5 قدم برای برنامه ریزی استقلال مالی

قصد داریم در سلسله مقالاتی با عنوان پله پله از تونایی مالی تا فراوانی مالی ، مراحل مختلف رشد مالی را خدمتتان ارائه دهیم. استقلال مالی وضعیتی است که در آن شما پس انداز کافی دارید و مجبور نیستید برای پرداخت هزینه های زندگی خود کار کنید. ممکن است برنامه ریزی کنید که برای بازنشستگی اقدام کنید یا کار را به دلخواه ادامه دهید ، نه به این دلیل که مجبور هستید. جذاب به نظر می رسد؟

با ما همراه باشید…

جهت مشاهده مقالات کلیک کنید.


چند مرحله برای تحقق استقلال مالی

1) تصمیم بگیرید که شیوه زندگی شما چگونه خواهد بود.

کمی رویا پردازی کنید و به این فکر کنید که اگر مجبور نباشید هر روز با یک ساعت زنگ دار بیدار شوید و به سر کار بروید چه خواهید کرد. کجا زندگی می کردید؟ با وقت خود چه می کنید؟ قبل از آنکه بیش از حد دیوانه شوید ، فقط به خاطر داشته باشید که هرچه سبک زندگی زیاده خواهی داشته باشید ، تحقق آن سخت تر خواهد بود. هرچه مینیمالیست تر باشید ، روز استقلال مالی شما زودتر فرا می رسد.

2) هزینه های خود را مشخص کنید.

بهترین گزینه این است که هزینه های جاری خود را با مشاهده 3-12 ماه گذشته صورت های بانکی و کارت اعتباری و ثبت هزینه های خود در برگه ای   بنویسید. سپس به این فکر کنید که این هزینه ها چگونه می تواند با شیوه زندگی جدید شما تغییر کند. به عنوان مثال ، اگر قصد کوچک سازی یا کوچ به منطقه ای با هزینه زندگی کمتر را دارید ، ممکن است هزینه کمتری برای مسکن پرداخت کنید. از سوی دیگر ، ممکن است هزینه بیشتری را صرف سفر ، سرگرمی و مراقبت های بهداشتی کنید.

فقط درآمد مشمول مالیات را وارد کنید زیرا درآمد غیرمجاز مانند برداشتن پول بدون مالیات یا هزینه کردن پس انداز و سرمایه گذاری شامل این برنامه نمیشود.

 

استقلال مالی/بازنشستگی/پس انداز

 

3) محاسبه کنید چقدر باید پس انداز کنید.

با وارد کردن هزینه های خود ، ارزش کل پرتفوی خود (حساب های بازنشستگی به علاوه هرگونه پس انداز و سرمایه گذاری دیگری که برای تأمین بودجه بازنشستگی خود برنامه ریزی کرده اید) و تعداد سالهایی که ممکن است در استقلال مالی زندگی کنید ، شروع کنید.

کاهش هزینه های شما می تواند پس انداز شما را افزایش داده و هزینه های بازنشستگی را کاهش دهد ، بنابراین راههای اضافی برای پس انداز را در نظر بگیرید. تقریبی از هزینه هایی که پرداخت می کنید و نحوه تقسیم سرمایه گذاری های خود را وارد کنید. (همچنین می توانید از این موضوع برای مشاهده تأثیر ترکیبات مختلف سرمایه گذاری بر بازنشستگی خود استفاده کنید.) اگر انتظار دارید که یکبار تغییرات بزرگی در پرتفوی شما ایجاد شود ، مانند افزودن عواید حاصل از فروش خانه شما یا دریافت مبلغ یکجا حقوق بازنشستگی یا برداشت به دلیل خرید املاک یا پرداخت هزینه های کالج ، می توانید آنها را تحت “تغییرات سبد سهام” وارد کنید.


مقاله پیشنهادی : امنیت مالی: هر آنچه را که باید بدانید


ایده این است که هرچه سالهای بیشتری را در نظر بگیرید ، نتایج دقیق تر است. می توانید بر میزان موفقیت یا چند درصد از سالها تمرکز کنید. پول هیچ تضمینی وجود ندارد که شما چیزی بدتر از بدترین نتیجه تاریخی را در آن بازه زمانی تجربه نکنید.

اگر نتایج را دوست ندارید ، ببینید آیا می توانید با تغییر نرخ پس انداز ، هزینه های بازنشستگی و/یا سن بازنشستگی برنامه ای را اجرا کنید. سایر استراتژی های احتمالی شامل استفاده از خرید مستمری فوری ، گرفتن وام مسکن معکوس و دریافت درآمد اضافی از محل کار یا مشاغل یا حتی اجاره بخشی از خانه است.

4) از حسابهای دارای مزایای مالیاتی استفاده کنید.

بسیاری از برنامه های بازنشستگی با مزایای مالیاتی در دسترس هستند ، بنابراین ترفند این است که بدانید هنگام پس انداز برای بازنشستگی چگونه آنها را اولویت بندی کنید. با اطمینان حاصل کنید که مطابق برنامه بازنشستگی کارفرمای خود هستید. شکست دادن پول رایگان سخت است. اگر واجد شرایط مشارکت  هستید ، ممکن است بخواهید اولویت بعدی خود را تعیین کنید زیرا مشارکت ها قبل از مالیات هستند و این پول می تواند بدون هزینه برای هزینه های مراقبت های بهداشتی واجد شرایط در حال حاضر یا در آینده استفاده شود.

پس از آن ، می توانید برنامه بازنشستگی خود را برای سرمایه گذاری بیشتر و انعطاف پذیری بیشتر ، افزایش دهید. به طور خاص ، مشارکت می تواند در هر زمان بدون مالیات و بدون جریمه برداشت شود. درآمد مشمول مالیات احتمالی و جریمه های خروج زودهنگام است ، اما مشارکت ها در وهله اول قرار می گیرند.

 

استقلال مالی/ بازنشستگی/پس انداز

 

5) سرمایه گذاری های خود را متنوع و کم هزینه نگه دارید.

هیچ فرمول جادویی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. فقط بر اساس چارچوب زمانی و تحمل ریسک متنوع باشید و هزینه های خود را به حداقل برسانید زیرا هزینه های پایین پیش بینی کننده عملکرد برتر بوده است. ساده ترین راه برای انجام این کار ، استفاده از صندوق تاریخ کم هزینه است. از آنجایی که هر صندوق کاملاً متنوع است و یک فروشگاه یک طرفه است ، می توانید تمام پول خود را با نزدیکترین سال به زمان بازنشستگی خود در صندوق قرار دهید. سپس با نزدیک شدن به تاریخ موردنظر بازنشستگی ، به طور خودکار محافظه کارتر می شود تا بتوانید آن را تعیین کرده و فراموش کنید.

برنامه ریزی بازنشستگی می تواند پیچیده باشد بنابراین ممکن است بخواهید با یک برنامه ریز مالی بی طرف و واجد شرایط مشورت کنید تا جزئیات هر مرحله را در اختیار شما قرار دهد.  در هر صورت ، شکست در برنامه ریزی ممکن است به معنای برنامه ریزی برای شکست باشد ، بنابراین قبل از تسلیم شدن یا به تعویق انداختن کار ، از خود بپرسید اگر بتوانید استقلال مالی خود را اعلام کنید و دیگر مجبور نباشید دوباره کار کنید ، چه خواهید کرد.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / منبع : https://www.forbes.com/sites/financialfinesse


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید