فهرست مطالب
Toggleچندین روش بازاریابی کششی امروزه در دسترس است که این روشها شامل موارد زیر هستند:
- شبکههای اجتماعی
- سایت
- شفاهی
- پوشش رسانه ای
- تبلیغات و تخفیفات فروش
- تبلیغات
- بازاریابی ایمیلی
جهت اطلاع، ویدیوی مصاحبه با خانم مهندس آتنا مقدم مشاور بازاریابی و نویسنده و مترجم کتاب های حوزه مارکتینگ و کپی رایتینگ در خصوص بازار کار این حوزه، به زودی در دسترس مخاطبان هلدینگ قرار خواهد گرفت؛
استراتژی بازاریابی کششی به صورت زیر میباشد:
همانطور که در شکل بالا مشاهده میشود،بازاریابی کششی شامل استفاده از فعالیتهای بازاریابی برای کشاندن مصرف کنندگان به سمت محصولات خود است.با توجه به شکل نشان داده شده، یک شرکت تولیدی کمپینهای بازاریابی را مستقیماً برای مصرف کنندگان برگزار مینماید. به دلیل این کمپینهای بازاریابی، مصرف کنندگان به دنبال یک محصول خاص رفته و برای خرید آن به خرده فروشان مراجعه میکنند. خرده فروشان به دلیل نیاز مستقیم مصرف کننده، به تولیدکننده مراجعه میکنند تا محصولش را به بازار عرضه کنند.
مثالی از بازاریابی کششی
کولین اخیرا یک محصول منتشر کرده است، یک Fanner۳۰۰۰. پس از صرف چندین ماه وقت در آب و هوای گرم هنگ کنگ، کولین یک محصول فن ابتکاری ابداع کرده است که هیچ صدایی از خود منتشر نمیکند، قیمتش رقابتی بوده و از لحاظ انرژی به صرف است، همچنین این محصول قادر است که دمای اتاق را تا دمای از تعیین شده خنک کند.برای بازاریابی این محصول، کولین تصمیم دارد تا نیاز به این محصول را از طریق اخبار رسانههای اجتماعی، به طور شفاهی و پوشش رسانه ای ایجاد نماید.
برای این که دقیقتر این مطلب را بیان کنیم میتوان گفت که کولین چندین تبلیغات فیس بوکی و اینستاگرامی انجام داده، با اینفلوئنسرهای یوتیوبی برای تهیه ویدئو تبلیغاتی کار کرده و چند ویژگی از محصولش را در یک وبسایت پوششی فناوری منتشر کرده است. با یک هفته فعالیتهای بازاریابی، تلفنهای کولین شروع به زنگ زدن کردند، زیرا که خرده فروشان و توزیع کنندگان به دنبال عرضه محصول کولین در فروشگاههای خود هستند.از طریق فعالیتهای بازاریابی بالا، کولین یک استراتژی کششی را پیاده سازی کرده است، یعنی ایجاد نیاز مصرف کننده و کشاندن مصرف کننده، خرده فروش و توزیع کننده به سمت محصولش.
مزایای استراتژی بازاریابی کششی
- توانایی برای ایجاد تماس مستقیم با مصرف کنندگان و ایجاد وفاداری مشتریان
- قدرت معامله قویتر با خرده فروشان و توزیع کنندگان
- تمرکز بر ایجاد ارزش ویژه برند و ارزش محصول
- مصرف کنندگان به طور فعال به دنبال محصول هستند که این امر فشار انجام بازاریابی برونگرا را خذف میکند.
- برای تست مقبولیت محصول در بازار و کسب بازخورد درباره محصول استفاده میشود.
معایب و محدودیت های استراتژی بازاریابی کششی
- تنها زمانی به طور کارآمد جواب گو است که وفاداری برند بالایی وجود داشته باشد.
- مدت زمان انتظار به دلیل اینکه مصرف کنندگان قبل از خرید محصولات جایگزین را مقایسه میکنند، بالاست.
- نیاز به ایجاد نیاز بالا برای محصول دارد که میتواند در محیطهای با رقابت بالا کار دشواری باشد.
- نیازمند تلاشهای بازاریابی قوی برای راضی نگه داشتن مصرف کنندگان به منظور دنبال کردن فعالانه محصولات است.
تهیه شده توسط گروه تولید محتوای هلدینگ کاسپین | نویسنده: محسن کیان
بدون دیدگاه