاز اهواز
  • مشاور استقرار یکپارچه سازی سیستم مدیریت کیفیت 2015:9001 ISO پتروشیمی بندرامام خمینی
  • مشاور استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS پتروشیمی ایلام
  • مشاور استقرار 2015:9001 ISO مرکز آموزشی شهید بهشتی جم- بوشهر
  • مشاور مشاور استقرار IMS در شرکت پروپیلن پتروشیم جم
  • ممیز پتروشیمی آبادان
  • ممیز پتروشیمی کارون
  • ممیز پتروشمی قائد بصیر
  • مشاور استقرار نظام آراستگی محیط کار در شرکت پروپیلن پتروشیم جم
  • کارشناس پروژه2015:9001 ISO مهندسی مجدد فرآیند دانشگاه امام صادق
  • کارشناس پروژه BPR مهندسی مجدد فرآیند دانشگاه امام صادق
  • مشاور استقرار سیستم مدیریت کیفیت 2015:9001 ISO شرکت آبنوس پالایش
  • مشاور استقرار سیستم مدیریت کیفیت 2015:9001 ISO شرکت الکتروژن
مهندس محمد رسولی
  • معاونت اجرایی شرکت مهندسی الگو مشاوره کاسپین
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش لجستیک و زنجیره­ تامین از دانشگاه جامع امام حسین
  • عضویت در تیم پروژه‌های استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی
  • کارشناس سیستم‌ها و روش‌ها در دو شرکت خدمات محور

اعضای تیم

  • پروژه آموزش و مشاوره مهندسي مجدد فرايندها BPR در بندر نوشهر

به ما اعتماد کردند

تا زمانی که فرآیندهای خود را به درستی شناسایی نکنید نمی توانید بهبود حاصل کنید…

و اگر بهبود و توسعه مداوم سرلوحه کارتان نباشد راکد خواهید ماند و حتی اگر اولین و بهترین در مقایسه با رقبا باشید، روزی به عاقبت نوکیا یا یاهو دچار خواهید شد!!!

پس توصیه ما به شما این است که اصلی ترین رقیب شرکت شما، دیروز شرکتتان باشد…

استفاده از بهبود فرایندها مثل هرس کردن شاخ و برگ اضافه و غیرضروری درختی تنومند است تا آن درخت رشد بهتری داشته باشد و راحت‌تر بتوان از آن نگهداری کرد. بهبود فرایندها با شناسایی بخش‌هایی از فرایند که مستعد رسیدگی بیشتر است باعث دستیابی به عملکرد بهتر در فرایند می‌شود

چرا بهبود فرایند؟

دریافت مشاوره