آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

اصول بازاریابی و فروش و 4P

آخرین اخبار و مقالات

دسته بندی‌ها

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

اصول بازاریابی و فروش را بدانید

از مهمترین اصولی که در کسب و کار باید مدیران بدانند، اصول بازاریابی و فروش است. این اصول به مدیران کمک می کند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن کسب و کار خودشان را در حوزه ارتباط با مشتریان و فروش مدیریت کنند و در بازار رقابت جایگاه بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشند.

این نکته نیز بسیار مهم است که کسب و کارها بدون فروش نمی توانند دوام بیاورند و جایگاهی در بازار نخواهند داشت. هر چقدر هم که محصول ما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اگر نتوانیم آن محصول را به مشتری ارائه کنیم مطمئناً محصول مصرف آن در انبارها خواهد ماند به کسب و کار ما چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت.

موضوع بازاریابی و فروش بسیار مهم بوده و کسب و کارها به این مقوله احتیاج اساسی دارند و شاید بتوان گفت موضوع حیاتی و قلب کسب و کار بازاریابی و فروش است.

 

 در این مطلب به برخی از مهمترین اصول  بازاریابی و فروش می پردازیم.

 

1- تبدیل مشتری احتمالی به مشتری نهایی

یکی از موضوعات مهم و اصول بازاریابی و فروش شناخت مشتریان و تبدیل آنها به مشتری نهایی است. اگر شما هم شنیده باشید موضوع و کسب و کار وجود دارد به عنوان قیف فروش.

برای هر کسب و کاری و هر محصولی که تعداد بیشماری متقاضی و مشتری بالقوه وجود دارد این مشتریان به عنوان مشتریان سرنخ یا مشتریان بالقوه شناخته می‌شوند. کسب و کارها باید این مشتری ها را بشناسند و بدانند که این مشتریان در چه مکان هایی هستند کجا قرار دارند تا بتوانند بهترین تبلیغات ممکن را برای آنها انجام بدهند.

زمانی که مشتری به هر دلیلی به صورت می آید تبدیل به مشتری احتمالی میشود،  این مشتری احتمالی کسب و کار ما را دیده محصولات ما را هم دیده اما هنوز از ما خرید نکرده است. اینجا فروشنده است که بتواند به بهترین نحو ممکن این مشتری احتمالی را تبدیل به یک خریدار کند.

مشتری را تبدیل به خریداری کنیم باید با اقدام هایی که در حوزه بازاریابی و فروش اجرا می‌شود این مشتری تبدیل به یک مشتری وفادار شود. مشتری وفادار سازمان را ترک می‌کند و به عنوان یک مبلغ و تبلیغ کننده برند شما ما خواهد بود. اصل می‌توان اینگونه گفت که یکی از اصول مهم بازاریابی و فروش تبدیل مشتری به یک مشتری وفادار است.

 

2- مدیریت ارتباط با مشتریان

موضوعات مهم در  اصول بازاریابی و فروش مدیریت ارتباط با مشتری است. مان‌ها باید از ابزارها و روش‌های مختلف کمک بگیرند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن با مشتریان خودشان ارتباط برقرار کنند.

ارتباط با مشتری های بسیار مهم و جدانشدنی از کسب و کارهاست،   قرار است کمک کنند تا کسب و کارها به بهترین نحو ممکن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و در این ارتباط بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کرده و مشتریان بیشتری را تبدیل به مشتریان وفادار کنند.

مدیریت ارتباط با مشتریان که امروز به عنوان CRM شناخته می شود یک ضرورت است که بایستی بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

 

آمیخته بازاریابی

3- محصول (Product)

اصل دیگر از اصول بازاریابی و فروش که باید مورد توجه قرار بگیرد محصول است. زمانی یک کسب و کار می تواند به بهترین نحو ممکن در بازار رقابت پیشرفت کند که بتواند محصولی بسیار عالی و با کیفیت و مطابق سلیقه مشتری را ارائه نماید.

اگر کسب و کاری همه اصول بازاریابی و فروش را رعایت کنند و به بهترین نحو ممکن با مشتریان رفتار کرده و محصولاتش را فرزند کند اما محصول با کیفیت عالی به مشتری ارائه ندهد، چندانی نخواهد داشت، چراکه که این کیفیت محصول است که می‌تواند مشتریان را همواره در کنار ما نگه دارد.

 

4- قیمت گذاری (Price)

مقاله بعدی در اصول بازاریابی فروش قیمت است،  برای اینکه بتواند در بازار جایگاه خوب و عالی داشته باشد باید یک قیمت گذاری مناسب دقیق و حرفه ای بر روی محصولات خود داشته باشد.

این قیمت گذاری دقیق می‌تواند به کسب و کار کمک کند تا محصول را با سود کافی مشتری حرکت کند و همچنین بتواند در زمان های مناسب جشنواره های فروش و جشنواره‌های تخفیف هم برگزار می‌کند.

 

5- هدف گذاری و برنامه ریزی (Programing)

بسیار مهم است که یک کسب و کار در راستای اصول بازاریابی و فروش که رعایت می کند، هدف گذاری و برنامه ریزی کامل هم داشته باشد. موضوعات مهم در بازاریابی فروش تدوین برنامه بازاریابی است. زمانی که کسب و کار می‌تواند به خوبی برنامه کافی برای بازاریابی و فروش خود داشته باشد،  می تواند به خوبی در بازار باقی بماند و به بهترین نحو ممکن محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه کرده و یک بازار عالی را نصیب خود کند.

کسب و کار نیاز دارند که یک برنامه مناسب در راستای بازاریابی فروش با اهدافی کاملاً چالش برانگیز و حرفه ای داشته باشند که مسیر حرکت را نشان دهد.

 

6- تبلیغات (Promotion)

یکی از موضوعات بسیار مهم که برای کسب و کار ها نقش حیاتی دارد و به عنوان زیرمجموعه بازاریابی و فروش نیز می توان از آن یاد کرد،  تبلیغات است. تبلیغات حرفه ای به سازمان کمک می‌کند تا تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل کنیم.

اگر تبلیغات به صورت صحیح انجام شود می توان به واسطه آن مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خودمان جذب کنیم تبلیغات اصول مختلفی دارد که ما برخی از این اصول را که بسیار کاربردی در دوره بازاریابی و تبلیغات پارتیزانی ارائه کرده‌ایم.

در مقاله آموزشی آتی در این خصوص، بیست و یک آمیخته بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برای اطلاع از آخرین مقالات و اخبار، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی

جمع بندی

موارد گفته شده تنها کوچکی است اصول بازاریابی و فروش است که رعایت همین اصول می تواند به شما کمک کند تا در کسب و کار خودتان موفق تر عمل کنیم مطمئنا برای دانستن اصول بازاریابی فروش پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به توضیحات بخش مشاوره بازاریابی و فروش بزنید و با مشاوران هلدینگ ارتباط بگیرید.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هولدینگ کاسپین | برگرفته از: ایران آکادمی

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0