آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

مهارت های سخت و مهارت های نرم

مهارت‌های سخت و مهارت های نرم

 

در شرح شغل، کارفرمایان اغلب ترکیبی از مهارت‌های سخت و مهارت های نرم را درخواست می‌کنند. مهارتهای سخت به دانش فنی و آموزش خاص مربوط می شود در حالی که مهارتهای نرم ویژگی های شخصیتی مانند رهبری، ارتباطات یا مدیریت زمان هستند. هر دو نوع مهارت برای انجام موفقیت آمیز و پیشرفت در اکثر مشاغل ضروری هستند. در زیر، تفاوت بین مهارت‌ های سخت و نرم، نمونه‌هایی از هر کدام و نحوه برجسته کردن مهارت‌ های خود در رزومه و مصاحبه را توضیح خواهیم داد.

تفاوت بین مهارت های سخت و مهارت های نرم چیست؟

تفاوت های کلیدی بین مهارت های سخت و مهارت های نرم در نحوه به دست آوردن و استفاده از آنها در محل کار است. مهارت های سخت اغلب از طریق آموزش یا آموزش خاص به دست می آیند. آنها شامل شایستگی هایی مانند نحوه استفاده از یک ماشین خاص، نرم افزار یا ابزار دیگر هستند. مهارت‌های نرم اغلب به‌عنوان ویژگی‌های شخصیتی دیده می‌شوند که ممکن است تمام عمر خود را صرف توسعه آن کرده باشید. هنگامی که شما زمان خود را مدیریت می کنید، با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنید یا برای اولین بار با یک موقعیت دشوار روبرو می شوید، از آنها فراخوانی می شود.

به عبارت دیگر، مهارت های سخت را می توان به عنوان دانش فنی شما تعریف کرد در حالی که مهارت های نرم عادات کلی شما در محل کار هستند.

مهارت های سخت چیست؟

مهارت های سخت دانش فنی یا آموزشی است که شما از طریق هر گونه تجربه زندگی، از جمله در حرفه یا تحصیلات خود به دست آورده اید. مثلا: اگر در خدمات غذا یا خرده فروشی کار کرده اید، ممکن است بدانید که چگونه از یک سیستم نقطه فروش استفاده کنید.اگر در کلاس حسابداری شرکت کرده اید، ممکن است بدانید که چگونه از Microsoft Excel استفاده کنید.اگر یک زبان خارجی خوانده اید، ممکن است بتوانید آن را روان صحبت کنید. هر شغلی نیاز به مهارت های فنی خاص برای آن صنعت دارد. برای مثال، اگر می خواهید به عنوان یک معمار کار کنید، باید بدانید که چگونه از نرم افزار طراحی پیش نویس استفاده کنید.

شورای ملی هیأت های ثبت معماری نیز معماران را ملزم به مجوز می کند. NCARB آزمون ثبت معماری را برگزار می‌کند، مجموعه‌ای از آزمون‌های مورد نیاز معماران که مهارت‌های فنی مختلف لازم برای کار را آزمایش می‌کنند. بسیاری از صنایع دیگر چنین آزمون هایی را دارند که به دانش و مهارت های قبلی برای موفقیت شغلی نیاز دارند. سایر کارفرمایان ممکن است امکان آموزش مهارت های فنی خاص در محل کار را داشته باشند. می‌توانید در مورد الزامات مشاغل مختلف و مهارت‌هایی که کارفرمایان در مسیرهای شغلی به دنبال آن هستند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لیست مهارت های سخت برخی از پرتقاضاترین مهارت های سخت عبارتند از: دو زبانه یا چند زبانه مدیریت /پایگاه داده /مجموعه نرم افزار Adobe /امنیت شبکه /بازاریابی SEO/SEM /تحلیل آماری/ داده کاوی /توسعه موبایل /طراحی رابط کاربری مدیریت /کمپین بازاریابی /سیستم های ذخیره سازی / مدیریت زبان های برنامه نویسی (مانند پرل، پایتون، جاوا)

 

هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی

 

مهارت های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم عادات و ویژگی‌های شخصی هستند که نحوه کار شما را به تنهایی و با دیگران شکل می‌دهند. برای مثال، برقراری ارتباط موثر، یک مهارت نرم کلیدی است که بسیاری از کارفرمایان به دنبال آن هستند. برخی دیگر شامل قابل اعتماد بودن، کار گروهی موثر و گوش دادن فعال است. مهارت های نرم برای حرفه شما و در جستجوی شغل ضروری هستند. در حالی که مهارت های سخت لازم برای انجام موفقیت آمیز وظایف فنی در یک شغل، مهارت های نرم برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و کاربردی ضروری است.

به همین دلیل، کارفرمایان اغلب به دنبال افرادی هستند که دارای مهارت های نرم و سخت ثابت شده باشند. برخی از کارفرمایان ممکن است ترجیح دهند نامزدهایی را انتخاب کنند که دارای مجموعه مهارت های نرم قوی تری نسبت به مهارت های سخت هستند، زیرا توسعه مهارت های نرم گاهی دشوارتر است. به عنوان مثال، ممکن است به دنبال شغلی در منابع انسانی باشید، اما دانش قبلی در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها ندارید.

اگر مراجعی دارید که می تواند اثربخشی مهارت های نرم شما را تأیید کند، مانند همدلی، نگرش باز و ارتباط، یک کارفرما ممکن است شما را به نامزد دیگری که مهارت های سختش قوی تر است اما فاقد همان سطح از مهارت های نرم است، انتخاب کند.

لیست مهارت های نرم برخی از پرتقاضاترین مهارت های نرم عبارتند از: تمامیت /قابل اعتماد بودن /ارتباط موثر/ ذهن باز /کار گروهی /خلاقیت /حل مسئله /تفکر انتقادی /تطبیق پذیری سازمان/ تمایل به یادگیری /یکدلی

نحوه گنجاندن مهارت های سخت و نرم در رزومه

هنگام به‌روزرسانی یا ایجاد رزومه، می‌توانید بخش «مهارت‌ها» را در نظر بگیرید که توانایی‌های شما را بیشتر با موقعیت شغلی مرتبط نشان می‌دهد. این امر به ویژه برای موقعیت هایی با مهارت های فنی خاص مهم است. برای سرنخ‌هایی در مورد مواردی که باید در بخش مهارت‌های خود بگنجانید و اولویت‌بندی کنید، آگهی شغلی مورد درخواست خود را به دقت بررسی کنید. مهارت‌ سخت و مهارت نرم که کارفرمایان می‌خواهند ببینند ممکن است در بخش‌های «الزامات»، «آموزش» یا «مهارت‌های مورد نظر» پست پیدا شوند.

مهارت سخت و مهارت نرم هر دو برای دستیابی به موفقیت شغلی ضروری هستند. اگرچه افراد این مهارت‌ها را به روش‌های مختلف به دست می‌آورند و توسعه می‌دهند، شما می‌توانید قبل از درخواست شغل، مهارت‌های سخت و نرم را یاد بگیرید و توسعه دهید.

چگونه مهارت های خود را در طول فرآیند مصاحبه برجسته کنید

هنگامی که وارد مرحله مصاحبه شوید، فرصتی خواهید داشت که مهارت های نرم خود را نشان دهید و مهارت های سخت خود را بیشتر توضیح دهید. ممکن است از شما خواسته شود که مهارت های سخت خود را با یک آزمون یا نمونه کار نشان دهید.

می‌توانید مهارت‌های کلیدی نرم را با موارد زیر برجسته کنید: حضور به موقع یا زود هنگام مصاحبه (وقت شناسی یا قابل اعتماد بودن) حفظ تماس چشمی (گوش دادن فعال) وقتی از شما خواسته شد واضح صحبت کنید (ارتباط موثر) پاسخگویی صادقانه به سوالات مربوط به رزومه و تجربه شما (صداقت) پرسیدن سوالات بعدی (گوش دادن فعال)

می توانید مهارت های سخت خود را با موارد زیر برجسته کنید: تشریح تجربه و آموزش شماارائه نمونه کارها (دیجیتال یا فیزیکی) پاسخگویی موثر به سوالات فنی مرتبط با کار پرسیدن سوالات بعدی مرتبط کار موثر از طریق آزمون های مهارتی (در صورت نیاز در مصاحبه)

موثرترین راه برای نشان دادن مهارت های سخت و نرم خود این است که داستان های خاصی از تجربیات گذشته خود را به اشتراک بگذارید که مستقیماً به الزامات شغلی که برای آن مصاحبه می کنید مربوط می شود. وقتی داستانی را تعریف می کنید، با ارائه موقعیت شروع کنید، کار را توصیف کنید، اقداماتی را که انجام دادید توضیح دهید و با نتیجه ای که به دست آورده اید پایان دهید. این تکنیک STAR نامیده می شود و روشی توصیه شده برای ارائه نمونه هایی با ساختاری است که مصاحبه کنندگان شما به راحتی می توانند آن را درک کنند.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید