آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

بازاریابی انسان به انسان (H2H)/نسل پنجم بازاریابی

 چگونه می توان یک رابطه طولانی مدت با مشتری خود ایجاد کرد

بازاریابی/مشتری/بازاریابی انسان به انسان/H2H

 

بهترین راه برای برجسته شدن در بازار امروز این است که به مشتری اطمینان و اعتماد بدهیم و این دقیقاً همان روشی است که  در بازاریابی انسان به انسان (H2H) ارائه می شود. این نوعی بازاریابی است که روابط نزدیک تری را ایجاد می کند ، که توسط مردم و برای مردم ایجاد می شود. ممکن است برخی تصور کنند که روبات ها بر آینده تسلط خواهند داشت ، جمعیت با ماشین آلات مخلوط می شوند و ابزارها جایگزین افراد می شوند. با این حال ، کسانی که این فرضیه را مطرح کردند ، حداقل فراموش کرده اند که این افراد هستند که باماشین کار می کنند. وجود ابزارها برای تسهیل زندگی روزمره مردم است.

در چند سال گذشته ، استراتژی های بازاریابی ، چه آنلاین و چه آفلاین ، همه بر بخش های B2B (تجارت به تجارت) و B2C (تجارت به مصرف کننده) متمرکز شده است. از این نظر ، یکی از کاستی های آنها این است که فرایندهای خرید و فروش خود را انسانی نکرده اند. تنها تمرکز آنها برآورده کردن نیازهای کسب و کار بود.

متخصصان بازاریابی قبلاً متوجه این موضوع شده اند. به تازگی ، یک مدل بازاریابی جدید در دنیای تجارت پدیدار شده است. H2H یا انسان به انسان شامل ایجاد ارتباط بین مردم است. بازاریابی H2H افراد و روابط انسانی آنها را در نظر می گیرد. شرکتها اساساً از افراد تشکیل شده اند ، راهی برای نادیده گرفتن این تماس انسانی در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

 

بازاریابی انسانی به انسان (H2H) چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، این رویکردی بازاریابی انسان محور است. بازاریابی انسان به انسان یا H2H راهی مکالمه ای برای برقراری ارتباط با سایر برندها و مشتریان است. این به رسمیت شناختن است که شما به مردم می فروشید و به شیوه ای که صحبت می کنید و موضوعاتی که برای صحبت انتخاب می کنید را منتقل می کنید. در این مدل ، روابط بین شرکت ها و مشتریان بر اساس اعتماد بلند مدت توسعه می یابد. این نوع رویکرد توجه ویژه ای به مشتریان دارد.

صاحبان مشاغل و بازاریابان ، باید ارزش ارائه خدمات شخصی و همچنین راه حل های سریع و کارآمد را درک کنند. بازاریابی انسان به انسان نشان می دهد که شما ابتدا مشتریان خود را انسان و در مرحله دوم مشتری می بینید. همچنین شما را راهنمایی می کند که اهمیت تماس مستقیم و شخصی را به خاطر بسپارید. این نقطه شروع نسبتاً آشکار می تواند بسیاری از مهمترین تصمیمات تجاری شما را آگاه کند.

هدف اصلی این نوع بازاریابی بیش از برآوردن نیازهای آنها ، اطمینان از این است که رابطه دارای چهره ، صاحب و صدایی است که ماهیت نام تجاری را به تصویر می کشد و آن را به اندازه ای نزدیک می کند که قابل اعتماد باشد. برای پیشرفت در این نوع بازاریابی این سوالات را ازخود بپرسید. مشتریان چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند؟ چگونه ارزش افزوده و نیازهای آنها را برآورده کنیم؟ قصد خریدار شما چیست و آیا با نکات بالا منطقی است؟

 

بازاریابی/مشتری/بازاریابی انسان به انسان/H2H

 

چرا بازاریابی انسان به انسان (H2H) برای یک استراتژی موفق تجاری مهم است؟

خدمات انسانی برای اطمینان از اینکه همه استراتژی های بازاریابی دیجیتالی یا آفلاین دقیق هستند و به بهترین نتیجه ممکن می رسند، مهم است. استقرار این تاکتیک بسیار ساده تر از آن است که به نظر می رسد. فقط نیاز است که یک انسان با یک انسان دیگر ارتباط برقرار کند. در این رابطه ، اشتباه و آزمایش مجاز است. هر انسانی می داند که تنها راه برای رسیدن به نتایج موفق آزمایش و خطا است. به این ترتیب ، H2H این عمل را قابل تحمل می کند زیرا از عقل سلیم ناشی می شود. این رویکرد برای ایجاد تعامل بین مشتریان بالقوه و نام تجاری مهم است. از طریق انسان سازی تجارت ، همدلی شکاف هایی را پر می کند تا شرکت بتواند به اندازه کافی به شخصیت خریدار خود نزدیک شود تا بر تصمیم آنها تأثیر بگذارد.

چگونه می توان با مشتری ارتباط برقرار کرد؟

همدل باشید

با قرار دادن خود به جای مشتریان ، به آنها اطلاع می دهید که شرکت شما آنها را درک می کند. و این رفتار می تواند محرکی برای بستن معاملات بزرگتر و ایجاد ارتباطات قوی باشد. شخصی بودن یعنی نزدیک بودن. این مهم است که بدانید مشتری شما کیست ، نام او ، خواسته ها و خواسته های او چیست. این است که به تیم خود دستور دهید که به طور فعال گوش دهند ، که برای موفقیت این استراتژی بسیار مهم است. افراد بیشتری باید درگیر شوند.  هنگامی که آنها احساس می کنند این اتفاق می افتد و شرکت شما می داند که آنها چه کسانی هستند ، این رابطه فقط رشد می کند و قوی تر می شود.

اصیل باشید

اصالت عبارت است از گفتن آنچه مشتری شما باید بشنود و نه آنچه می خواهد بشنود. برقراری ارتباط با شفافیت باعث ایجاد اعتماد به نفس در مشتری شما می شود و شما را قادر می سازد تا مکالمات صریح و دقیق داشته باشید تا آنها بهترین تجربه ممکن را از مشتری داشته باشند. آنچه را که برای آنها اهمیت دارد کشف کنید و برای مراقبت از آن نیز تلاش کنید. این به معنای نمایش ویژگی های جذاب انسانی مانند وفاداری و اصالت است.

الهام بخش باشید

داشتن احساسات یک ویژگی ذاتی انسان بودن است. با در نظر گرفتن این نکته ، کلیدی برای برقراری ارتباط با مشتری است. به یاد داشته باشید که همه به دنبال چیزهایی هستند که احساس خوبی در آنها ایجاد کند. الهام بخشیدن افراد بسیار فراتر از انجام کاری برای آنهاست. این چیزی است که به آنها چیزی بدهید که بتوانند در زمانهای آشفته آن را حفظ کنند. اینگونه است که روابط تکامل می یابد!

 

چگونه یک شرکت می تواند استراتژی H2H را در بازاریابی خود جای دهد؟

روش H2H می تواند از استراتژی های B2B و B2C بهتر عمل کند. زیرا دسترسی به آن گسترده تر است و نتایج سریعتر ظاهر می شوند. از آنجا که روابط تجاری نزدیک تری ایجاد می شود ، می توان سریعتر از سایر استراتژی ها تصمیم گیری کرد. تاکید بر این نکته ضروری است که در این رویکرد ، کیفیت ارتباط بسیار مهمتر از فرکانس آن است. به جای ارسال چندین ایمیل ، ارسال پیام یا حتی دعوت از افراد احتمالی برای پر کردن فرم برای تماس با متخصصان ، نکته اساسی توجه به گفتگو است.

به جای اینکه فقط سعی کنید نشان دهید چرا مصرف کننده به محصول شما نیاز دارد ، آن را معنی دار کنید. برای پیاده سازی این استراتژی ، لازم است الگوهای فرهنگی مرتبط با استراتژی های B2B و B2C را بشکنیم. زیرا آنها بر رفتار مشتری تمرکز نمی کنند بلکه بر نحوه رفتار شرکت  در قبال آن متمرکز هستند. در ادامه ، چند نکته کاربردی در مورد نحوه اجرای این مدل را بررسی کنید :

ذهنیتی متمرکز بر مشتری داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که تصمیمات خرید شما با در نظر گرفتن مشتریان گرفته شده است. به آنها اطلاع دهید تا نواقص به اشتراک گذاشته شود و معامله متعادل تر شود.

بازاریابی همه گیر را تبلیغ کنید

ارائه یک تجربه همه جانبه به مشتری ، راههای متفاوتی را برای ارتباط با شرکت شما در اختیار آنها قرار می دهد و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند ، در دسترس قرار می گیرد. این نشان می دهد که شما مایل به ارائه کمک و اطلاعات حتی پس از خرید آنها به نام تجاری خود هستید.

ارتباطات خود را ساده کنید

وقتی در مورد تجارت صحبت می کنیم ، رسمی بودن می تواند مانعی برای ارتباط باشد. بنابراین ، بروکراسی و انعطاف ناپذیری در گفتار را حذف کنید. یک راه خوب برای این کار استفاده از تعامل است. این تکنیک شما و مشتری احتمالی را در یک سطح می گذارد. آنها خود را کنار شما میبینند، که به شما امکان دسترسی به اطلاعاتی را می دهد که احتمالاً در محیط دیگری به آن دست پیدا نکرده اید. تیم خود را آموزش دهید تا با مشتریان یکسان رفتار کنند. به قول معروف ، شما باید با مردم همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود. برای روش H2H ، این عالی است.

 

بازاریابی/مشتری/بازاریابی انسان به انسان/H2H

 

روی محتوا تمرکز کنید

شناخت آنلاین مشتری مانند پوست کندن پیاز است، شما باید این کار را به صورت لایه ای انجام دهید. بهترین روش این است که چیزهایی را درباره خود بتدریج بیان کنید. جایی که بزرگ شده اید ، چه چیزی شما را به این حرفه کشانده است. شناخت مشتریان بسیار مهم است ، اما آشنایی آنها با شما نیز به همان اندازه مهم است. هنگامی که آنها بدانند شما چه کسی هستید ، تمایل دارند به پیام شما گوش دهند. انجام این کار به شما کمک می کند داستان خود را به روشی کاملاً شخصی به اشتراک بگذارید تا برای افراد بیشتری جذاب باشد. انسانها باهوش هستند. آنها می توانند تشخیص دهند که شما واقعی هستید یا نه.

تعامل در این راه به آنها کمک می کند تا بیشتر به شما اعتماد کنند. اگر نگران هستید که مشتری شما از طریق یک داستان اطلاعات کافی ندارد ، همیشه می توانید پیوندی به وبلاگ ، راهنما یا وبینار با جزئیات بیشتر ارائه دهید. اینفوگرافیک می تواند به توضیح مفاهیم فنی به روشی سرگرم کننده و قابل هضم کمک کند. ویدئوها یکی دیگر از روشهای عالی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان است. از هر دو به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده کنید.

صادق باشید

به فروشنده ای فکر کنید که کالایی را  ارائه می دهد. مطمئناً آنها هنگام ارائه در خصوص مزایا و معایب محصول صادق خواهند بود. استراتژی انسان به انسان (H2H) بر اساس صداقت استوار است. اطمینان حاصل کنید که تیم شما به جزئیات توجه دارد و همیشه آماده ارائه بهترین توصیه ها به مشتریان ایده آل شما است. از ابزارهایی استفاده کنید که خدمات انسانی را موثر می کند. ما می دانیم که زمان ، برای بسیاری از زمینه های تجاری ، به معنای پول است. بنابراین ، به دنبال نرم افزاری باشید که ارتباط چابک را برآورده کند. اجازه ندهید خدمات مشتری شما به دلیل زیرساخت های نامناسب بیشتر از زمان لازم وقت بگیرد.

آماده باشید تا مشتری خود را شگفت زده کنید

روباتها ماموریت خاصی را که برای آن برنامه ریزی شده انجام می دهند. آنها محدود و بی عاطفه هستند. مردم فراتر از آنچه توافق شده است ، اقداماتی انجام می دهند و اغلب برای رفاه دیگران تصمیم می گیرند. این چیزی است که مشتری را شگفت زده می کند. مهربانی غیر منتظره با مشتریان جلوه خاصی به روابط قراردادی میدهد. محتوای تولید شده توسط کاربر صفحات شما را زنده می کند و افراد را برای مشارکت ترغیب می کند. می توانید عکس ، فیلم و نظر بخواهید یا مسابقه ای جذاب برگزار کنید.

مطمئن باشید که میزان رضایت مشتریان خود را در نظر میگیرید

انجام اقدامات پیشگیرانه همیشه بسیار بهتر از انجام کاری برای رفع نارضایتی است. یکی از اهداف استراتژی H2H این است که اطمینان حاصل شود که توافق با دقت انجام شده است. در این مورد ، مشتری به جای کمال انتظار تعهد دارد ، به طوری که همه چیز در محدوده آنچه توافق شده است اتفاق می افتد.

جذب مشتریان وفادار

همیشه لازم نیست برای فروش تلاش کنید. به اشتراک گذاری مطالب با مشتریان ، ارزش آنها را نشان می دهد، این امر می تواند در ایجاد وفاداری نسبت به نام تجاری بسیار موثر باشد. برای ارتباط واقعی بامخاطب ، محتوای ما به طور خاص سرگرم کننده ، تازه ، جذاب و موضوعات پیچیده را با روشی آسان برای هضم و با چهره انسانی ارائه دهد.

مشتریان با خدمات خوب ، زمان خود را در چانه زنی تلف نمی کنند. آنها مایل به پرداخت قیمت پیشنهادی برای به دست آوردن خدمات با کیفیت و شخصی هستند. علاوه بر این ، مشتریان راضی تبلیغات برند شما می شوند و این بهترین راه برای تبلیغ رایگان شرکت شما است. در نهایت ، مردم از مردم خرید می کنند و صرف نظر از پیچیدگی انسان ها ، همیشه راهی برای صحبت کردن به زبان آنها وجود دارد. طوری بنویسید که گویی با یک شخص واقعی صحبت می کنید و پیام شما با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.

 

سخن پایانی

یک تعامل متمرکز بر انسان ، کسب و کار شما را به سطح بعدی می رساند. تعاملات انسان با انسان چیزی است که جهان را به دور می گرداند. این چیزی است که روابط ، مشارکت ها ، اعتماد و جامعه را ایجاد می کند. این همان چیزی است که می خواهید با تلاش های بازاریابی خود پرورش دهید. و اگر تمرکز خود را بر بازاریابی برای یک کسب و کار بگذارید نه افرادی که پشت این تجارت هستند ، کاری نیست که بتوان انجام داد. وقتی برخی از این تغییرات را پیاده کنید و بازاریابی خود را از B2B به H2H ببرید، متوجه تغییر خواهید شد. مشتریان شما بیشتر درگیر خواهند شد ، مشتریان جدید به آنچه شما ارائه می دهید جذب می شوند و شما مشتریان مکرر بیشتری به دست خواهید آورد.

تغییر عادات بازاریابی شما کمی تلاش می خواهد. عمدتا یک تنظیم ذهنی برای جمع آوری ذهن شما در مورد یک استراتژی بازاریابی جدید. اما در نهایت ، زمان و تلاشی که برای ایجاد این گذار بازاریابی می کنید ، کاملاً ارزشش را خواهد داشت.در مورد بازاریابی انسان به انسان تجربه عملی کسب کنید و از این استراتژی بیشترین استفاده را ببرید. این روند در سالهای آینده ادامه خواهد داشت پس در مورد بازاریابی انسانی بیشتر بیاموزید چون بزودی منجر به تحول در بازاریابی می شود.

 

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین/ منابع : https://www.forbes.com و https://rockcontent.com


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید