آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

14 تکنیک‌ افزایش فروش

آخرین اخبار و مقالات

دسته بندی‌ها

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

افزایش فروش/ بازاریابی/مشتری/محصول


 تکنیک‌ های فروش بیشتر که هر مدیر بازاریابی باید بداند

پیدا کردن افراد جدیدی که محصول یا خدمت شما را بخرند بخشی مهم از کل فرآیند فروش است. این ممکن است برای بعضی از افراد سخت باشد. اما اگر هدف شما افزایش فروش است پس شما نیاز دارید که متوجه شوید کدام استراتژی فروش برای مشتری هدف شما موثر خواهد بود.

آیا شما کالایی عالی دارید اما مشتریان مناسبی پیدا نمی کنید که آن را بخرند؟ مشکلی نیست؛ این استراتژی ها کمک خواهند کرد. آیا شما مطمئن نیستید که چگونه به مشتریانتان نزدیک شوید یا یک پیام فروش گیج کننده دارید؟ این هم مشکلی نیست.من به شما تعداد کمی ترفند کمک کننده نمایش خواهم داد. استراتژی ها؛راهنمایی ها و تکنیک های ذیل را استفاده کنید تا به تعداد بیشتر مشتریان مناسبی که محصول شما را خواهند خرید؛ دست یابید.

ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به مهم‌ترین تکنیک‌های افزایش فروش که در اکثر کسب‌وکارها قابل اجرا بوده، اشاره کنیم. دانستن این ترفندها برای اکثر مدیران بازاریابی و فروش ضروری است.


۱-مردم مزایا را می خرند

مردم محصولات را نمی خرند؛ آن ها نتیجه ای که محصول می دهد را می خرند. فرآیند شناسایی مشتری ایده آل خود را با ساختن لیستی از تمام مزایایی که مشتری شما بوسیله استفاده از محصول یا خدمت شما از آن لذت خواهد برد؛ شروع کنید.


۲- به وضوح مشتری خود را مشخص کنید

چه کسی است بیشترین احتمال را دارد که محصول شما را خریده است و بلافاصله (دوباره) خریداری می کند؟ یک فهرست دقیق از آن مشتری بسازید.

این سوالات خاص را بپرسید؟

۱- آن ها چند ساله اند؟

۲- آن ها مرد هستند یا زن؟

۳- آن ها بچه دارند؟

۴- آن ها چقدر پول در می آورند؟

۵- آیا آنها تحصیلات دارند؟


۳- مشکل را به وضوح شناسایی کنید

مشتری شما چه نوع مشکلی را دارد که شما می توانید آن را حل کنید؟ اگر شما مشتری خود را به درستی شناسایی کرده باشید؛ این افراد برای حل مشکلشان به شما پول پرداخت خواهند کرد.

  • گاهی اوقات مشکلات واضح و آشکار هستند.
  • گاهی اوقات مشکلات آشکار نیستند؛یا نا واضح هستند.
  • گاهی اوقات مشکلات برای مشتری وجود ندارد.اگر مشکل برای مشتری وجود نداشته باشد؛مشتری برای محصول شما پرداختی نخواهد داشت.

۴- مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

شما مزایای رقابتی خود را تعریف می کنید؛دلیلی برای خریدن محصولات یا خدمات شما؛از نظر مزایا؛نتایج یا خروجی هایی که باعث لذت بردن مشتری شما از خرید محصول یا خدمت شما می شود. از خریدن محصول یا خدمت رقیب شما آن لذت را کاملا نمی برند. روی مزایایی که محصول شما را بهتر از دیگران می سازند؛ تمرکز کنید.


۵- از بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی(سوشال مدیا) برای مزیت خود استفاده کنید

روش های بسیار دیگری برای رساندن محصول خود به مشتریان خود نسبت به گذشته وجود دارد. بهترین قسمتش چیست؟ همه ی آن ها رایگان هستند.شما می توانید از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک؛توییتر؛ و بلاگ خود برای مزیت خود استفاده کنید. با ساختن روابط با مشتریان خود از طریق این کانال ها شما می توانید به افراد بیشتری نسبت به گذشته دسترسی داشته باشید.

بعضی از مزایایی که بازاریابی محتوا شامل می شود:

  • دسترسی بیشتر به راهنمایی های دارای صلاحیت(معتبر)
  • کانال های بیشتر برای فروش محصول شما
  • هزینه کمتر برای بدست آوردن مشتریان

اینجا یک گرافیک از اینکه چقدر سریع داده در سراسر اینترنت تولید می شود؛ هست. یک نگاه به وب سایت های رسانه ی اجتماعی بیاندازید. آیا جالب نیست که به این مخاطبان نفوذ کنید؟ شما می توانید!


۶- گاهی اوقات، شما باید با مشتری تماس بگیرید

چشم انداز بالقوه تماس با مشتری می تواند نا امید کننده و سخت باشد. چه این کار را به صورت حضوری انجام دهید چه به صورت تلفنی. این کار شما است که باعث به ایجاد علاقه یک مشتری بالقوه شوید. به ویژه اگر محصول شما جدید است؛ ممکن است شما مجبور شوید تا با تماس با مشتریان خود علاقه تولید کنید.


۷- روش ۱۰۰ تماس را وقتی شروع به فروش کردید؛ امتحان کنید

این روشی است که من وقتی فروش را آغاز کردم توسعه دادم تا بر ترس رد شدن غلبه کنم. هر چه سریع تر که می توانید به ۱۰۰ مشتری برسید. شما حقیقتا به نتایج فروش خود اهمیتی نمی دهید. فقط به تعداد افرادی با آن ها تماس میگیرید اهمیت می دهید. شما در حال فروش محصول خود شجاع خواهید شد.


۸- قیمت مناسب را انتخاب کنید

یک تحقیق بازار روی رقبای خود انجام دهید تا قیمت مناسب را تعیین کنید. اگر شما یک محصول گران قیمت دارید. آماده ارائه کیفیت بیش از حد(معمول) به مشتریان خود باشید. قیمت می تواند به وسیله ی “ارزش درک شده” ی محصول شما تعیین گردد. اگر شما می توانید محصول خود را برتر از رقبایتان جلوه دهید. می توانید قیمت بالاتری را طلب کنید.


۹- تکنیک های مناسب مذاکره را یاد بگیرید

مذاکره کنندگان ماهر معمولا کاملا نگران پیدا کردن راه حلی یا توافقی هستند که برای دو طرف رضایت بخش باشد. آنها دنبال شرایط هایی هستند که به آن ها “برد-برد” گفته می شود. جایی که دو طرف از نتیجه مذاکره خشنود هستند.

بهترین مذاکره کنندگان این ۳ خصوصیت را دارند

۱- آن ها سوالات خوبی می پرسند تا دقیقا متوجه شوند که شما به چه چیزی نیاز دارید.

۲- آن ها صبور هستند.

۳- آن ها بسیار خوب آماده شده اند.


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


۱۰ – ارائه های موثر انجام دهید

در فروش این مهم است که یک ارائه خلاقانه و متقاعده کننده برای مشتریان خود انجام دهید. یکی از راه های فراوان ساختن یک ارائه موثر با استفاده از پاورپوینت است.


۱۱ – روی آن که مشتری را برای (تمام) زندگی نگه دارید؛تمرکز کنید

“یک مرتبه مشتری؛ برای همیشه مشتری.”

یک مرتبه که یک مشتری محصول شما را خرید. این نباید رابطه شما با آن ها باشد. روی نگه داشتن یک رابطه قوی با مشتری خود تمرکز کنید. این فقط باعث ایجاد اعتماد بیشتر و افزودن ارزش به محصول شما می شود.


۱۲ – به مشتریان بالقوه چیزی واقعا عالی به رایگان پیشنهاد دهید

مشتری ایده آل شما بسیار محتمل است که محصول شما را بخرد اگر به او یک دید قبلی برای امتحان کردن(محصول) داده باشید. یک فیلم کوتاه از محصول خود را در عمل ضبط کنید؛ به

آن ها یک قطعه رایگان از محتوای واقعا عالی بدهید و مشتریان خود را برای اینکه (بدانند) بعدی چیست؛ هیجان زده کنید.


۱۳ – مشتریان خود را به داخل محدوده(کالا) بیاورید

اگر به زودی قصد فروش کالای خود را دارید. درباره آن به مشتریان خود بگویید. آن ها از اینکه درباره آن بشنوند خوشحال خواهند شد و این باعث ایجاد اعتماد با آن ها خواهد شد. حتی ممکن است بخاطر آن بیشتر خرید کنند.


۱۴ – پیام فروش شما باید واضح باشد

یک یا دو مزیت از محصولات خود انتخاب کنید و آن را به وضوح در تیتر فروش بیان کنید. این را برای مشتری واضح سازید که دقیقا محصول شما دقیقا چه چیزی برای آن ها انجام خواهد داد. خاص باشید. اگر محصول شما چندین مزیت دارد. پیام های فروش برای مشتریان مختلف ایجاد کنید که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

افزایش فروش موفق را با گذراندن زمان بیشتر با چشم انداز های بهتر؛ یاد بگیرید.

 

 


تهیه شده توسط گروه تولید محتوای هلدینگ کاسپین| نویسنده : محسن کیان


 

برای اطلاع از جدیدترین اخبار میتوانید در کانال تلگرام ما عضو شوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0