آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

امنیت مالی: هر آنچه را که باید بدانید

قصد داریم در سلسله مقالاتی با عنوان پله پله از تونایی مالی تا فراوانی مالی ، مراحل مختلف رشد مالی را خدمتتان ارائه دهیم. این مقاله : امنیت مالی

با ما همراه باشید…

جهت مشاهده مقالات کلیک کنید.


امنیت مالی چیست؟

منظور از امنیت مالی آرامش روانی است که وقتی نگران پول نیستیم. اغلب ، این بدان معناست که درآمد کافی برای تأمین راحت هزینه ها ، عاری از بدهی و پس انداز برای پوشش شرایط اضطراری را داشته باشید. برای بسیاری ، می تواند رویایی دست نیافتنی به نظر برسد. با این حال ، امنیت مالی یک اصطلاح نسبی است ، به این معنی که هر کسی می تواند از نظر مالی امن باشد.

 

امنیت مالی/سرمایه گذاری/پس انداز

 

 

امنیت مالی به چه معناست؟

برخی معتقدند برای داشتن امنیت مالی باید میلیونر یا حتی چند میلیونر باشید. با این حال ، کارآفرینان ، ورزشکاران و ستاره های سینمای بی شماری وجود داشته اند که ثروت زیادی به دست آورده اند و سپس همه آنها را از دست داده اند. حقیقت این است که شما برای تأمین امنیت مالی نیازی به عمارت ، ماشین اسپرت یا هواپیمای شخصی ندارید.

حتی لازم نیست وام مسکن خود را پرداخت کرده باشید. در نهایت ، امنیت مالی فقط به این معنی است که شما پول خود را کنترل می کنید و نگران پرداخت صورتحساب ها یا پوشش موارد اضطراری نیستید. با این وجود ، این موضوع برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد.

بنابراین ، در اینجا چهار نوع امنیت مالی وجود دارد که به شما کمک می کند معنی این اصطلاح را برای شما مشخص کنید.

1. بدون بدهی

هنگام حمل بدهی های مهم ، احساس امنیت مالی دشوار است. در حال حاضر ، برخی از انواع بدهی ضروری است. به عنوان مثال ، تعداد بسیار کمی از افراد سرمایه ای دارند که برای خرید خانه یا تحصیلات عالی به صورت نقدی پرداخت کنند. اما صرف اعتبار برای اقلام روزمره ، لباس ، ابزارهای فناوری یا تعطیلات به احتمال زیاد به شما در دستیابی به امنیت مالی کمک نمی کند.

به خصوص اگر این بدهی مربوط به کارت های اعتباری باشد. کارت های اعتباری نیاز به پرداخت ماهانه دارند و نرخ بهره بسیار بالایی دارند. برخی حتی دارای نرخ بهره تا 29.99 AP آوریل هستند ، که باعث می شود تا بتوانید بیشتر به بدهی بپردازید. در پایان ، اگر پولی را که به موقع وام گرفته اید باز نگردانید. می توانند از شما شکایت کنند. خانه شما می تواند از خانه خارج شود ، و ماشین شما می تواند بازپس گرفته شود. تهدید این سناریوها به احتمال زیاد باعث نمی شود از نظر مالی احساس امنیت کنید. از سوی دیگر ، بدون بدهی می تواند به ایجاد حس عمیق امنیت کمک کند.

2. کنترل پول خود

اگر کسی سالانه 100،000 دلار درآمد دارد اما 110،000 دلار خرج می کند ، آیا از نظر مالی تأمین می شود؟ جواب منفی. این شخص در حال بدهکار شدن است و برای پرداخت قبوض تلاش می کند. بنابراین ، اگر می خواهیم نحوه تامین امنیت مالی را بیاموزیم ، ابتدا باید بودجه بندی را بیاموزیم. بودجه بندی فرایندی است که برای کنترل پول به کار می رود.

به جای اینکه بدانید کجا رفته است به آن بگویید کجا باید برود. وقتی پول خود را کنترل می کنید ، به احتمال زیاد احساس امنیت می کنید. وقتی به طور مداوم در پایان هر ماه مبلغی برای شما باقی می ماند ، در راه دستیابی به امنیت مالی هستید. همانطور که ادموند برک ، دولتمرد و فیلسوف ایرلندی گفت ، “اگر ما به ثروت خود فرمان دهیم ، ثروتمند و آزاد خواهیم بود. اگر ثروت ما به ما فرمان دهد ، ما واقعاً فقیر هستیم. ” نقل قول امنیت مالی: ادموند برک

3. آمادگی برای مواقع اضطراری

بسیاری از افراد پول کافی برای پرداخت بیمه سلامت ، خانه یا اجاره ندارند. و طبق نظرسنجی Bankrate ، تقریباً 4 نفر از هر 10 آمریکایی (41)) برای پوشش یک فوریت 1000 دلاری وام می گیرند. زندگی چک چک تا پرداخت چک بدون پس انداز یا بیمه مناسب تضمین شده است که بر احساس امنیت مالی و سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. برای اینکه احساس امنیت مالی کنید ، باید بیمه مناسب داشته باشید و برای مواقعی که همه چیز خراب می شود یک بافر در بانک داشته باشید.

4. افزایش امنیت مالی خود

اگر از نظر مالی از امنیت بیشتری برخوردار نیستید ، به احتمال زیاد از امنیت مالی کمتری برخوردار خواهید بود. در نتیجه ، امنیت مالی نیز به معنای پیشرفت پایدار و قابل اعتماد است. شاید این بدان معناست که وام مسکن را هر ماه پرداخت کنید ، به حساب پس انداز خود اضافه کنید یا برای بازنشستگی سرمایه گذاری کنید. تماشای پس انداز و ثروت خالص شما به احتمال زیاد باعث می شود از نظر مالی از امنیت بیشتری برخوردار شوید.

امنیت مالی در مقابل آزادی مالی

احساس امنیت مالی و آزادی مالی دو چیز متفاوت است. برنامه امنیت مالی بر ایجاد احساس امنیت از طریق پرداخت به موقع قبوض ، افزایش پس انداز ، بودجه بندی ، سرمایه گذاری و خرید بیمه تمرکز دارد. از سوی دیگر ، آزادی مالی این است که زندگی را با شرایط شخصی خود انجام دهید. همانطور که فیلسوف مارکوس تولیوس سیسرو یک بار گفت: “پس آزادی چیست؟ قدرت زندگی به عنوان کسی که می خواهد. ”

برای برخی ، این می تواند به معنای بازنشستگی زودهنگام ، سفرهای طولانی مدت ، خریدهای لوکس یا توانایی ترک شغل نامطلوب برای یافتن شغل دیگر بدون ترس باشد. امنیت مالی باید قبل از امکان پذیر شدن آزادی مالی به دست آید.

 

امنیت مالی/سرمایه گذاری/پس انداز

 

اهمیت امنیت مالی

هر نوع ناامنی اعم از احساسی ، مالی یا شغلی باعث ایجاد استرس می شود. علاوه بر این ، امنیت مالی و خوشبختی به وضوح در هم تنیده شده اند. مزایای بسیاری از امنیت مالی وجود دارد. استرس ، ترس و اضطراب را از بین می برد و احساس راحتی و ایمنی را جایگزین آنها می کند.

اگر می خواهید بر امور مالی خود تسلط داشته باشید ، در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند چگونه به امنیت مالی برسید. فقط نیاز به پشتکار ، سخت کوشی دارد.

1. موقعیت خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه بتوانید از نظر مالی مطمئن شوید ، باید کمی وضوح را به دست آورید. برای انجام این کار ، با تهیه موجودی شروع کنید. چقدر درآمد دارید و چقدر پس انداز و سرمایه گذاری دارید؟ چقدر بدهی دارید و نرخ بهره چقدر است؟ در نهایت ، هزینه های شما در هر ماه چقدر است؟ همه چیز را بنویسید. انجام این کار ممکن است کمی طول بکشد ، بنابراین آن را به آرامی انجام دهید و در صورت نیاز ، کار را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. هنگامی که تصویری واضح از وضعیت مالی خود به دست آوردید ، می توانید آن را بهبود بخشید.

2. زیر ابزار خود زندگی کنید

بخش مهمی از مدیریت امنیت مالی زندگی زیر توان شماست. این بدان معناست که شما همیشه کمتر از درآمد خود هزینه می کنید. حتی سرمایه گذار مشهور ، وارن بافت ، با وجود دارایی خالص تقریباً 78.9 میلیارد دلار ، متواضعانه زندگی می کند. در واقع ، بافت هنوز در خانه ای در اوماها زندگی می کند که در سال 1958 به قیمت 31،500 دلار خریداری کرده است. این بدان معناست که بوفه در دام “خزش سبک زندگی” نیفتاده است – این زمانی است که درآمد شما افزایش می یابد و هزینه های شما نیز افزایش می یابد و پس انداز شما را به دنبال ندارد. بنابراین ، بودجه ای ایجاد کنید و مطمئن شوید که همیشه زیر توان خود زندگی می کنید.


مقاله پیشنهادی : ثبات مالی و اهمیت آن


3. ایجاد اهداف مالی

درباره اهداف مالی خود فکر کنید. برای اینکه احساس امنیت مالی کنید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ شاید دوست دارید بدهی کارت اعتباری را پرداخت کنید ، صندوق اضطراری ایجاد کنید یا هر ماه مقداری پول برای بازنشستگی پس انداز کنید. هر چه هست بنویسید. سپس مشخص کنید که برای رسیدن به هر یک از اهداف خود به چه مقدار پول نیاز دارید.

وقتی همه اهداف خود را مشخص کردید ، آنها را به ترتیب اولویت قرار دهید – کدام مهمترین هستند؟ چرا؟ شاید گرفتن وجه اضطراری اولویت اصلی شما باشد ، یا شاید بخواهید مبلغی را برای خرید خانه پس انداز کنید. سعی کنید از برنامه بودجه برای پیگیری تمام پول های ورودی و خروجی استفاده کنید تا مطمئن شوید به بودجه خود پایبند هستید.

4. برنامه امنیت مالی تهیه کنید

آنتوان دو سنت اگزوپری ، نویسنده و پیشگام هوانورد فرانسوی ، می گوید: “هدف بدون برنامه فقط یک آرزو است.” بنابراین ، هنگامی که همه اهداف خود را یادداشت کردید ، باید یک برنامه امنیت مالی ایجاد کنید. عمیق تر وارد جزئیات شوید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک صندوق اضطراری 1000 دلاری پس انداز کنید ، چقدر طول می کشد تا آن را ذخیره کنید و چقدر پول برای پس انداز در هر ماه نیاز دارید؟ چه چیزی مانع رسیدن شما به این هدف می شود و چگونه می توانید از آن جلوگیری کنید؟ چگونه باید سرمایه گذاری گنید. برای هر یک از اهداف اولویت خود برنامه ای ایجاد کنید.

5- هزینه های خود را کاهش دهید

هنگامی که یک برنامه امنیت مالی ایجاد کردید ، به احتمال زیاد باید هزینه های خود را کاهش دهید تا مقداری پول آزاد کنید. بسته به میزان نیاز به پس انداز برای رسیدن به اهداف خود ، ممکن است لازم باشد اقلام لوکس کوچک یا هزینه های بزرگ را کاهش دهید. هنگام تلاش برای صرفه جویی در پول ، بر پیروزی های مداوم در طول زمان تمرکز کنید. به عنوان مثال ، صرفه جویی 100 دلاری با خرید مبل ارزان تر عالی است ، اما همچنین به دنبال راه هایی برای صرفه جویی 100 دلار اضافی در هر ماه باشید.

6. بدهی خود را پرداخت کنید

اعم از وام دانشجویی یا کارت اعتباری ، تقریباً سه مورد از چهار هزاره در ایالات متحده بدهی دارند و میانگین موجودی آنها 36000 دلار است. اگر بدهی هایی دارید که می خواهید برای تأمین امنیت مالی آنها را بپردازید ، از دو روش اصلی می توانید استفاده کنید.

روش گلوله برفی پیشنهاد می کند که ابتدا کوچکترین بدهی را بپردازید و سپس راه خود را ادامه دهید و آخرین بدهی را بدون در نظر گرفتن نرخ بهره بپردازید. دیو رمزی ، کارشناس امور مالی شخصی گفت: “ابتدا صورتحساب اول را تصفیه کرده و به صورت بعدی بروید ، خواهید دید که شما مسئول پول خود هستید. و این بسیار انگیزه بخش است! ”

روش بهمن نشان می دهد که ابتدا بدهی را با بیشترین نرخ سود پرداخت کنید ، سپس با کمترین نرخ سود به بدهی بروید. این روش بهمن به شما این امکان را می دهد که به طور کلی کمترین مبلغ سود را بپردازید. با این حال ، روش گلوله برفی می تواند به شما کمک کند احساس قدرت کنید و بنابراین می توانید بدهی های خود را سریعتر پرداخت کنید.


امنیت مالی/سرمایه گذاری/پس انداز


7. ذخیره ، ذخیره و ذخیره

پس انداز مداوم بخش مهمی از دستیابی به امنیت مالی است. اگر نمی دانید در مورد پس انداز از کجا شروع کنید ، از قانون سناریو الیزابت وارن 50/30/20 استفاده کنید. در اینجا چگونه این قانون به شما پیشنهاد می کند که پول خود را خرج کنید: 50٪ نیازها مانند مسکن ، آب و برق و مواد غذایی.40 درصد از خواسته ها ، مانند خرید و سرگرمی.20٪ پس انداز ، مانند برنامه های بازنشستگی و وجوه اضطراری. هر کاری می کنید ، پس انداز را شروع کنید!

8. کسب درآمد بیشتر

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت مالی یافتن راه هایی برای کسب درآمد بیشتر است. به عنوان مثال ، می توانید در مورد حقوق خود مذاکره کنید ، به دنبال شغلی با حقوق بیشتر باشید یا یک شلوغی جانبی را شروع کنید. ایده های شلوغ جانبی متداول شامل شروع یک تجارت dropshipping ، تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته و راه اندازی یک وبلاگ است.

9. در یک مجموعه متنوع سرمایه گذاری کنید

اگر سرمایه گذاری بخشی از برنامه امنیت مالی شما است ، مطمئن شوید که تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهید. در عوض ، پول خود را در چندین سرمایه گذاری تقسیم کنید تا نمونه کارهایی متنوع ایجاد کنید. به این ترتیب ، اگر سرمایه گذاری شکست بخورد ، تمام پول خود را از دست نخواهید داد.

۱۰- سازگار باشید

در نهایت ، به یاد داشته باشید که مدیریت امنیت مالی هرگز متوقف نمی شود. برای ایجاد امنیت مالی بلند مدت ، باید بر ایجاد عادات پایدار تمرکز کنید. جیم ران ، کارآفرین و سخنران انگیزشی ، می گوید: “موفقیت نه جادویی است و نه مرموز. موفقیت نتیجه طبیعی استفاده مداوم از اصول اساسی است. ”

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / منبع : https://www.oberlo.com/blog


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید