آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

با اصطلاحات استارتاپی پرکاربرد آشنا شوید

آخرین اخبار و مقالات

دسته بندی‌ها

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

در این مقاله قصد داریم به برخی از اصطلاحات استارتاپی اشاره کنیم . دانستن این واژگان برای کارآفرینان جهت برنامه ریزی شروع یک کسب و کار و استارتاپ کاربرد دارد.


اصطلاحات استارتاپی/کسب و کار/کارآفرینان


برخی واژگان و اصطلاحات استارتاپی

شتاب دهنده استارتاپ

شتاب دهنده ها به اجرایی شدن ایده و مدل کسب و کار استارتاپ های موجود کمک می‌کنند. آنها در زمان معین سه تا چهار ماهه کار می‌کنند و از یک مدل رسمی استفاده کرده و استارتاپ های برتری را انتخاب می‌‌کنند که مقیاس‌پذیر بوده و قابلیت رشد سریع را دارند. شتاب دهنده ها امکاناتی نظیر دفتر کاری و حمایت های ارتباطی و آموزشی در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار می‌دهند به‌علاوه سرمایه‌ای (حدود 25 میلیون) را در ازای درصدی از پیش تعیین‌شده از سهام (حدود 15 درصد) در اختیار استارتاپ ها قرار می‌دهند.


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


مرکز رشد استارتاپ یا انکوباتور

مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند. این مراکز بیشتر در مراحل اولیه کار، به شرکت‌های استارتاپی کمک می‌کنند و بر بقای استارتاپ تمرکز دارند. آنها مثل مربی کار کرده و از وقت و منابع خود مایه می‌گذارند. به طور کلی مراکز رشد، روی استارتاپ سرمایه گذاری نکرده و سهامی را نیز نمی‌گیرند.

 

لین استارتاپ ( استارتاپ ناب )

لین استارتاپ در لغت به معنی استارتاپ ناب است. Lean Startup در واقع یک سیستم برای ساخت یک کسب و کار یا محصول است که در این سیستم از استراتژی کاهش ریسک استفاده می‌شود. در این سیستم به صورت مداوم محصول و ایده‌های جدید آزمایش می‌شوند و با بازخورد گرفتن سریع از مشتریان، اعتبار سنجی می‌شوند به طوری که کارهای بدون فایده حذف و کارهای ارزشمند گسترش می‌یابند.

 


با استارتاپ ناب بیشتر آشنا شوید


استارتاپ ویکند چیست ؟

استارتاپ ویکند دورهمی استارتاپی ها، برنامه نویسان، گرافیست‌ها، ایده پردازان، بازاریاب ها، مدیران و سرمایه گذاران می‌باشد به طوری که این افراد در چند روز متوالی آخر هفته (معمولا 3 روز) گرد هم می‌آیند. در این رویدادها ایده‌ها و طرح‌های جدیدی مطرح می‌شود و تیم‌هایی برای کار بر روی ایده‌های جدید تشکیل می‌شود تا به چالش‌ها و نیازهایی بر این اساس پاسخ داده شود.

 

استارتاپ گرایند

استارتاپ گرایند رویدادی حمایتی است که در آن از کارآفرینان و موسسان کسب و کارهای نوپا که عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند دعوت می‌شود تا در مورد بیزینسشان صحبت کنند و داستان موفقیتشان را بگویند. این رویداد فرصتی برای استارتاپی هاست که از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

 


مقالات مرتبط: با منتور و منتورینگ آشنا شوید


طرح کسب و کار یا بیزینس پلن

یکی دیگر از اصطلاحات استارتاپی طرح کسب و کار یا بیزینس پلن است. بیزینس پلن یک سند است که اصول اولیه در مورد کسب و کار، محصولات، و خدمات شما را مشخص می‌کند، بازاری را که هدف قرار داده‌اید، اهدافی که برای کسب و کار دارید و چگونگی دستیابی به آن اهداف را بیان می‌کند. بیزینس پلن یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که شما باید هنگام شروع یک کسب و کار داشته باشید.

 


تهیه شده در گروه تولید محتوای هلدینگ کاسپین


 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0