آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

چند راهکار پس انداز و سرمایه گذاری برای جوانان

چگونه پس انداز و سرمایه گذاری در آینده خود را شروع کنید؟ متأسفانه، امور مالی شخصی در اکثر دبیرستان ها یا کالج ها موضوع مورد نیاز نیست. بیایید به هشت مورد از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد پول بفهمند نگاهی بیندازیم.

این نکات مالی به شما کمک می کند تا بهترین زندگی مالی خود را داشته باشید و از این واقعیت استفاده کنید که هر چه جوان تر هستید، زمان بیشتری برای رشد پس انداز و سرمایه گذاری شما در نظر گرفته شده است.

پس انداز و سرمایه گذاری

1. خودکنترلی را بیاموزید

اگر خوش شانس هستید، والدینتان این مهارت را زمانی که بچه بودید به شما یاد داده اند. در غیر این صورت، به خاطر داشته باشید که هر چه زودتر هنر زیبای به تعویق انداختن رضایت را بیاموزید، زودتر به راحتی می توانید امور مالی شخصی خود را مرتب کنید. اگرچه می‌توانید بدون هیچ زحمتی یک کالا را به صورت اعتباری در دقیقه‌ای که می‌خواهید بخرید، بهتر است صبر کنید تا واقعاً پول خرید را پس‌انداز کنید. آیا واقعاً می خواهید برای یک شلوار جین یا یک جعبه غلات سود پرداخت کنید؟ کارت نقدی به همان اندازه مفید است و به جای افزایش سود، پول را از حساب جاری شما می گیرد.

اگر عادت دارید تمام خریدهای خود را روی کارت های اعتباری قرار دهید، علیرغم اینکه نمی توانید صورتحساب خود را به طور کامل در پایان ماه پرداخت کنید، ممکن است تا 10 سال آینده همچنان برای آن کالاها پرداخت کنید. کارت های اعتباری راحت هستند و پرداخت به موقع آنها به شما کمک می کند تا رتبه اعتباری خوبی ایجاد کنید. و برخی جوایز جذاب ارائه می دهند. با این حال، به جز در موارد اضطراری نادر، مطمئن شوید که همیشه هنگام رسیدن صورت حساب، موجودی خود را به طور کامل پرداخت کنید. همچنین، کارت‌هایی را که می‌توانید ردیابی کنید، بیشتر حمل نکنید. این نکته مالی برای ایجاد سابقه اعتباری سالم بسیار مهم است.

 2. آینده مالی خود را کنترل کنید

اگر مدیریت پول خود را یاد نگیرید ، دیگران راه هایی برای سوء مدیریت آن برای شما پیدا می کنند. برخی از این افراد ممکن است سوء نیت داشته باشند، مانند برنامه ریزان مالی بی پروا و بر اساس کمیسیون. دیگران ممکن است خوب فکر کنند ، اما ممکن است ندانند که چه کار می کنند ، مانند مادربزرگ بتی ، که واقعاً می خواهد شما صاحب خانه خود شوید ، حتی اگر تنها با گرفتن وام مسکن با ریسک با نرخ قابل تنظیم ، بتوانید خانه خود را بپردازید.

به جای اینکه برای مشاوره به دیگران اعتماد کنید، مسئولیت را بر عهده بگیرید و چند کتاب اساسی در مورد امور مالی شخصی بخوانید. هنگامی که به دانش مسلح شدید، اجازه ندهید کسی شما را غافلگیر کند. خواه شخص مهمی باشد که به آرامی حساب بانکی شما را حذف می کند یا دوستانی که از شما می خواهند هر آخر هفته بیرون بروید و با آنها پول زیادی بریزید.

3. بدانید پول شما کجا می رود

پس از گذراندن چند کتاب مالی شخصی ، متوجه خواهید شد که چقدر مهم است که مطمئن شوید هزینه های شما از درآمد شما فراتر نرود. بهترین راه برای انجام این کار، بودجه بندی است. هنگامی که می بینید هزینه قهوه صبحانه شما در طول یک ماه چگونه افزایش می یابد ، متوجه خواهید شد که ایجاد تغییرات کوچک و قابل کنترل در هزینه های روزمره شما می تواند به همان اندازه افزایش حقوق بر وضعیت مالی شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، پایین نگه داشتن مخارج ماهیانه مکرر تا حد امکان می تواند در طول زمان باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما شود.

حتی اگر اکنون می‌توانید یک آپارتمان پر از امکانات رفاهی را جابجا کنید، انتخاب چیزی ساده‌تر می‌تواند به شما امکان می‌دهد زودتر از آنچه که در غیر این صورت بودید، صاحب یک آپارتمان یا خانه شوید. درک نحوه عملکرد پول اولین قدم در جهت کسب درآمد برای شما است.

 

پس انداز و سرمایه گذاری

 

4. یک صندوق اضطراری راه اندازی کنید

یکی از تکراری ترین مانتراهای مالی شخصی این است که «اول به خودتان پول بدهید». مهم نیست که چقدر بدهی وام دانشجویی یا بدهی کارت اعتباری دارید، و مهم نیست که چقدر حقوق شما کم به نظر می رسد، عاقلانه است که مقداری – هر مقدار – پول را در بودجه خود پیدا کنید تا هر ماه در یک صندوق اضطراری صرف کنید. داشتن پول در پس انداز برای استفاده در مواقع اضطراری می تواند شما را از مشکلات مالی دور نگه دارد و به شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابید.

همچنین ، اگر عادت داشته باشید که پول خود را پس انداز کنید و آن را به عنوان یک هزینه ماهانه غیرقابل مذاکره در نظر بگیرید ، به زودی ، بیش از پول اضطراری صرفه جویی خواهید کرد. پول بازنشستگی ، تعطیلات یا حتی پول پیش پرداخت برای خانه آسان است که وجوه خود را به یک حساب پس انداز استاندارد وارد کنید ، اما تقریباً هیچ سودی برای آن به همراه ندارد.

وجوه خود را در یک حساب پس انداز آنلاین با بهره بالا، گواهی سپرده کوتاه مدت (CD) یا حساب بازار پول قرار دهید. در غیر این صورت، تورم ارزش پس انداز شما را از بین می برد. فقط مطمئن شوید که قوانین وسیله نقلیه پس انداز شما اجازه می دهد تا در مواقع ضروری به سرعت به پول خود برسید.

5. پس انداز را برای بازنشستگی شروع کنید

همانطور که والدین شما احتمالاً شما را به مهدکودک فرستادند با این امید که شما را برای موفقیت در دنیایی که به نظر دور می رسید آماده کنند ، باید از قبل برای بازنشستگی خود برنامه ریزی کنید. به دلیل نحوه عملکرد سود مرکب، هر چه زودتر پس انداز را شروع کنید، سرمایه کمتری خواهید داشت تا در نهایت به مبلغی که برای بازنشستگی نیاز دارید، سرمایه گذاری کنید. چرا پس انداز برای دوران بازنشستگی خود را در 20 سالگی شروع کنید؟ کسانی که خوداشتغال هستند طیف وسیعی از گزینه ها را برای تنظیم برنامه های بازنشستگی دارند. سایرین می توانند IRA خود را باز کنند و اجازه می دهند هر ماه مقدار مشخصی پول از حساب پس انداز شما برداشت شود و مستقیماً به IRA شما کمک کند. حتی اگر مبلغ کمی باشد ، در نهایت به چیز مفیدی اضافه می شود.

6- بر مالیات ها تسلط پیدا کنید

درک نحوه عملکرد مالیات بر درآمد حتی قبل از اینکه اولین چک حقوق خود را دریافت کنید، مهم است. هنگامی که یک شرکت حقوق اولیه را به شما پیشنهاد می دهد، باید بدانید که چگونه محاسبه کنید که آیا این حقوق پس از کسر مالیات به شما پول کافی برای انجام تعهدات مالی شما می دهد یا خیر – و امیدوارید که اهداف خود را برآورده کنید.  بسته به وضعیت محل سکونت شما و مالیات احتمالی آن، بنابراین اگر به فکر حرکت هستید، آن را در نظر بگیرید.

در نهایت، وقت بگذارید و یاد بگیرید که مالیات خود را انجام دهید. مگر اینکه وضعیت مالی پیچیده ای داشته باشید ، انجام آن کار چندان دشواری نیست و هزینه ای برای پرداخت یک متخصص مالیاتی برای این کار ندارید. نرم‌افزار مالیاتی کار را بسیار آسان‌تر از زمانی که والدینتان شروع می‌کردند، می‌کند و تضمین می‌کند که می‌توانید به صورت آنلاین پرونده‌سازی کنید.

7. سلامت خود را حفظ کنید

اگر پرداخت حق بیمه ماهانه بیمه درمانی غیرممکن به نظر می رسد، اگر مجبور شوید به اورژانس مراجعه کنید، چه خواهید کرد – جایی که یک ویزیت برای یک آسیب جزئی مانند شکستگی استخوان می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد؟ اگر بیمه نیستید، یک روز دیگر برای درخواست بیمه درمانی صبر نکنید. آسان تر از تصور شما این است که در یک تصادف رانندگی یا مسافرت به زمین برسید و از پله ها پایین بیایید. اگر شاغل هستید ، کارفرمای شما ممکن است بیمه درمانی ارائه دهد ، از جمله برنامه های درمانی با کسر هزینه بالا که در حق بیمه صرفه جویی می شود و شما را برای حساب پس انداز سلامتی (HSA) واجد شرایط می کند.

اگر نیاز به خرید بیمه دارید، طرح‌های ارائه شده توسط قانون بیمه سلامت مقرون به صرفه (ACA) را بررسی کنید. به نقل قول های ارائه دهندگان بیمه مختلف نگاه کنید تا کمترین نرخ ها را بیابید و ببینید آیا بر اساس درآمد خود واجد شرایط دریافت یارانه هستید یا خیر. اگر مشکلات سلامتی دارید، بدانید که یک طرح گران‌تر می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. در مورد همه گزینه های خود تحقیق کنید. اگر کمتر از 26 سال سن دارید، بهترین انتخاب شما ممکن است این باشد که در صورت داشتن بیمه درمانی والدین خود بمانید. همچنین انجام اقدامات روزانه برای حفظ سلامت خود مفید است. مانند خوردن میوه و سبزیجات، حفظ وزن مناسب، ورزش، سیگار نکشیدن، اجتناب از مصرف بیش از حد الکل، و رانندگی تدافعی. همه این رفتارها می تواند شما را در قبوض پزشکی صرفه جویی کند.

8. از ثروت خود محافظت کنید

برای اطمینان از اینکه تمام پولی که به سختی به دست آورده اید از بین نمی رود، باید اقداماتی را برای محافظت از آن انجام دهید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید، حتی اگر در حال حاضر توانایی پرداخت همه آنها را ندارید. اگر اجاره می‌کنید، برای محافظت از محتویات مکانتان در برابر حوادثی مانند سرقت یا آتش‌سوزی، بیمه اجاره‌کنندگان را دریافت کنید. خط مشی را به دقت بخوانید تا ببینید چه چیزی تحت پوشش است و چه چیزی نیست. بیمه از کارافتادگی از بزرگترین دارایی شما، توانایی کسب درآمد، محافظت می کند و در صورتی که به دلیل بیماری یا جراحت برای مدت طولانی قادر به کار نباشید، درآمدی ثابت برای شما فراهم می کند

هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی

اگر می خواهید برای مدیریت پول خود کمک بگیرید ، یک برنامه ریز مالی فقط با هزینه پیدا کنید تا مشاوره بی طرفانه ای را که به نفع شما است ارائه دهد ، نه یک مشاور مالی مبتنی بر کمیسیون ، که وقتی با سرمایه گذاری هایی که شرکت آنها پشتیبان آنها است ، درآمد کسب می کند.

دومی دارای وفاداری بالقوه تقسیم شده است (به نفع شرکتشان و به شما)، در حالی که اولی انگیزه ای برای هدایت شما در مسیر اشتباه ندارد. شما همچنین می خواهید از پول خود در برابر مالیات محافظت کنید که به راحتی با حساب بازنشستگی انجام می شود . از تورم، که می توانید با اطمینان از اینکه تمام پول شما سود کسب می کند، محافظت کنید.

وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که می توانید پس انداز خود را در آنها سرمایه گذاری کنید، مانند حساب های پس انداز با بهره بالا، وجوه بازار پول، سی دی، سهام، اوراق قرضه و صندوق های مشترک. سه مورد اول نسبتاً عاری از ریسک هستند ، در حالی که سه مورد دیگر دارای احتمال بیشتری برای عقب ماندگی مالی و همچنین احتمال بیشتری برای پاداش های پولی هستند. یادگیری در مورد سرمایه گذاری یک مهارت مهم برای ایجاد پس انداز و در نهایت ساختن ثروت است.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید ، برای داشتن تخصص در مدیریت امور مالی خود نیازی به هیچ مدرک فانتزی یا سابقه خاصی ندارید. اگر از این هشت قانون مالی و نکات مالی برای زندگی خود استفاده کنید، می توانید به اندازه فردی که به سختی MBA در امور مالی به دست آورده اید، از نظر شخصی موفق باشید.

متأسفانه ، کلاسی با عنوان “امور مالی برای بزرگسالان جوان” معمولاً بخشی از برنامه درسی دبیرستان نیست. وقت گذاشتن برای یادگیری چند قانون مهم مالی می تواند به شما در ساختن یک آینده مالی سالم کمک کند.

یادگیری تهیه اظهارنامه مالیاتی سالانه خود به تنهایی می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. یک صندوق اضطراری راه اندازی کنید و هر ماه به آن پرداخت کنید، حتی اگر مبلغ کمی باشد. پس انداز برای بازنشستگی بخشی جدایی ناپذیر از هر برنامه مالی است و شروع جوانی بیشترین زمان را برای رشد تخم لانه به شما می دهد.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / منبع : https://www.investopedia.com


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید