7 روش موفق استفاده از هوش مصنوعی در بهبود فرآیندهای کسب و کار

7 روش موفق استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار/ هوش مصنوعی/ کسب و کار

 

هفت راه وجود دارد که هوش مصنوعی فرآیندهای کسب و کار روزمره را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، ممکن است به دنبال راه‌هایی باشید که کسب و کار خود را کارآمدتر، ساده‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر کنید و بهتر بتواند با نیازهای متغیر بازار کنار بیایید. هوش مصنوعی به ویژه اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی  به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به همه اینها دست پیدا کنید.

  1. بهبود جلسات با کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نمی تواند جلسات را به طور کلی حذف کند. در واقع، همه‌گیری ویروس کرونا به ما نشان داده است که چگونه حفظ ارتباطات انسانی، حتی از راه دور، حیاتی است.  به این معنی که جلسات قطعاً برگزار میشوند. اما هوش مصنوعی حداقل می تواند به کاهش ادمین خسته کننده درگیر قبل، حین و بعد از جلسات کمک کند.

به عنوان مثال، دستیارهای صوتی مانند Google Duplex می توانند قرار ملاقات هایی را برای شما تعیین کنند. سپس دستیار Voicea’s EVA وجود دارد که می‌تواند به جلسات شما گوش دهد، نکات و اقدامات کلیدی را ثبت کند، و سپس یادداشت‌های قابل اجرا ایجاد و به اشتراک بگذارد. ابزار دیگری به نام Sonia کار مشابهی را انجام می دهد، اما برای ضبط تماس های مشتری، رونویسی کل مکالمه و خلاصه کردن خودکار موارد و اقدامات کلیدی طراحی شده است.

  1. افزایش فروش و بازاریابی

بسیاری از راه‌حل‌های غیرمجاز CRM اکنون از تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و تیم‌های فروش را قادر می‌سازند تا به طور خودکار بینش‌های ارزشمندی را ایجاد کنند. به عنوان مثال، فناوری هوش مصنوعی انیشتین Salesforce می‌تواند پیش‌بینی کند که کدام مشتریان به احتمال زیاد درآمد بیشتری کسب می‌کنند. کدام یک به احتمال زیاد سفارش خود را به جای دیگری می‌برند. با داشتن چنین دانشی، فروشندگان می توانند زمان و انرژی خود را در جایی متمرکز کنند که بیشترین اهمیت را دارد.

استفاده گسترده از چت بات ها وجود دارد که به سازمان ها کمک می کند فروش را افزایش دهند. درآمد را افزایش دهند و مخاطبان خود را افزایش دهند. در مثال : یک خرده‌فروشی بریتانیایی Marks & Spencer یک عملکرد دستیار دیجیتال مجازی را به وب‌سایت خود اضافه کرد تا به مشتریان کمک کند تا مشکلات رایج را حل کنند. حرکتی که طبق گزارش‌ها باعث صرفه‌جویی میلیون‌ها پوند در فروش شد که در غیر این صورت با خروج مشتریان ناامید از سایت از بین می‌رفتند.

  1. ارزیابی و بهبود خدمات به مشتریان

وقتی نوبت به عملیات مرکز تلفن می رسد، اتوماسیون چیز جدیدی نیست. مدتی است که سوالات ساده با خدمات منوی خودکار مواجه شده است. اما یک شرکت فناوری می‌گوید که می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا به طور خودکار کیفیت تماس‌های خدمات مشتری انسانی را قضاوت کنند. راه حل هوش مصنوعی Transcosmos به طور خودکار کیفیت خدمات ارائه شده را “با سرعت با دقت انسانی” ارزیابی می کند. می تواند خدمات نامناسب و مشکل ساز مشتری را با دقت بیش از دو برابر یک سیستم تشخیص صدا تشخیص دهد.

  1. بهبود فرآیندهای توسعه محصول

طراحی مولد یک زمینه پیشرفته است که از هوش مصنوعی برای تقویت فرآیند خلاقانه استفاده می کند. با نرم‌افزار طراحی مولد، شما به سادگی اهداف طراحی و سایر الزامات خود را وارد می‌کنید و به نرم‌افزار اجازه می‌دهید تمام طرح‌های ممکنی را که می‌تواند آن مشخصات را برآورده کند، بررسی کند. به این معنی که می‌توانید به سرعت چندین طرح را از یک ایده واحد تولید کنید. این نرم افزار تمام کارهای سنگین را انجام می دهد تا بفهمد چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، و باعث صرفه جویی در زمان بسیار زیادی می شود. به علاوه، از هزینه ایجاد نمونه‌های اولیه که ارائه نمی‌شوند اجتناب می‌کنید.

 


مقاله پیشنهادی : انقلاب صنعتی پنجم | انقلابی جدید در راه است…


  1. خودکارسازی تولید محتوا

این مقاله توسط یک ربات نوشته نشده است. اما می توانست باشد. زیرا، به لطف هوش مصنوعی، ماشین‌ها اکنون قادر به تولید متن جذاب و آموزنده هستند – تا جایی که سازمان‌هایی مانند فوربس با کمک هوش مصنوعی مقالاتی تولید می‌کنند.

از نوشتن توضیحات محصول و کپی وب گرفته تا مقالات و گزارش‌های صنعتی، طیف وسیعی از ابزارهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در دسترس هستند. به عنوان مثال، علی بابا، رهبر تجارت الکترونیک، ابزاری به نام AI-CopyWriter ارائه کرده است که قادر است بیش از 20000 خط کپی را تنها در یک ثانیه تولید کند.

  1. افزایش فرآیند تولید

استفاده از ربات ها در تولید به خوبی ثابت شده است. اما آخرین نسل از سیستم های رباتیک قادر به کار در کنار انسان ها و تعامل یکپارچه (و ایمن) با نیروی کار انسانی است. این باعث پیدایش اصطلاح “cobots” یا ربات های مشارکتی شده است.

به لطف فناوری‌های هوش مصنوعی مانند بینایی ماشین، کوبات‌ها از انسان‌های اطراف خود آگاه هستند و می‌توانند بر این اساس واکنش نشان دهند. برای مثال، با تنظیم سرعت یا معکوس کردن برای اجتناب از انسان‌ها به این معنی که گردش‌های کاری را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که بهترین نتیجه را از انسان و ربات دریافت کند. . برنامه نویسی آسان، راه اندازی سریع، و با قیمت متوسط ​​هر کدام حدود 24000 دلار، کوپات ها گزینه ای مناسب برای کمک به شرکت های کوچکتر و متوسط ​​برای رقابت با تولیدکنندگان بزرگتر هستند.

  1. پالایش استخدام

ممکن است HR با هوش مصنوعی مطابقت آشکاری به نظر نرسد. با این حال هوش مصنوعی به سرعت در حال یافتن کاربردهای بسیاری در فرآیندهای منابع انسانی، از جمله استخدام است. برای کارفرمایان بزرگی مانند Unilever که سالانه حدود 30000 نفر را استخدام می کند و 1.8 میلیون درخواست را مدیریت می کند. یافتن راه هایی برای ساده سازی و بهبود فرآیند استخدام ضروری است. به همین دلیل است که یونیلور با متخصص استخدام هوش مصنوعی Pymetrics همکاری کرد تا یک پلتفرم آنلاین ایجاد کند که قادر به انجام ارزیابی های اولیه از نامزدها در خانه خود باشد. به گفته یونیلور، حدود 70000 نفر ساعت مصاحبه و ارزیابی کاندیداها به لطف این غربالگری خودکار نامزدها کاهش یافته است.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ  کاسپین / منبع : https://bernardmarr.com


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید