نرم افزارهای ERP

بهترین نرم افزارهای ERP در سال 2020

سال 2020 برای پیاده سازی نرم افزار ERP جدید، سال خوبیست. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین نرم افزارهای ERP در سال 2020 از دیدگاه مشتریان و برنامه ریزی منابع سازمانی بپردازیم.

در همین حال، فروشندگان سامانه های ERP، قابلیت های تحول آفرینی در برنامه های خود گنجانده اند، و تعداد زیادی هم در حال تغییر هستند. این محصولات از یک طرف هوش مصنوعی و بلاک چین را به مشتریان معرفی می کنند، و از طرف دیگر تلاش می کنند کارکرد های اصلی مانند مدیریت انبار داری و تولید را تثبیت کنند.

انتخاب اینکه از کدام نرم افزار ERP در کسب و کار خود استفاده کنید، یک تعهد بزرگ است. از آنجا که این نرم افزارها فرآیندهای اصلی شما را اجرا کرده و به طور روزمره در کسب و کارتان مورد استفاده قرار می گیرند، لذا بایستی از انجام انتخاب صحیح، اطمینان یابید.

با توجه به وجود تعداد زیادی نرم افزار مختلف در بازار، دانستن اینکه کدام یک به بهترین وجه مناسب کسب و کار شما است، دشوار است. حتی ما به عنوان فروشندگان Microsoft Dynamics، متوجه هستیم که این نرم افزار برای همگان مناسب نیست، بنابراین لیست بهترین و پرکاربردترین نرم افزارهای ERP در سال 2020 را بررسی میکنیم تا به تحقیقات شما در یافتن نرم افزار ERP مناسب کمک کنیم.

ما از معیار های کمی و کیفی زیر استفاده کردیم تا سیستم هایی را تعیین کنیم که از بهترین عملکرد برخوردارند:

  • نرخ استفاده مشتریان
  • راحتی پیاده سازی، از جمله زمان و مجموع هزینه ی مالکیت
  • وسعت و عمق کاربرد پذیری
  • توسعه ی راه حل های مبتنی بر رایانش ابری
  • انعطاف پذیری در راه حل ها
  • انطباق پذیری راه حل ها
  • راحتی ادغام با سیستم های طرف سوم
  • ارایه ی راهنمای محصول از جانب فروشنده و کارآمدی کلی آن
  • راحتی آموزش و مدیریت تغییرات سازمانی.
  • قدرت سامانه ی فروشنده، از قبیل شرکا و ادغامگران سیستم
  • بازگشت سرمایه

فروشندگان اصلی سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی اغلب در حال انتقال به رایانش ابری بوده و به همین خاطر در حال بازسازی و نوسازی محصولات برتر خود هستند.

این بازسازی اساسی در کنار این حقیقت که فروش سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی به نحو عجیبی رقابتی شده است، موجب تحول اساسی در سیستم های برتر برنامه ریزی منابع انسانی شده است.

شناخت مزایا و معایب سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی بخشی مهم در تعریف استراتژی دیجیتال شما در سال 2020 و پس از آن می باشد.


مقاله پیشنهادی : سازمان و اجزای آن


1- Microsoft Dynamics

مایکروسافت داینامیک 365 همچنان با قدرت در لیست 10 سیستم برتر امسال حضور دارد. دلیل عمده موفقیت این محصول قابلیت انطباق پذیری آن در بازار میانه و سازمان های بزرگ تر است. به علاوه، ما شاهد افزایش میزان بکارگیری این محصول توسط مشتریان بوده ایم و تیم ما در مدیریت برخی موارد در پیاده سازی موفقیت آمیز داینامیکس 365 به مشتریان کمک می کند.

شاید مهم ترین عامل موفقیت محصول اینست که در شخصی سازی جریان های کاری و ادغام با دیگر سیستم ها از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است، که این مساله می تواند ریسک پیاده سازی را کاهش دهد و نرخ بازگشت سرمایه را بهینه سازی کند.

نرم افزار Dynamics 365 Business Central آخرین نرم افزار ERP مایکروسافت است. این نرم افزار به عنوان جانشین Dynamics NAV، با نام تجاری جدید در کنار سایر ماژول های Dynamics 365 قرار می گیرد.

مایکروسافت سرمایه گذاری های قابل توجهی برای Business Central انجام داده تا آن را به نرم افزاری جامع برای مدیریت امور مالی، عملیات، فروش، خدمات مشتری و موارد دیگر از یک پلت فرم تبدیل کند، همراه با سفارشی سازی هایی که برای انطباق آن با صنعت مدنظر شما در دسترس قرار دارند.

Business Central را می توان به صورت یک راه حل SaaS، در ابر و یا در محل مستقر نمود و گزینه‌­ی خریداری مجوزها به صورت دائمی یا اشتراک قابل انتخاب است.

مهم

ادغام با سایر نرم افزار های مایکروسافت از جمله Office 365، SharePoint، Dynamics 365 for sales(CRM) ,Platform Power  Outlook,و موارد دیگر باعث می شود تا Business Central برای افرادی که از قبل، از مجموعه محصول مایکروسافت استفاده می کردند، گزینه­‌ای ایده آل باشد.

ماژول های اصلی این نرم افزار شامل: مالی و حسابداری، خرید و تدارکات، فروش و بازاریابی، انبارداری ، تولید، منابع انسانی، پروژه ها، خدمات و برنامه ریزی منابع است و همینطور صدها پکیج پیکره بندی متنوع برای انواع کسب و کارها با شرایط خاص هرکدام برای این ERP در دسترس می باشد.

همچنین با وجود تحت وب بودن این نرم افزار ERP، کاربران می توانند به این راهکار در حالت آفلاین نیز دسترسی داشته و اطلاعات خود را وارد سیستم نمایند تا پس از اتصال به اینترنت اطلاعات دریافتی ثبت گردد. لازم به ذکر است شرکت مایکروسافت برای این محصولات خود علاوه بر دسترسی تحت وب و کلاینت، اپلیکیشن موبایل اندروید و IOS را نیز ارائه داده است.



2-ODOO

Odoo یک پلت فرم متن باز ERP است که از مجموعه ای از ماژول های مختلف تشکیل شده که می توان با انتخاب و برگزیدن از میان آنها، قابلیت های مورد نیاز کسب و کار خود را به دست آورید.

این پلت فرم به لطف مدل متن باز که مشوق توسعه و سفارشی سازی است، شامل بیش از 30 ماژول اصلی با هزاران برنامه اضافی قابل دسترسی می باشد.

Odoo نه تنها از امکانات ERP خوبی برخوردار است، بلکه دارای برنامه هایی برای بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار شما از جمله توسعه وب سایت و تجارت الکترونیکی، بازاریابی و منابع انسانی می باشد.

امکان میزبانی این پلت فرم در محل، در ابر یا از طریق ابر اختصاصی Odoo وجود دارد. مجوزها را می توان به صورت سالانه یا ماهانه خریداری کرد و هزینه آن صرفا به ماژول های مورد استفاده و تعداد آنها بستگی دارد.



3-SAP Business One

SAP Business One یک نرم افزار ERP است که شرکت های کوچک و متوسطی را که قصد مهاجرت از سیستم های سطح پایه را دارند، هدف گرفته است. این نرم افزار بر پایه­ی ماژول های اصلی برای امور مالی، فروش، خدمات، موجودی، تولید و گزارش گیری ساخته شده که ماژول های خاص صنعت دیگری برای کمک به انطباق آن با نیازهای منحصر به فرد کسب و کارهای مختلف در دسترس است.

می توان SAP Business One را به عنوان یک نرم افزار SaaS، در فضای ابری یا در محل مستقر نمود که گزینه هایی برای خرید مجوزها هم به صورت دائم و هم به صورت اشتراک وجود دارد.

SAP Business One تمام عملکردهای کلیدی شما را از یک پلت فرم انجام داده و امکان مشاهده واضح و کنترل کامل بر فرآیندهای تجاری را به شما می دهد. با این حال، عملکرد Business One در مقایسه با سایر نرم افزار های ERP موجود تا حدودی ساده تر است، یعنی برای افرادی با فرایندهای کسب و کار سر راست، مناسب تر است.


/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


4-SAP S/4HANA

به نظر می رسد شرکت SAP سرمایه گذاری سنگینی برای رفع و اصلاح شکاف های موجود در سیستم S/4HANA خود کرده است، و هنوز در میان دو تا سه گزینه برتر برای بسیاری از سازمان های بزرگ است.

به علاوه این شرکت بودجه ی بسیاری را به تحقیق و توسعه و نوآوری در محصول اختصاص داده است، که این مساله بر ماندگاری طولانی مدت و جذابیت محصول دلالت دارد.

با استفاده از مطالبی که از سیستم های SuccessFactors ، Ariba، و Qualtrics کسب کرده است می تواند مدلی شایسته و قابل ارتقا به مشتریان ارایه دهد تا قابلیت های سازمانی وسیع تر و انعطاف پذیر تری برای ایشان مهیا کند.

گرچه در گذشته SAP توانسته استاندارد طلایی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی را از آن خود کند – به ویژه برای شرکت های بزرگ تر – اما خود محصول S/4HANA ایراداتی دارد و بازخورد های مشتریان نسبت به محصول حاکی از برخی نارضایتی هاست.

برای مثال، پیشینه ی بکارگیری محصول توسط مشتریان به نحو غیر عادی پایین است (به ویژه در بازار بالاتر از میانه، برخلاف ضرب الاجل 2025 شرکت SAP)، در کاربرد پذیری سیستم S/4HANA نقص های عمده ای به چشم میخورد، و ما شاهد کمبود منابع واجد شرایط برای S/4HANA هستیم. اگر شرکت سَپ بتواند این محدودیت ها و دیگر موارد مشابه را برطرف کند، احتمال می رود سیستم S/4HANA در سال های آتی به چند رتبه بالاتر صعود کند.


نرم افزار SAP S/4 HANA/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


5- Oracle NetSuite

Oracle NetSuite یک نرم افزار ERP مقیاس پذیر و مبتنی بر ابر است که کسب و کارهای متوسط تا بزرگ در حال رشد را هدف گرفته است.

این نرم افزار جامع به شما کمک می کند تا عملیات و فرآیندهای دفتری مهم خود را با اتوماسیون، گردش کار و گزارش گیری انجام دهید تا به بهره وری کار شما کمک کند.

NetSuite متشکل از هفت ماژول اصلی برای مدیریت و برنامه ریزی مالی، مدیریت سفارش، مدیریت تولید، مدیریت زنجیره تأمین، انبارداری، و تهیه و تدارک است. همچنین می توان از ماژول های پیشرفته برای توسعه قابلیت های استاندارد برای نیازهای معین استفاده کرد.

علاوه بر این، می توان NetSuite را با سایر محصولات Oracle مانند CRM، مدیریت سفارش و تجارت الکترونیکی ادغام کرد. طرح قیمت گذاری انعطاف پذیر و قابلیت سفارشی سازی نرم افزار بدین معناست که کسب و کارها می توانند قابلیت های کاملا مطابق نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

سیستم  برنامه ریزی منابع سازمانی پیشگام در رایانش ابری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اکنون که دیگر فروشندگان این صنعت سخت تلاش می کنند تا گزینه های مبتنی بر رایانش ابری خود را هر چه سریعتر وارد بازار کنند.


مقاله مرتبط : برنامه ریزی منابع سازمانی


این نکته را نیز باید اضافه کنیم که NetSuite در حال سرمایه گذاری روی قدرت منابع سازمانی و مالی سیستم اوراکل است، و این محصول برای نخستین بار توانسته به رتبه ی نخست فهرست ما دست یابد.

در سال های گذشته میزان پایین بکارگیری این محصول توسط مشتریان در سازمان های بزرگتر و در بازار بالاتر از میانه موجب شده بود این محصول نتواند رتبه برتر را کسب کند.

اما شاهدیم که سازمان های بزرگتری، انطباق پذیری محصول و پیاده سازی موفقیت آمیز آن را تایید کرده اند. در مقایسه ی میان NetSuite و داینامیکس 365 و دیگر سیستم ها نیز محصول سربلند بیرون آمده است.

این محصول همچنان فاقد شیوه های توزیع کننده و پیاده سازی قدرتمند است، اما این مساله در طی زمان به آرامی در حال تغییر است. همچنین متوجه شده ایم که این محصول در موقعیت های خرده فروشی، توزیع و تولید پیچیده تر، تبادل الکترونیک داده ها محدودیت هایی دارد، بنابرین مهم است که این محدودیت ها را با نیاز های تجاری خود بسنجید.


Oracle NetSuite/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


6- Oracle ERP Cloud

برنامه ریزی منابع سازمانی مبتنی بر رایانش ابری اوراکل امسال توانسته به رتبه بالاتری در فهرست دست یابد. دلیل عمده ی این ارتقا، افزایش رو به رشد در میزان بکار گیری این محصول توسط مشتریان و تکمیل خط تولید رایانش ابری است.

با تکمیل کاربرد پذیری این محصول، شاهد هستیم که محصول در ارزیابی SAP S/4HANA در مقایسه با Oracle ERP Cloud پیروز بیرون می آید. همچنین، انعطاف پذیری نسبی محصول از بهترین مدل های در حال ظهور برنامه ریزی منابع سازمانی پشتیبانی می کند، که این مساله می تواند منجر به سود تجاری، نیمرخ ریسک و هزینه  ی مطلوب شود.

با این وجود، این محصول هنوز برای رسیدن به عملکرد و کاربرد پذیری کامل محصولات یک بار خرید، راه طولانی در پیش دارد، از جمله محصولاتی چون “JD Edwards” و “eBusiness Suite”.

پیچیدگی های فنی این محصول در مقایسه با محصولاتی چون D365 یا NetSuite، ممکن است برای برخی سازمان ها گیج کننده باشد. بنابرین بهتر است در ارزیابی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی این موارد را در نظر بگیرید.


نرم افزار Oracle ERP Cloud/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


س7- Sage 200CLOUD

Sage 200 یک نرم افزار ERP مقرون به صرفه بر پایه ابر است که برای کسب و کارهای متوسط تا بزرگ در انگلیس طراحی شده است. این نرم افزار قابلیت های جامعی برای امور مالی، عملیات، موجودی، تولید، فروش، بازاریابی و موارد دیگر ارائه می دهد.

Sage 200 در دو نسخه استاندارد و حرفه ای موجود است که نسخه دوم دارای ویژگی های پیشرفته قابل سفارشی سازی است. مجوزهای مربوط به هر دو نسخه را می توان به صورت دائم یا به صورت اشتراک خریداری نمود.

همچنین می توان این نرم افزار را با سایر محصولات Sage مانند CRM و حقوق و دستمزد ادغام و قابلیت های آن را ارتقا داد.

از آن مهمتر، ادغام با Microsoft Office 365 به شما امکان می دهد تا با داده های کسب و کار خود مستقیماً در Outlook و Excel کار کنید.

به عنوان یک نرم افزار مبتنی بر ابر، از مزیت دسترسی به این پلت فرم از هر وسیله متصل به اینترنت در هر نقطه­ی جهان برخوردارید.


sage 200cloud/ERP/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


8- Sage X3

نرم افزار Sage X3 به تازگی به جمع 5 سیستم برتر پیوسته است. دلیل عمده ی ارتقای این سیستم قدرت بی نظیر آن در حوزه توزیع و تولید در بازار میانه است.

شرکت های بسیاری را دیده ایم که در بازار میانه این سیستم را با موفقیت پیاده سازی می کنند و به عنوان جایگزینی کم هزینه و کم خطر به جای سیستم “SAP S/4HANA” و “Oracle ERP Cloud” به کار می بندند.

به علاوه شاهد هستیم که شرکت از یک سیستم مدیریت منابع سازمانی “کوچک” به سیستمی تبدیل شده که قادر است نیاز های پیچیده تر در زنجیره ی تامین و تولید را حل و فصل کند.

Sage  سردسته ی شرکت هاییست که تلاش می کنند در صنعت نرم افزار های مدیریت منابع سازمانی “همه چیز را برای همه کس ارایه نکند”.

از جمله نقاط ضعف این محصول اینست که به سختی پاسخگوی نیاز های مشتریان توزیع و تولیدی است که سازمان های بزرگتر و پیچیده تری دارند.

برای مثال شرکت هایی که عملیات و چرخه تامین جهانی دارند و نیاز های تجاری متعددی دارند، کاربرد پذیری سیستم Sage X3  را محدود می دانند.


نرم افزار Sage X3/ERP/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی


9- E2 Shop System Software

E2 Shop System Software راهکاری برای مجموعه های تولیدی است که توسط شرکت Shoptech Corporation ارائه شده و شامل برنامه ریزی تولید، خرید، حمل و نقل، مدیریت مشتریان و حسابداری است. این راهکار برای مغازه ها، و تولید کنندگان چند منظوره طراحی شده است.

نرم افزار E2 Shop System Software قابلیت مدیریت حمل و نقل کالای تولیدی، مدیریت برچسب ها و بارکدهای محصولات تولیدی و فروشگاهی، مدیریت مواد و کنترل قطعات تولیدی و مدیریت خرید مواد اولیه با توجه به تولید را دارا می باشد.

همچنین علاوه برماژول مدیریت مشتریان این نرم افزار قابلیت مدیریت حساب های پرداختنی و دریافتنی، مدیریت منابع انسانی، تعمیرات و نگهداری و… را در بستر وب دارا می باشد. پشتیبانی از طریق تلفن همراه، ایمیل، چت و دسترسی به یک  فروم آنلاین از دیگر قابلیت های این نرم افزار ERP است.



 

10- Deltek Vision Software

Deltek Vision Software یک راهکار ابری (Cloud) است که بیشتر برای شرکت های متوسط وکوچک پروژه محور طراحی شده است.

ماژول های اصلی این نرم افزار ERP شامل حسابداری پروژه، مدیریت منابع سازمان، مدیریت پروژه، مدیریت زمان /هزینه و مدیریت توسعه کسب و کار است.

Deltek Vision همچنین این قابلیت را به شما می دهد تا از طریق دشبوردها و گزارشات گرافیکی بخش مالی پروژه های خود را مدیریت کرده و گزارشات را به مدیران شرکت ارائه دهید. همچنین این نرم افزار ERP قابلیت پشتیبانی از چند ارز و چند شرکت را دارا است.

با استفاده از این نرم افزار ERP می توانید افراد مناسب برای پروژه های خود انتخاب کنید و با استفاده از چشم انداز کلی بر کسب و کار و مشتریان خود منابع سازمان را به صورت بهینه به پروژه های خود تخصیص دهید.

لازم به ذکر است به این راهکار از طریق وب، iOS، Android و موبایل قابلیت دسترسی خواهید داشت.



11- ERPAG Software

یک راهکار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ابری است که برای  برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در صنایع مختلف از جمله خودرو، خرده فروشی، آموزش و پرورش، فن آوری اطلاعات و غیره توسعه یافته است.

ماژول های اصلی این نرم افزار ERP شامل مدیریت فروش، خرید، مدیریت تولید، حسابداری و مالی، مدیریت موجودی، گزارشگری و تجزیه و تحلیل است.

ERPAG به کاربران اجازه می دهد تا پروسه های تجاری مانند از جمله فروش، سفارش، دریافت و تحویل، حقوق و دستمزد، مدیریت خدمات، مدیریت حمل و نقل، مدیریت دسترسی کاربر، مدیریت بارکد محصولات تولیدی را در نرم افزاری یکپارچه مدیریت نمایند.

همچنین ERPAG قابلیت یکپارچگی با Google Mail، Google Calendar، Google Drive، Microsoft، Magento، WooCommerce، Shopify، QuickBooks، Square، Stripe و غیره را دارا می باشد.

این سازگار با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس سازگار است و دسترسی از طریق ایمیل، تلفن همراه را نیز پشتیبانی می کند.


نرم افزار ERPAG/ERP/ مشتریان/ برنامه ریزی منابع سازمانی

 


هدف ما در هلدینگ کاسپین بهینه سازی مقالات با رویکرد ارائه ارزش به خوانندگان میباشد. خواهشمندیم با ارائه نظر

در قسمت دیدگاه در پایان مقاله و بیان موضوعات مورد نظر ما را در راستای رسیدن به این هدف یاری نمایید.

 


 

تهیه شده توسط گروه تولید محتوای هلدینک کاسپین | نویسنده : محسن کیان / منبع : http://wikipm.ir


 

یک نظر بگذارید