آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

12 نکته برای دستیابی به آزادی مالی

قصد داریم در سلسله مقالاتی با عنوان پله پله از تونایی مالی تا فراوانی مالی ، مراحل مختلف رشد مالی را خدمتتان ارائه دهیم. دستیابی به آزادی مالی برای بسیاری از مردم یک هدف است.

با ما همراه باشید…

جهت مشاهده مقالات کلیک کنید.


این به طور کلی به معنای داشتن پس انداز ، سرمایه گذاری و پول نقد در دسترس برای تأمین سبک زندگی مورد نیاز خود و خانواده است – و یک تخم مرغ در حال رشد که به شما امکان می دهد بازنشسته شوید یا حرفه مورد نظر خود را دنبال کنید بدون اینکه با کسب مبلغ مشخصی رانده شوید. هر ساله.

متأسفانه ، افراد زیادی در دستیابی به آن شکست می خورند. آنها با افزایش بدهی ، مواقع اضطراری مالی ، هزینه های بیهوده و سایر مسائلی که آنها را از رسیدن به اهداف خود باز می دارد ، سنگینی می کنند. سپس رویدادهای غیرمنتظره مانند طوفان یا زلزله وجود دارد که برنامه ها را واژگون می کند و سوراخ هایی در شبکه های ایمنی آنها ایجاد می کند که قبلاً قابل مشاهده نبود.

آزادی مالی

تقریباً برای همه مشکل پیش می آید ، اما این 12 عادت می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد.

 

آزادی مالی/سرمایه گذاری/پس انداز

 

1.اهداف زندگی را تعیین کنید

آزادی مالی برای شما چیست؟ تمایل کلی به آن یک هدف مبهم است ، بنابراین مشخص کنید. بنویسید که چقدر باید در حساب بانکی خود داشته باشید ، شیوه زندگی شامل چه مواردی است و این امر در چه سنی باید محقق شود. هرچه اهداف شما مشخص تر باشد ، احتمال دستیابی به آزادی مالی بیشتر است.

در مرحله بعد ، به سن فعلی خود برگردید و در فواصل منظم ، مراحل مالی را تعیین کنید. همه را مرتب بنویسید و برگه هدف را در ابتدای ضامن مالی خود قرار دهید.

2. بودجه بندی کنید

تهیه بودجه ماهانه خانوار و پایبندی به آن بهترین راه برای تضمین پرداخت همه صورتحساب ها و پس انداز برای دستیابی به آزادی مالی است. همچنین این یک روال عادی است که اهداف شما را تقویت می کند و در برابر وسوسه افشاگری ، عزم راسخ تر می کند.

3. بازپرداخت کامل کارت های اعتباری

کارت های اعتباری و وام های مصرفی مشابه با بهره بالا برای ثروت سازی سمی هستند. بازپرداخت کل موجودی در هر ماه به یک نکته مهم تبدیل شود. وام های دانشجویی ، وام های مسکن و وام های مشابه معمولاً دارای نرخ بهره بسیار پایین تری هستند. پرداخت آنها یک فوریت نیست. پرداخت به موقع یک رتبه اعتباری خوب ایجاد می کند و خواهد کرد.

4. ایجاد پس انداز خودکار

اول خودت پول بده در برنامه بازنشستگی خود ثبت نام کنید و از هر گونه مزایای مشارکت کامل استفاده کنید. همچنین عاقلانه است که یک برداشت خودکار برای صندوق اضطراری ، که می تواند برای هزینه های غیر منتظره مورد استفاده قرار گیرد ، و کمک خودکار به یک حساب کارگزاری یا موارد مشابه ، وجود داشته باشد. در حالت ایده آل ، پول باید همان روزی دریافت شود که حقوق خود را دریافت می کنید ، بنابراین هرگز حتی دستان شما را لمس نمی کند و از وسوسه به طور کامل اجتناب می کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که مقدار توصیه شده برای پس انداز بسیار مورد بحث است. در برخی موارد امکان سنجی چنین صندوق می تواند سوالی باشد.

5. همین حالا سرمایه گذاری را شروع کنید

بازارهای بد سهام می توانند مردم را در این مورد زیر سوال ببرند ، اما از لحاظ تاریخی هیچ راهی بهتر از سرمایه گذاری وجود ندارد. جادوی علاقه مرکب به افزایش تصاعدی آن در طول زمان کمک می کند ، اما برای دستیابی به رشد معنی دار به زمان زیادی نیاز دارید. سعی نکنید انتخاب کننده سهام باشید یا خود را فریب دهید تا فکر کنید می توانید وارن بافت بعدی باشید. فقط یکی می تواند باشد.در عوض ، یک حساب کارگزاری آنلاین باز کنید که یادگیری نحوه سرمایه گذاری ، ایجاد یک سبد قابل مدیریت و کمکهای هفتگی یا ماهانه به آن را برای شما آسان کند.

6. مراقب اعتبار خود باشید

امتیاز اعتباری شما تعیین می کند که هنگام خرید خودروی جدید یا تأمین مالی مجدد خانه ، چه نرخ بهره ای به شما پیشنهاد می شود. همچنین بر موارد ظاهراً غیر مرتبط مانند بیمه اتومبیل و حق بیمه عمر تأثیر می گذارد. استدلال این است که شخصی با عادات مالی بی پروا در سایر جنبه های زندگی مانند رانندگی و مشروب خواری نیز بی پروا است. به همین دلیل مهم است که یک گزارش اعتباری در فواصل منظم دریافت کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه علامت سیاه اشتباهی که نام خوب شما را خراب کند وجود ندارد. همچنین ممکن است برای محافظت بیشتر از اطلاعات خود به یکی از بهترین خدمات نظارت بر اعتبار مراجعه کنید.

 

آزادی مالی/سرمایه گذاری/پس انداز

 

7. مذاکره کنید

بسیاری از آمریکایی ها در مذاکره برای خرید کالا و خدمات دچار تردید هستند و نگرانند که این امر باعث می شود آنها ارزان به نظر برسند. بر این نقص فرهنگی غلبه کنید و می توانید هزاران نفر را در هر سال نجات دهید. بویژه مشاغل کوچک تمایل به مذاکره دارند ، جایی که خرید عمده یا مشاغل مکرر می تواند راه را برای تخفیف های خوب باز کند.

8. آموزش مداوم

همه تغییرات قابل اعمال در قوانین مالیاتی را هر سال مرور کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه تعدیلات و کسورات به حداکثر می رسد. در جریان اخبار مالی و تحولات بازار سهام باشید و دریغ نکنید که سبد سرمایه گذاری خود را بر این اساس تنظیم کنید. دانش همچنین بهترین دفاع در برابر کسانی است که سرمایه گذاران پیچیده را طعمه خود می کنند تا به سرعت پول خود را به دست آورند.

9. تعمیر و نگهداری مناسب

مراقبت خوب از اموال باعث می شود همه چیز از ماشین و ماشین چمن زن گرفته تا کفش و لباس دوام بیشتری داشته باشد. از آنجا که هزینه تعمیر و نگهداری کسری از هزینه تعویض است ، سرمایه گذاری ای است که نباید از دست داد.

10. زیر ابزار خود زندگی کنید

تسلط بر شیوه زندگی صرفه جویی با داشتن طرز فکر زندگی کامل و با هزینه کمتر چندان سخت نیست. در واقع ، بسیاری از افراد ثروتمند عادت کردند که قبل از رسیدن به ثروت ، زیر توان خود زندگی کنند. این اتخاذ یک سبک زندگی مینیمالیستی یا دعوت به اقدام برای رفتن به سطل زباله با چیزهایی که در این سالها انباشته کرده اید نیست. ایجاد تغییرات کوچک با تمایز بین چیزهایی که نیاز دارید و چیزهایی که می خواهید یک عادت مالی مفید برای عملی است.


مقاله پیشنهادی : 5 قدم برای برنامه ریزی استقلال مالی


11. مشاور مالی بگیرید

هنگامی که به نقطه ای رسیدید که مقدار قابل توجهی ثروت جمع آوری و پس انداز کردید، اعم از سرمایه گذاری های مایع یا دارایی های ملموس که به آسانی قابل تبدیل به پول نقد نیستند، از یک مشاور مالی برای آموزش آزادی مالی و کمک به تصمیم گیری استفاده کنید.

12. مراقب سلامتی خود باشید

اصل نگهداری مناسب در مورد بدن نیز صدق می کند. با مراجعه منظم به پزشکان و دندانپزشکان روی سلامتی خود سرمایه گذاری کنید و توصیه های بهداشتی را در مورد هر مشکلی که با آن روبرو می شوید دنبال کنید. با تغییر شیوه زندگی مانند ورزش بیشتر و رژیم غذایی سالم می توان به بسیاری از مشکلات کمک کرد – یا حتی از آنها جلوگیری کرد. برخی از شرکتها روزهای بیماری محدودی دارند و پس از اتمام آن روزها ، درآمد قابل توجهی از بین می رود. چاقی و بیماریها حق بیمه را سر به فلک می کشد و سلامت نامناسب ممکن است بازنشستگی پیش از موعد را با درآمد ماهانه پایین تر مجبور کند.

خط پایانی

این 12 مرحله تمام مشکلات مالی شما را حل نمی کند ، اما به شما کمک می کند تا عادات سالمی را ایجاد کنید که می تواند شما را در مسیر آزادی مالی قرار دهد.

اهداف زندگی ، کوچک و بزرگ ، مالی و سبک زندگی را تعیین کنید و نقشه ای برای رسیدن به آن اهداف ایجاد کنید.

بودجه ای تهیه کنید که تمام نیازهای مالی شما را پوشش دهد و به آن پایبند باشید.

کارتهای اعتباری را به طور کامل پرداخت کنید، تا آنجا که ممکن است بدهی کمتری داشته باشید ، و مراقب اعتبار خود باشید.

پس انداز خودکار را از طریق برنامه بازنشستگی کارفرمای خود و با ایجاد صندوق اضطراری ایجاد کنید.

از وسایل خود مراقبت کنید ، زیرا تعمیر و نگهداری ارزان تر از جایگزینی است. اما مهمتر از همه ، مراقب خود باشید و سالم بمانید.

 

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / منبع : https://www.investopedia.com


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید