آموزش و مشاوره تضمینی!

جستجو کردن

مدیریت حمل و نقل

TMS یا Transportation Management Systemیا مدیریت حمل‌ونقل

سیستم‌های مدیریت حمل و نقل، ارتباط میان سفارشات، انبار، شبکه وسایل حمل و نقل و ذی‌نفعان همه محموله‌ها را تسهیل می‌کنند. این سیستم ها این امکان را فراهم می‌سازند تا ضمن پیش بینی زمان و مسیر مناسب برای ارسال بارها، بتوانیم به اطلاعات لحظه‌ای کلیه محموله‌ها به طور شفاف دسترسی داشته باشیم. به همین دلیل، بازدهی برنامه‌ریزی تولید و فروش رشد یافته و مشتریان نیز به با تحویل به موقع کالا، رضایت بیشتری خواهند داشت. 

 

برخی مزایای بکارگیری TMS در سازمان

– پیش بینی تقاضا و حجم محموله‌ها برای تنظیم دقیق برنامه حمل و نقل

– بهینه سازی زمان‌بندی و مسیر حمل و نقل‌ها برای تحقق تحویل به موقع و بازدهی حداکثری

– شفافیت و دسترسی لحظه ای به اطلاعات محلی و جهانی محموله‌ها

– یکپارچه سازی کلیه حمل و نقلهای داخلی، خارجی، محلی و بین المللی

– برنامه‌ریزی تحویل کالا مطابق خواست مشتریان

– سهولت برنامه ریزی و پشتیبانی حمل و نقل گسترده

order

سفارش‌گیری

سفارش‌های مشتریان را بر اساس حامل‌های موجود، زمان و مکان تحویل برای حمل و نقل برنامه‌ریزی می‌کند. پذیرش و توزین: فرایند اجرایی بارگیری/ تخلیه سفارش‌ها که در ایستگاه‌های کاری مختلف بر اساس انجام فعالیت‌های مختلف مدیریت می‌شود.

shipping-management

مدیریت ناوگان

با در اختیار داشتن داده‌های همه محموله‌های خروجی و ورودی، زمانبندی و مسیریابی بهینه را برای کلیه ناوگان برنامه‌ریزی می‌کند.

سیستم مدیریت حمل و نقل چیست

امروزه تجارت به سمتی پیش می رود که نیاز به داشتن سیستم های مدیریتی از نیازهای اساسی یک کسب و کار است. سیستم مدیریت حمل و نقل از مهمترین سیستم های مدیریتی است.

زمانی که کسب و کار شما در حال رشد است، تقاضاهایی که در راستای حمل و نقل قرار دارند به کسب و کار شما اضافه می شوند. شما تا کنون برای مدیریت کسب و کار خود از ابزارهای ابتدایی استفاده کرده اید. حتما متوجه شده اید که با این روش ها انتظارات مشتریان خود را به طور کامل برآورده نمی کنید و شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که شما از یک سیستم مدیریت حمل و نقل استفاده کنید.


مدیریت حمل و نقل


دلایل استفاده از یک سیستم مدیریت حمل و نقل

  • کمبود دید

    آیا می دانید تمام محموله های شما در هر زمان معینی کجاست؟ آیا شما به تمام داده ها و معیارهای کلیدی مرتبط با آن محموله ها رؤیت دارید؟ اگر شما به عنوان یک فرستنده بدون TMS کار کنید ، پاسخ به این سؤالات “نه” است. پیاده سازی یک سیستم مدیریت حمل و نقل TMS می تواند به شما در ارائه دید کمک کند. همچنین می تواند اطلاعات مورد نیاز در زمان واقعی را برای حفظ مشتریان حمل و نقل در اختیار شما قرار دهد. TMS می تواند داده ها را برای کمک به تجزیه و تحلیل هزینه های شما و شناسایی زمینه هایی برای پیشرفت عملیاتی و فرایند حمل و نقل را برای شما فراهم کند.

  • رشد

    تجارت شما در حال رشد است! این خبر عالی است ، درست است؟ شما باید مجهز به ابزاری باشید که این رشد را به درستی مدیریت کنید. با رشد کسب و کار شما ، حجم و پیچیدگی نیازهای حمل و نقل شما متناسب رشد می کند. این امر حتی هنگامی که به دنبال مشتریان جدید می روید، حادتر می شود.  خرده فروشان بزرگ مانند  Target و Costco از سیاستهای انعطاف پذیری خرده فروشی برخوردار هستند. این امر می تواند منجر به جریمه های عمده برای تحویل های از دست رفته شود. TMS به شما کمک می کند تا قبل از اشتباهات گران قیمت ، موارد احتمالی را متوجه شوید و برطرف کنید.

  • خرید ها

    فعالیت خرید یک محرک متداول برای اجرای TMS است ، زیرا ناوگان ناگهان با یکپارچه سازی سیستم های مختلف متفاوتی روبرو می شوند. اگر کسب و کار شما فاقد TMS است، در نظر بگیرید TMS را به برنامه خود اضافه کنید.


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


  • درک هزینه ها

    تحویل بار كامیون به مركز توزیع كه به نظر میرسد یک فرآیند تحویل بار آسان است. سناریویی است كه در آن راننده باید پارکینگ را در یك منطقه شلوغ شهری پیدا كند، بار را تخلیه كند و سپس آن را تحویل دهد. TMS به شما اجازه می دهد این فرایند به ظاهر ساده را که برای راننده یک فرآیند زمان بر است، به راحتی مدیریت کنید.

  • امکانات جدید

    با بزرگ شدن ، ممکن است لازم باشد یک مرکز انبار جدید را افتتاح کنید که به شما امکان می دهد خدمات بهتری به مشتری خود ارائه دهید. باز هم ، TMS می تواند یک مزیت واقعی باشد. TMS داده های حمل و نقل شما را در یک مکان مرکزی جمع آوری می کند ، اطلاعات زیادی را که می تواند برای تجزیه و تحلیل در اختیارتان قرار دهد تا مشخص کند محل تأسیسات جدید شما در کجا قرار دارد. دوم ، TMS پس از راه اندازی انبار ، ارتباط بین مکان های شما را تسهیل می کند.

  • رقبا

    اگر دلایل فوق کافی نیست، این واقعیت را در نظر بگیرید که احتمالاً رقبای شما به دنبال پیاده سازی TMS هستند و با ارائه خدمات بهتر و مدیریت هزینه های حمل و نقل، نتیجه ی بهتری می گیرند و از مشتریان بیشتری بهره می برند.

 

 


هدف ما در هلدینگ کاسپین بهینه سازی مقالات با رویکرد ارائه ارزش به خوانندگان میباشد. خواهشمندیم با ارائه نظر

در قسمت دیدگاه در پایان مقاله و بیان موضوعات مورد نظر ما را در راستای رسیدن به این هدف یاری نمایید.

 


تهیه شده در تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید