آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

برون سپاری(outsourcing) چیست؟

برون سپاری(outsourcing) چیست؟

برونسپاری ، استخدام و تأمین نیرو ازخارج شرکت برای انجام خدمات و ایجاد کالاهایی است که به طور معمول توسط کارمندان و کارکنان خود شرکت انجام می شود. برون سپاری روشی است که توسط شرکت ها به عنوان اقدام کاهش هزینه انجام می شود. به همین ترتیب ، می تواند طیف گسترده ای از مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد ، از پشتیبانی مشتری تا تولید تا دفتر کار.


برون سپاری/برونسپاری


برون سپاری برای اولین بار در سال 1989 به عنوان یک استراتژی تجاری شناخته شد و در طول دهه 1990 به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد تجارت تبدیل شد. عمل برون سپاری در بسیاری از کشورها مورد بحث جدی است. مخالفان استدلال می کنند که این امر باعث از دست رفتن مشاغل داخلی ، به ویژه در بخش تولید شده است. موافقان می گویند این انگیزه ای برای مشاغل و شرکت ها برای تخصیص منابع در جایی که بیشترین کارآیی را دارند ایجاد می کند و برون سپاری به حفظ ماهیت اقتصادهای بازار آزاد در مقیاس جهانی کمک می کند.

شرکت ها برای کاهش هزینه های نیروی کار از جمله تأمین هزینه های پرسنل ، سربار ، تجهیزات و فناوری از برونسپاری استفاده می کنند. همچنین برون سپاری توسط شرکت ها برای شماره گیری و تمرکز بر جنبه های اصلی کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود فعالیت های کم اهمیت به سازمان های خارج از کشور منتقل شود.

برون سپاری بین المللی می تواند به شرکت ها کمک کند تا از تفاوت هزینه های کار و تولید در بین کشورها بهره مند شوند. پراکندگی قیمت در یک کشور دیگر ممکن است یک کسب و کار را فریب دهد تا برخی یا تمام فعالیت های خود را به منظور افزایش سودآوری و رقابت در یک صنعت ، به کشور ارزان تری منتقل کند. بسیاری از شرکت های بزرگ مراکز تماس داخلی خدمات مشتری خود را حذف کرده اند و این کار را به لباس شخص ثالث مستقر در مکان های کم هزینه انجام می دهند.


جهت مشاوره و برون سپاری منابع انسانی با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


مزایا برون سپاری

برون سپاری می تواند به میزان قابل توجهی هزینه کار مشاغل را کاهش دهد. وقتی شرکتی از برون سپاری استفاده می کند ، برای انجام برخی کارها از سازمان های خارج از شرکت که به شرکت وابسته نیستند کمک می گیرد. سازمانهای بیرونی معمولاً ساختارهای متفاوتی برای جبران خسارت نسبت به شرکت برون سپاری با کارکنان خود دارند که آنها را قادر می سازد کار را با هزینه کمتری انجام دهند. در نهایت شرکتی را که برونسپاری را انتخاب میکند قادراست تا هزینه های نیروی کار خود را کاهش دهد.

مشاغل همچنین می توانند از هزینه های مربوط به سربار ، تجهیزات و فناوری جلوگیری کنند. با  استفاده از استراتژی برونسپاری علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، شرکت ها بر جنبه های اصلی تجارت متمرکز میشوند که این امر علاوه بر صرفه جویی در هزینه های نیروی کار، ممکن است به زمان چرخش سریعتر ، افزایش رقابت در یک صنعت و کاهش هزینه های عملیاتی کلی منجر شود.

 


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


نمونه هایی از برون سپاری

بزرگترین مزیت های برون سپاری صرفه جویی در وقت و هزینه است. یک تولید کننده رایانه های شخصی ممکن است اجزای داخلی ماشین آلات خود را از شرکت های دیگر خریداری کند تا در هزینه های تولید صرفه جویی کند. یک شرکت حقوقی ممکن است با استفاده از یک ارائه دهنده خدمات رایانش ابری ، پرونده های خود را ذخیره و پشتیبان تهیه کند ، بنابراین به آن امکان می دهد بدون سرمایه گذاری پول هنگفتی برای داشتن واقعی این فناوری ، به فناوری دیجیتال دسترسی داشته باشد.

یک شرکت کوچک ممکن است تصمیم بگیرد که وظایف حسابداری خود را به یک شرکت حسابداری واگذار کند ، زیرا ممکن است انجام این کار ارزان تر از حفظ یک حسابدار داخلی باشد. سایر شرکتها برون سپاری عملکرد بخشهای منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد و بیمه درمانی را مفید می دانند.

در صورت استفاده صحیح ، برون سپاری یک استراتژی موثر برای کاهش هزینه ها است و حتی می تواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا برای یک تجارت به وجود آورد.

معایب برون سپاری چیست؟

امضای قرارداد با سایر شرکت ها ممکن است به وقت و تلاش بیشتری از تیم حقوقی یک شرکت نیاز داشته باشد. همچنین می توان به مشکلات ارتباطی ، تهدیدات امنیتی که داده های حساس به طور فزاینده ای در معرض خطر هستند و سایر وظایف قانونی اشاره کرد.

 

 


هدف ما در هلدینگ کاسپین بهینه سازی مقالات با رویکرد ارائه ارزش به خوانندگان میباشد. خواهشمندیم با ارائه نظر

در قسمت دیدگاه در پایان مقاله و بیان موضوعات مورد نظر ما را در راستای رسیدن به این هدف یاری نمایید.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید