هوش مصنوعی مولد ChatGPT : سلاح مخفی مدیران عامل موفق

هوش مصنوعی مولد

 

قابلیت های جدید ChatGPT واقعا برای همه ما چه معنایی دارد؟

همیشه دیدن به روز رسانی ها و قابلیت های جدید اضافه شده هوش مصنوعی مولد جالب است. با این حال، آخرین به روز رسانی ها قابل تامل است.اکثر افرادی که تلاش کرده اند حداقل یک راه مفید برای ادغام ChatGPT در زندگی خود در حال حاضر پیدا کرده اند.

در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای کمک به ما در زندگی روزمره، رابطه ما با فناوری، انقلابی بزرگ خواهد بود.پیشرفت به سمت هوش مصنوعی عمومی و اینکه هوش مصنوعی که می تواند هر کاری انجام دهد، بخشی از برنامه توسعه دهنده OpenAI است و وقتی نوبت به رسیدن به این هدف بلندپروازانه می رسد، حس بینایی و توانایی صحبت کردن و گوش دادن بسیار مهم است. بنابراین، منطقی است که با نزدیک شدن به اولین سالگرد در دسترس بودن ChatGPT برای همه، این تواناییها  را ارائه دهد.

اما این چه تاثیری بر رابطه ما با دوست دیجیتال جدیدمان خواهد داشت؟ چه چیزی به توانایی آن برای ورود به زندگی ما و کمک به ما در چالش‌های روزمره اضافه می‌کند، و چه معنایی برای سؤالات بزرگ پیرامون جایگاه ChatGPT (و به طور کلی هوش مصنوعی) در جامعه دارد؟به روز رسانی های جدید ChatGPT چیست؟

اولاً، هوش مصنوعی مولد با به دست آوردن توانایی تجزیه و تحلیل و استخراج اطلاعات زبان از تصاویر، به طور موثر توانایی دیدن را به دست می آورد. شما می توانید به سادگی یک عکس آپلود کنید و آن را توصیف کنید و همچنین به طور بالقوه از آن برای انجام کارهای بسیار پیچیده تر مانند تشخیص نحوه تعمیر ماشین آلات خراب مانند دوچرخه یا ماشین چمن زنی استفاده کنید.


پیشنهاد مطالعه بیشتر : 7 روش موفق استفاده از هوش مصنوعی در بهبود فرآیندهای کسب و کار


این بدان معناست که ChatGPT، از نظر تئوری، نه تنها می‌تواند عکس‌ها را تجزیه و تحلیل کند، بلکه نمودارها و تجسم‌ها، دست‌نوشته‌ها و انواع داده‌های بدون ساختار از دنیای اطراف ما را تجزیه و تحلیل می‌کند.واضح است که کاربردهای روزمره زیادی دارد، از ایجاد لیست فیس بوک در بازار برای مواردی که می خواهید بفروشید تا تبدیل نوشته های تخته سفید به یادداشت های خوانا.

مثال‌هایی که توسط خود OpenAI در مورد نحوه استفاده از آن ارائه شده است عبارتند از: چیدن اقلام در یخچال و پرسیدن از آن برای شام و گفتگوی زنده در مورد یک عکس.به گفته نیویورک تایمز، با این حال، عملکرد به کار گرفته شده در ChatGPT دارای محدودیت هایی است که برخی از آنها به دلیل طراحی هستند.  به عنوان مثال در روشی که می توان از آن برای تجزیه و تحلیل چهره انسان استفاده کرد، محدود شده است. این کار برای جلوگیری از استفاده از آن برای نقض حریم خصوصی انجام می شود و مطابق با روشی است که OpenAI قبلاً محصولات خود را محدود کرده بود.

تغییر دیگر با پیامدهای بالقوه گسترده این است که ChatGPT اکنون می تواند صحبت کند و گوش دهد.بنابراین، انقلاب صدا، صحبت کردن با ماشین‌هایی مانند سیری و الکسا را ​​این روزها بسیار عادی کرده است. و همه ما به این واقعیت عادت کرده ایم که آنها فقط می توانند به روش های محدودی به ما پاسخ دهند، و به طور کلی، مفیدترین کاری که می توانند انجام دهند روشن و خاموش کردن دستگاه های دیگر است.


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


به همین دلیل است که صحبت با هوش مصنوعی مولد ایده جالبی است. ChatGPT به طور بالقوه می‌تواند در مکالمات بسیار طبیعی‌تر و روان‌تری شرکت کند، به‌راحتی آنقدر خوب که این توهم را ایجاد کند که با یک شخص واقعی صحبت می‌کنید.علاوه بر برگزاری یک مکالمه پشت سر هم، می‌تواند صداهایی را که می‌شنود شبیه‌سازی کند، که برای مثال می‌تواند برای صداگذاری آواتار هوش مصنوعی استفاده شود.

حرکت به عصری که ماشین‌ها نه تنها می‌توانند فکر کنند، بلکه می‌توانند ببینند، بشنوند و صحبت کنند، چیزهای بسیار مهمی است. افراد زیادی وجود دارند که آماده اند بگویند که هنوز واقعاً نمی تواند هیچ یک از این کارها را به خوبی انجام دهد. اما واضح است که همه چیز تازه شروع شده است.عملکردهای بینایی و صدا بدین معنی است که ما احتمالاً شاهد ظهور فناوری ChatGPT در فناوری قابل حمل بیشتر خواهیم بود.

ما قبلاً یک جفت عینک داریم که هوش مصنوعی مولد را در جلوی چشمانمان قرار می دهد، بنابراین هرگز برای حل یک مشکل گیر نمی کنیم.  این موارد به ما کمک می کنند تا صحبت های کوچک معمولی داشته باشیم.برخی از آنها از قبل می‌توانند گوش دهند و صحبت کنند . اگرچه اینها از افزونه‌های شخص ثالث برای افزودن عملکرد استفاده می‌کنند، و فناوری یکپارچه OpenAI باید (به طور بالقوه) تجربه بسیار روان‌تری را ارائه دهد.

اما داشتن آنالیز تصویر به‌صورت لحظه‌ای و مبتنی بر هوش مصنوعی در هر کجا که هستیم، می‌تواند یک تغییر واقعی بازی در بسیاری از زمینه‌ها باشد.تلاش برای هوش عمومی مصنوعیهرچند ممکن است چیزی بیش از این ما را نگران کند.ChatGPT با آخرین مجموعه به روز رسانی های خود، به طور فزاینده ای چندوجهی می شود. این بدان معنی است که می تواند به جای کلمات فقط اشکال مختلف ورودی مانند تصاویر و صداها را درک کند و با آنها تعامل داشته باشد.


پیج اینستاگرام هلدینگ کاسپین


این مهم است زیرا هدف توسعه هوش مصنوعی به ناچار هوش مصنوعی عمومی (AGI) است. این اصطلاح برای ماشین‌هایی است که می‌توانند هر کاری را تا زمانی که داده‌های لازم را داشته باشند، انجام دهند، درست مانند ما به عنوان انسان. چندوجهی شدن را می توان به راحتی به عنوان برداشتن گام بزرگی در این راه توصیف کرد.هنوز هم احتمالاً می توان گفت که AGI راه دوری است.

Ray Kurzweil، مدیر مهندسی گوگل، تخمین زده است که ما در حدود سال 2045 به آنجا خواهیم رسید، و مدیر عامل DeepMind، Demis Hassabis نیز معتقد است که این کار در چند دهه آینده انجام خواهد شد.

فیلسوف نیک بوستروم، معتقد است که “ابر هوش” در اوایل قرن آینده خواهد آمد. پروفسور استوارت راسل، پیشگام هوش مصنوعی و بنیانگذار مرکز هوش مصنوعی سازگار با انسان، می گوید که هنوز تا حدودی برای رسیدن به آن مرحله فاصله است و مشکلات عمده ای وجود دارد که هنوز نمی توانیم آنها را حل کنیم.

وقتی AGI وارد شود، احتمالاً تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. در مورد این سوال که آیا این امر منجر به زندگی لوکس ما می شود در حالی که ماشین ها همه چیزهایی را که ما نیاز داریم ایجاد می کنند یا سرنوشت بسیار تاریک تری را رقم می زنند، اختلاف نظر وجود دارد.احتمالاً شاهد ادامه و شتاب توسعه هوش مصنوعی خواهیم بود.

شتاب هوش مصنوعی

عملکردی مانند آنچه که هوش مصنوعی مولد اضافه کرده است به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده ، همچنین قابل اعتمادتر، قدرتمندتر خواهد شد و تجربه کاربر را به طور مداوم بهبود می بخشد. برنامه‌ها و دستگاه‌های بیشتر با فناوری داخلی و فهرست رو به رشدی از موارد استفاده اجتماعی و صنعتی است. هوش مصنوعی مولد اکنون می‌تواند ببیند و بشنود، بنابراین مدت زیادی طول نمی کشد که به تمام عملکردهای حسی مشابهی که ما داریم مجهز می شود و از نظر تئوری، می تواند نحوه درک ما از محیط خود را کاملاً درک کند.

این  پتانسیل کمک می‌کند تا بینش‌های زیادی را کشف کنیم. اطلاعاتی درباره جهان و تعامل ما با آن که فراتر از دسترس مغزهای ارگانیک ما است. آن اطلاعات را به روش هایی که می داند به دلیل درک توانایی های خودمان می توانیم استفاده کنیم به ما می دهد.با هوش مصنوعی، ما در سفری هستیم که مقصد آن کاملا مشخص نیست.

به یاد داشته باشید که وقتی ChatGPT یک سال پیش اولین کار خود را انجام داد، چقدر شگفت زده شدیم . اکنون این ابزار بسیار فراتر از صرفاً یک ابزار شگفت‌انگیز برای فن‌آوران و علاقه‌مندان به هوش مصنوعی است و تعداد زیادی از ما از آن در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم.این شامل مدیران اجرایی برخی از شرکت‌های برتر جهان می‌شود که به طور فزاینده‌ای از قدرت آن برای کمک به طوفان فکری، استراتژی‌گذاری و حتی تصمیم‌گیری قدردانی می‌کنند.

تصور کنید یک عضو هیئت مدیره داشته باشید که تقریباً همه چیز را در مورد همه چیز می داند و می تواند بینش و مشاوره را با سرعت برق ارائه دهد.  به لطف هوش مصنوعی مولد، این یک واقعیت برای تعداد فزاینده ای از رهبران کسب و کار درجه یک است.بنابراین، بیایید نگاهی به نحوه استفاده از آن بیندازیم.

 

هوش مصنوعی مولد در C-Suite

با تمام هیجانی که در اطراف هوش مصنوعی وجود دارد، و به طور خاص هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، جدا کردن تبلیغات از واقعیت می تواند دشوار باشد.این یک صحنه سریع است. تنها دو ماه پس از رونمایی عمومی ChatGPT که موج کنونی اشتیاق برای هوش مصنوعی مولد را تسریع کرد، یک نظرسنجی نشان داد که 49 درصد از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند و 30 درصد دیگر قصد دارند در آینده از آن استفاده کنند.

از جمله پذیرندگان اولیه، ارائه دهنده دوره آنلاین Coursera بود. چیزی که این مورد را به یک مورد استفاده قابل توجه تبدیل می کند این نیست که Coursera به سرعت با OpenAI برای ایجاد فناوری هوش مصنوعی مولد در خدمات خود همکاری کرد. اما همچنین، این فناوری از ابتدا توسط جف ماگیونکالدا ( مدیر عامل یک شرکت 2.6 میلیارد دلاری با بیش از 1000 کارمند) پذیرفته شد و از آن دفاع کرد.او گفت: “به عنوان یک دستیار نویسندگی، این فوق العاده بود. و فراتر از آن، به عنوان یک شریک فکری، فوق العاده بود.

به‌طور پیش‌فرض، خروجی نوشتاری هوش مصنوعی مولد می‌تواند بی‌معنا و فرمول‌وار به نظر برسد. بسیار شبیه به اینکه یک ربات آن را نوشته است. با این حال، همانطور که Maggioncalda و دیگران آموخته اند، ترفند ارائه ورودی و راهنمایی دقیق در مورد خروجی خاصی است از او نخواهید که از اول بنویسد! چیزی به آن بدهید تا با آن کار کند. به آن آموزش دهید که چگونه لحن را می خواهید، چگونه سبکی میخواهید و این می تواند شگفت انگیز باشد.


هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی


ماگیونکالدا تا آنجا که یک شریک فکری بود، مثالی میگوید که شامل آموزش آن برای کمک به تصمیم گیری در مورد استخدام بودکه شامل تغذیه آن با صفحات و صفحات اطلاعات مربوط به محصولات Coursera، مشتریان، رقبا، اهداف شرکت، کتاب‌های بازی، نتایج کلیدی و بسیاری از نقاط داده دیگر بود.

او می گوید: “مردم ممکن است بگویند چه کار می کنی؟ حتی یک سوال هم نمی پرسی!” و نه، من سوالی نمی پرسم. من زمینه را در مغز آن بارگذاری می کنم ،در LLM ، بنابراین اکنون به طور موثر تجارت Coursera را درک می کند.من هرگز به صورت کلمه ای جواب را نمی پذیرم و فکر می کنم که با یکی از مدیرانم یا یک مشاور واقعاً باهوش صحبت می کنم. من هنوز تصمیم گیرنده هستم.

“آیا کامل است؟ نه. آیا به خوبی تیم اجرایی من است؟ نه. آیا واقعاً، واقعاً آنقدر ارزشمند است که من هر روز با ChatGPT صحبت کنم؟ آره.”هوش مصنوعی مولد برای مشاغل روزمرهحتی اگر مدیر عامل شرکت نباشیم، همچنان می‌توانیم از هوش مصنوعی مولد برای کمک به نوشتن و تصمیم‌گیری در مورد انواع کارها و موارد استفاده روزمره استفاده کنیم.

با این حال، اگر این کار را انجام دهیم، نکات مهمی وجود دارد که باید همیشه در ذهن داشته باشیم.

اولاً، مسئله حریم خصوصی وجود دارد. با نسخه عمومی هوش مصنوعی مولد (یا بسیاری دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ابر، به خصوص اگر رایگان باشند)، هیچ انتظاری از حریم خصوصی وجود ندارد. OpenAI هر چیزی که وارد شود می تواند توسط انسان ها دیده شود و به طور بالقوه می تواند برای آموزش بیشتر سیستم های هوش مصنوعی آنها استفاده شود.

نکته

همیشه اهمیت نگه داشتن یک انسان در جریان را در نظر داشته باشید. از آن برای کمک به نوشتن وظایف و تصمیم‌گیری استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که شما حرف آخر را می‌زنید. اگر با چیزی که بیان یا پیشنهاد می کند موافق نیستید، شهود انسانی خود را دوباره بررسی کنید و به آن اعتماد کنید.

قبل از اینکه اجازه دهید تصمیم بگیرد، آن را در مورد خودتان یا کسب و کارتان آموزش دهید. تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در اختیار آن قرار دهید و به آن بگویید که در حین بررسی گزینه ها و ارائه پیشنهادات از آن استفاده کند.یکی از ترفندهای مفید این است که آن را وادار کنیم نقاط کور را بررسی کند یا چیزهایی را پیشنهاد کند که ممکن است از دست داده باشیم.

به سادگی بپرسید: “آیا چیزی وجود دارد که من نادیده گرفته باشم؟” اغلب می تواند ایده ها و نکات بسیار ارزشمندی را در مورد بسیاری از وظایف مطرح کند. در نهایت، از سرعت پیشرفت فناوری پیرامون هوش مصنوعی مولد آگاه باشید. ابزارهای جدید هر روز در حال ظهور هستند و این به معنای قابلیت های جدید برای ما است. عقب ماندن آسان است، اما چشمان خود را برای پیشرفت‌های جدیدی که بر نقش یا صنعت شما تأثیر می‌گذارد، باز نگه دارید و از بازی جلوتر خواهید ماند.

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوا هلدینگ کاسپین / مینا بشیری/ منبع : https://bernardmarr.com


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید