15 درس تجاری رانندگان تاکسی ریکشا
در این مقاله به بررسی 15 درس تجاری رانندگان تاکسی ریکشا میپردازیم. راه اندازی یک کسب و کار از یک ایده و اداره کارآمد آن ، اغلب به درسهایی که از کتابها یا سایر آموزشها آموخته است بستگی ندارد. این بیشتر به چالش های زندگی واقعی و نحوه برخورد صحیح با آنها مربوط می شود.
استیو جابز ، مارک زاکربرگ یا حتی نمونه خانگی ما از بانزال ها با مشاغل تجاری خود یک شبه به شهرت نرسیدند. برای رسیدن به مرحله ای که اکنون به آن رسیده اند ، برنامه ریزی بسیار دقیق و دقیق و استراتژی سازی و استراتژی مجدد با هر شکست نیاز بود.
در دنیای پرسرعت کنونی با منابع طبیعی رو به زوال و پوشش سبز ، آنچه به وفور وجود دارد دانش است. رایگان است ، ساده است و جهانی است. نیازی به مدرک عالی از موسسات آموزشی برتر یا ساعت ها تردید در مجلات پرجمعیت ندارد! اگر فقط چشم ذهن خود را باز نگه داریم ، از دیدن اشکالی که در آن درس های پیچیده در اشیاء ساده روزمره پیرامون خود ظاهر می شوند ، بسیار هیجان زده می شویم.
درس های تجاری بدون زحمت و در روش حمل و نقل که 30 درصد از مسافران روزانه در بنگالورو از آن استفاده می کنند پنهان شده است. توجه به استراتژی های تجاری که هر روز به کار می برند بسیار غافل کننده است!
1) قدرت برداشت اول
به هر حال ، اکثر رانندگان autorickshaw هر روز خودروهای خود را تمیز می کنند. یافتن خودروهایی که در چراغ ها ، پوسترها و رنگ ها تزئین شده اند ، دور از انتظار نیست. این مطمئناً در ذهن مسافر تأثیر می گذارد ، زیرا دفعه بعد که آنها در سفر هستند ، آن اتومبیل را از بقیه تشخیص می دهند. ضرب المثل قدیمی “اولین برداشت آخرین تأثیر است” حتی برای مشاغل خوب است. برای همگام شدن با رقابت در سناریوی فعلی بازار که مصرف کنندگان در انتخاب خود خراب می شوند ، ظاهر اهمیت دارد.
یک نظرسنجی نشان می دهد که اگر یک وب سایت بتواند یک خواننده را برای نیم دقیقه نگه دارد ، به احتمال زیاد آنها بیشتر می مانند. با توجه به اینکه 8 ثانیه میانگین توجه انسان ها است ، مطمئناً یک وب سایت جذاب بیشتر از یک وب سایت بسیار آموزنده و درهم و برهم سود خواهد برد! یک وب سایت بصری جذاب با یک ویترین جامع و در عین حال ساده از نمونه کارها و مطالعات موردی خود بسازید تا مخاطب را جذب کنید. از جنون رسانه های اجتماعی استفاده کنید و در رسانه های اجتماعی فعال باشید. این نشان می دهد که خود را در راستای روندهای فعلی جامعه نگه می دارید.
2) علامت گذاری قلمرو خود
رانندگان Autorickshaw علاقه زیادی به رعایت مناطق خاصی از فعالیت دارند، جایی که آنها رابطه خود را با دیگران از همکاران خود و مسافران مکرر ایجاد می کنند. آنها از نظر منطقه توزیع شده اند و مناطق خود را بر این اساس مشخص می کنند که در آن فقط به مسافران آن منطقه خاص توجه می کنند. به طور مشابه ، در تجارت ، ضروری است که شما تصور خود را در یک منطقه خاص ایجاد کنید. بر یک منبع خاص سرنخ/درآمد تسلط داشته باشید. این می تواند LinkedIn ، فیس بوک ، توییتر و غیره باشد. به طور خلاصه ، ضروری است که گوشه بازار خود را حک کنید.
3) یک رویکرد چند جهته داشته باشید
بیشتر اوقات ما از چانه زدن مداوم رانندگان autorickshaw ناراحت نمی شویم ، گاهی اوقات حتی زمانی که ممکن است در محله خود قدم بزنیم! آنها برای گرفتن یک مسافر ، از ستون تا پست ، به سرعت حرکت می کنند. خودتان را به یک منبع واحد درآمد محدود نکنید. همیشه ذهن و رویکرد خود را برای چندین کانال باز نگه دارید و با فریلنسرها و بازاریابان وابسته ارتباط برقرار کنید.
4) دشمنان خود را متحدان خود قرار دهید
در کشور ما ، مسافران اغلب با دو موقعیت متضاد از نظر خودرو مواجه هستند. یکی وقتی ساعت ها منتظر می مانند و امیدوارند حداقل یک راننده برسد ، و دوم وقتی خودرویی را متوقف می کنند و چندین نفر دیگر می آیند! اگر راننده اول سفر را قبول نکند ، راننده دوم (دم گیر) به کمک می آید و از فرصت استفاده می کند. نزدیک رقبای خود باشید!
با نحوه کسب و تولید سرنخ ، انتخاب کلمات کلیدی برای رتبه بندی در Google و استراتژی آنها برای تبلیغات برای محصولات خود آشنا شوید. درک استراتژی رقیبتان به جای شکست در رقابت ، به شما این امکان را می دهد تا منابع هدایت رقیب خود را به شیوه ای سالم جستجو کنید. در حالی که ، یک رابطه متقابل با رقبای شما فقط انرژی شما را بیهوده از بین می برد و شانس شما برای دسترسی موثر به مصرف کننده را محدود می کند. بازاریابی هرگز نمی تواند بر اساس مفهوم “کشتن یا کشته شدن” دوام بیاورد!
5) الزامات خاص مشتریان خود را هدف قرار دهید
قبل از شروع سفر ، راننده همیشه آدرس کامل را می پرسد و سپس مبلغ را اعلام می کند. آنها فقط در آن مسیر خاص سفر می کنند و اگر با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد. در تجارت نیز ، ضروری است که نیازهای خاص مشتریان خود را درک کنید تا بتوانید به دیدگاه آنها عدالت را رعایت کنید! قبل از شروع پروژه جلسات متعددی داشته باشید و آن را به خوبی مستند کنید. برای شروع پروژه خود عجله نکنید. تنها زمانی شروع کنید که نیاز کامل را درک کرده باشید.
6) هنر مذاکره
رانندگان خودرو در کشور ما در استفاده از موارد خاصی که تقاضای مصرف کننده زیاد است ، کاملاً ماهر هستند. آنها تعرفه بالاتری را در ساعات پیک ، ساعات پایانی شب ، روزهای بارانی و غیره ارائه می دهند. با این حال ، آنها هنوز هم با ارائه گزینه هایی از مسیرهای متناوب و موارد مشابه ، مسافران را متقاعد می کنند که از خدمات استفاده کنند و بعلاوه بهتر است برخی گزینه ها نیز وجود داشته باشد. رسیدن به مقصد و نه هیچ! رانندگان خودرو نیز قبل از شروع سفر اطمینان حاصل می کنند که تعرفه به خوبی مذاکره شده و قابل درک است.
با برجسته کردن زمینه هایی که می توانید بر چشم انداز مشتری خود ارزش افزوده داشته باشید ، رهبری کسب کنید. با ارائه مطالعات موردی مختلف و سایر داستانهای موفقیت ، مشتریان را ترغیب کنید و بر نقطه فروش منحصر به فرد خود (USP) تاکید کنید تا بهترین قیمت خود را بیان کنید. قبل از شروع پروژه اطمینان حاصل کنید که قیمت را نهایی کرده اید.
7) نگرش درستی داشته باشید
مسافران هندی با کلمه NO به خوبی آشنا هستند. پیدا کردن یک راننده اتومبیل برای موافقت با انتقال شخصی به خانه یا مقصد ، اغلب مانند این است که از گنجینه ای برای جستجوی برنده تمام پولها دیدن کنید! مصرف کننده پادشاه است که اغلب برای رانندگان خودرویی که آشکارا می گویند نه اگر علاقه ای به سوار شدن شما ندارند ، خوب نیست. گاهی اوقات ، حتی زمانی که آماده پرداخت هزینه بیشتر هستید!
هنر نه گفتن را بیاموزید. سخت است اما خوب است. احساسات نمی توانند یک تجارت موفق را اداره کنند. نیاز مشتری خود را درک کرده و با بهترین قیمت مذاکره کنید. در صورت مایل نبودن آنچه انتظار دارید ، از نه گفتن دریغ نکنید. اگر استراتژی مناسب داشته باشید ، میلیون ها فرصت در بازار وجود دارد.
8) قیمت پایه خود را ثابت کنید
ریکشا های اتومبیل دارای قیمت پایه ثابت هستند ، که در بنگالورو برای 1.8 کیلومتر اول 25 INR ، برای هر کیلومتر اضافی 13 INR و برای دقیقه انتظار 1 INR است. این قیمت ها صرفنظر از اینکه در کجا یا چقدر باید رفت و آمد کنید ، ثابت است. داشتن یک ایده در مورد حداقل ارزش (قیمت پایه) کسب و کار شما ضروری است. هزینه مراحل مختلف مشاغل خود مانند دستمزد نیروی انسانی ، مصرف اینترنت ، مصرف برق ، اجاره دفتر و سایر هزینه ها را محاسبه کرده و قیمت پایه را تعیین کنید. البته پس از افزودن علامت تجاری خود. جذب مشتری یک ضرورت است. اما مطمئن شوید که زیر حداقل ارزش خود فرود نیایید!
9) مشتریان خود را به روز نگه دارید
ریکشا های اتوماتیک مجهز به متر هستند تا مسافر را در جریان اصلی ترین و ضروری ترین جزئیات سفر خود مانند مسافت (کیلومتر) ، هزینه ها و زمان انتظار قرار دهد. این ارتباط برای اطلاع مسافران از کل هزینه سفر بسیار مهم است. حفظ ارتباط منظم با مشتریان برای یک تجارت بسیار مهم است. شفافیت را افزایش می دهد و ایمان مشتری را در تجارت تقویت می کند. اطمینان حاصل کنید که در هر مرحله از پروژه به طور مرتب به مشتریان خود اطلاع رسانی می کنید تا هزینه و سایر عوامل از این قبیل را به آنها نشان دهید. اگر مشتریان احساس کنند که با آنها منصفانه و عادلانه رفتار شده است ، در دراز مدت به یک کسب و کار پاداش مثبت می دهد.
10) در انتخاب مسیر عاقل باشید
موافقت راننده خودرو با یک سفر کوتاه تقریبا غیرممکن است. و مسافر اغلب اوقات مجبور می شود به جای مبادله با رانندگان خودرو ، پیاده به خیابان ها برود. این به این دلیل است که آنها به تصویر بزرگتر از سودآوری نگاه می کنند ، حتی اگر به معنای نه گفتن به چند مسافر باشد. رانندگان اتومبیل ترجیح می دهند از مسافران با مسیرهای طولانی تر استفاده کنند زیرا مسیریاب های کوتاه تر به معنای گیر افتادن در ترافیک و از دست دادن سایر سفرها است. مزایای دریافت 1 INR در دقیقه به عنوان هزینه انتظار نیز به اندازه کافی برای این رانندگان مشتاق نیست.
هرچقدر که یک چشم انداز تجاری کوتاه مدت جذاب باشد ، سعی کنید به جای یکبار کار ، یک مشاغل نگهدارنده بلند مدت پیدا کنید. با صرف بیش از حد زمان و تلاش خود درگیر معاملات کم حاشیه نشوید. اگر احساس می کنید بازده کم است ، ادامه دهید. کمبود فرصت وجود ندارد.
11) ایجاد یک رابطه قوی
آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر راحت در طول سفر با راننده autorickshaw وارد گفتگو می شویم؟ ما غالباً ناخودآگاه با رانندگان وارد بحث و گفتگو می شویم ، به حدی که در نهایت در مورد هر موضوعی در زیر نور آفتاب بحث می کنیم. آب و هوا ، ترافیک ، سیاست ! اینگونه است که آنها به طور ناخواسته با مسافر رابطه برقرار می کنند. به طوری که هر بار که مسافران در جاده متوجه او می شوند ، او را برای سفر انتخاب میکنند.
به همین ترتیب ، اختصاص زمان و تلاش برای ایجاد روابط تجاری خوب ، قوی و بلند مدت با تأمین کنندگان ، کارکنان ، همکاران ، مشتریان و سایر افرادی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در آن دخیل هستند برای موفقیت آن در دراز مدت حیاتی است.
رابطه خوب با مشتریان فعلی باعث افزایش ماندگاری می شود و همچنین در جذب مشتریان جدید از طریق مرجع ، توصیفات و دهان به دهان کمک می کند. رابطه خوب با کارکنان آنها را به کار بیشتر و تلاش برای رشد سازمان ترغیب می کند. به طور خلاصه ، روابط تجاری خوب به مارک تجاری ، رضایت مشتری ، ارتقاء و از همه مهمتر حس رضایت شخصی را می بخشد.
12) همه کارها و هیچ بازی نمی تواند کار را به یک کار DULL تبدیل کند
این روزها خودروها چیزی کمتر از اتومبیل ندارند ، مجهز به سیستم های موسیقی ، کولر و غیره. رانندگان خودرو دوست دارند خود و مسافران را در طول سفر سرگرم کنند. همچنین ، آنها در زمان استراحت خود درگیر گفتگوهای معمولی با رانندگان خودروهای دیگر می شوند . در میان رقابت فزاینده در محل کار و مشاغل ، استرس به یک مشکل عمده تبدیل شده است که بهره وری و رضایت کلی از کار را محدود می کند. بنابراین ، استرس مکرر در حین کار ضروری است. ساعت کار خود را فقط با کار ، کار و کارهای بیشتر پر نکنید. هر زمان که می توانید ذهن خود را از کار دور کنید و در طول روز در بهترین حالت خلاق باشید!
13) شرایط پرداخت دقیق را رعایت کنید
هنگام پرداخت ، رانندگان خودکار بسیار دقیق هستند. آنها اتهامات خود را قبل از شروع سفر روشن می کنند. در صورت هرگونه تغییر در محل رهاسازی ، هزینه های اضافی اعمال می شود. اطمینان حاصل کنید که با توجه به جنبه های پولی کسب و کار ، در یک سناریوی ناخوشایند قرار نمی گیرید. قبل از تحویل پروژه تکمیل شده به مشتری خود ، تسویه کامل و نهایی را مرتب کنید تا بتوانید یک تراکنش روان را حفظ کنید. در صورت لزوم ، در مورد هزینه های خارج از محدوده کار ، شفاف باشید و قبل از شروع پروژه به آن رسیدگی کنید.
14) ساخت رفقا
ریکشا های خودکار در کشور ما تا حد زیادی تحت کنترل اتحادیه ها و سایر رفقای مشابه است. اتحادیه ها مسئول تعرفه های اساسی و ارائه انواع دیگر پشتیبانی از چنین رانندگان ریکشا هستند. رانندگان تیم خود را می شناسند و به شدت از یکدیگر حمایت می کنند. رفقای خود را نزدیک نگه دارید. از وبینارها و سمینارهای انجام شده توسط افرادی که مشابه کسب و کار شما هستند دیدن کنید تا به روز باشید و جدیدترین فعالیتها را بدانید. روندها را بشناسید و کسب و کار خود را به آخرین روند ارتقا دهید.
15) به مینیمالیسم پایبند باشید
چند بار دیده اید که راننده ریکشا مطمئن شده است که قبل از ناهار یا برای قدم زدن در طبیعت ، اتومبیل را قفل می کند؟ حتی یکبار هم درست نیست؟ این به این دلیل است که آنها احساس می کنند به سختی چیزی برای از دست دادن دارند! برعکس ، چند بار مطمئن می شویم که وقتی از ماشین خارج می شویم قفل کرده ایم؟ مینیمالیسم هنگام ایجاد یک تجارت از ابتدا مفید است.
سخن پایانی
از تاکتیک ها و استراتژی مناسب برای ایجاد مشاغل خود با حداقل هزینه استفاده کنید ، به طوری که بتوانید شاهد کسب درآمد بیشتر از آن باشید. از خرج بیش از حد برای هر چیزی که در تأمین بازده مورد انتظار مطمئن نیستید ، خودداری کنید. بنابراین ، موفقیت یک مشاغل تجاری تا حد زیادی به اتخاذ استراتژی های مناسب بستگی دارد. یک ایده بزرگ و خوب اندیشیده اگر به خوبی ترویج نشود ، می تواند به طرز فجیعی شکست بخورد و حتی یک ایده کوچک اگر استراتژی مناسبی را در پیش گرفته باشد می تواند آن را بزرگ کند. راه اندازی یک کسب و کار ، اداره کارآمد آن و بزرگ شدن آن همه به دنبال داشتن رویکرد مناسب است. بنابراین امیدوارم بتوانید نکات و ترفندهایی را برای مشاغل تجاری خود دریافت کنید یا حداقل انگیزه کافی برای شروع ساختن آن را داشته باشید.
تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / منبع : vigneshsubramani.com
بدون دیدگاه