ضمیر ناخودآگاه و هدف‌ گذاری کلید مدیریت زمان

ضمیر ناخودآگاه و هدف‌گذاری کلید مدیریت زمان

 

ضمیر ناخودآگاه و هدف‌گذاری کلید مدیریت زمان

 

هر چقدر انسان در ذهن خود هدفی را تعیین کرده و با یادداشت کردن و هدف گذاری تلاش کند سریعتر به نتیجه مطلوب می رسد. ضمیر ناخودآگاه و هدف‌ گذاری کلید مدیریت زمان میباشد .

ضمیر ناخودآگاه و هدف‌ گذاری کلید مدیریت زمان

1- هدف چیزی است که نوشته شود و شفاف و خاص باشد.

فقط ۳ درصد از افراد بالغ جهان اهداف نوشته‌شده دارند. جالب است که بدانید که بقیه افراد برای آن‌ها کار می‌کنند. افرادی که با اهداف نوشته‌شده شروع کرده‌اند ۱۰ برابر موفق‌تر بوده‌اند. سرمایه خالص آن‌ها ۱۰ برابر بیشتر از بقیه افراد در طی چند سال بوده است.

2- روبروی هرکدام از اهداف اصلی خود مهلت و زمان مقرری بنویسید.

ضمیر ناخودآگاه شما از این مهلت‌ها به‌عنوان یک اهرم فشار استفاده می‌کند. این مهلت‌ها، آگاهانه و ناآگاهانه شما را طبق برنامه‌تان به‌سوی رسیدن به هدفتان می‌رانند.

3- سپس هر هدف را به گام‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

برای هرکدام از آن گام‌ها مهلت‌های کوتاه‌تری مشخص کنید. درنتیجه این کار شما حرکت به سمت هدف بزرگتان را با برداشتن هر بار تنها یک‌قدم انجام می‌دهید.البته ضمیر ناخودآگاه علیه شما نیز می‌تواند کار کند. چون وقتی‌که یک هدف بزرگ برای خودتان می‌گذارید برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه را به هم می‌ریزید.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : تکنیک های مدیریت زمان


ضمیر ناخودآگاه به شما خواهد گفت: که امکان‌پذیر نیست و تلاش می‌کند که هر طور شده شما را منصرف کند. شما هم به خاطر ترس از شکست، هدفتان را نمی‌نویسید و مهلتی هم تعیین نمی‌کنید. نکته قابل‌توجه این است که هیچ هدف نامعقولانه‌ای وجود ندارد. فقط زمان‌بندی‌های نامعقولانه وجود دارد.

همچنین، در مسیر دستیابی به هدفتان اتفاقاتی ممکن است بیافتد که شما انتظارش را نداشته‌اید و این باعث می‌شود که مهلت‌های تعیین‌شده از جانب شما به تعویق بیافتد. نگران نباشید، یک مهلت جدید بگذارید و سرکارتان برگردید.

4- موانعی را که برای رسیدن به هدف باید با آن‌ها روبرو شوید، شناسایی کنید.

یک اصل قدرتمند به نام «اصل محدودیت» وجود دارد که می‌گوید: همیشه یک عامل محدودکننده بین شما و هدفتان وجود دارد که سرعتتان را در رسیدن به هدفتان کم می‌کند. چه چیزی شما را عقب نگه‌داشته است؟

چه عاملی سرعتتان را محدود کرده است؟

قانون ۲۰-۸۰ برای محدودیت‌ها بکار برده می‌شود. طبق این قانون ۸۰ درصد از دلایلی که شما را از رسیدن به اهدافتان عقب نگه می‌دارند درون خودتان قرار دارد آن‌ها بیرون از شما نیستند.

افراد متوسط همیشه ادعا می‌کنند که مشکلات آن‌ها از شرایط خارجی به وجود می‌آید اما در حقیقت چیزهایی که شما را عقب نگه می‌دارند معمولاً عواملی درونی هستند که تنها به شما بستگی دارند مثل نظم شخصی و یا کمبود مهارت و دانش؛ که همه‌ی این موارد را می‌توانید اصلاح کنید و یا یاد بگیرید.

فقط ۲۰ درصد از دلایلی که شما به هدفتان نمی‌رسید در بیرون از خودتان قرار دارند، پس همیشه باید از خودتان شروع کنید.

5- دانش، اطلاعات و مهارت‌هایی را که نیاز دارید که به هدف برسید را مشخص کنید.

مهارت‌هایی را که باید توسعه دهید تا در ۱۰ درصد بالای زمینه کاری خودتان باشید را شناسایی کنید و آن‌ها را مکتوب کنید. مهم‌ترین مهارت‌ها را به‌صورت فهرستی بنویسید و سپس مهارت شماره یک را مشخص کنید.نکته جالب این است که مهارتی که نقطه‌ضعف کلیدی‌تان است بالاترین تأثیر را بر میزان درآمد و موفقیتتان دارد. توسعه دادن و بالا بردن آن یک مهارت که نقطه‌ضعف شماست تأثیر بسیار بیشتری نسبت به هر عامل دیگری در پیشرفت شما دارد.

6- کسانی را که می‌توانند به شما در راه رسیدن به هدف کمک کنند شناسایی کنید.

یادتان باشد که هیچ‌کس کار بزرگی را به‌تنهایی انجام نداده است. برای این‌که موفق شوید به کمک خیلی‌ها احتیاج دارید. یک فرد کلیدی در یک‌زمان و مکان مشخص در زندگی شما می‌تواند خیلی تغییر و تفاوت ایجاد کند. موفق‌ترین مردم کسانی هستند که بزرگ‌ترین شبکه از کسانی که به یکدیگر می‌توانند کمک کنند را ساخته و نگهداری می‌کنند. هر چه افراد بیشتری را بشناسید و آن‌ها نیز به طریق مثبتی شما را بشناسند، تقریباً در تمام بخش‌های زندگی‌تان بیشتر موفق خواهید بود.

7- یک فهرست از تمام گام‌ها و کارهایی که باید بکنید تا به هدف برسید را تهیه کنید.

«ناپلئون هیل» می‌گوید: چیزی که زندگی شما را تغییر می‌دهد فهرستی از گام‌ها است. ما هم در تحقیقاتمان این را فهمیدیم که اگر چک‌لیستی از تمام‌کارهایی که از ابتدا تا انتها باید انجام دهید تهیه کنید احتمال رسیدن به هدفتان ۱۰ برابر می‌شود.«هنری فورد» می‌گوید: هر چیزی می‌تواند انجام شود اگر به قدم‌های کوچکی آن را تقسیم کنیم.شما می‌توانید بزرگ‌ترین دیوار جهان را هر بار فقط با گذاشتن تنها یک آجر درست کنید.

8- فهرست گام‌هایی که در مرحله قبل تهیه کردید را اولویت‌بندی و مرتب کنید.

قانون ۲۰ – ۸۰ را به یاد بیاورید. ۸۰ درصد از نتایج شما از ۲۰ درصد فعالیت‌های شما حاصل می‌شوند.قانون ۲۰ – ۸۰ این را می‌گوید: ۲۰ درصد زمان اولیه‌ای که صرف سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی برای هدفتان می‌کنید، ارزشی معادل ۸۰ درصد از زمان و تلاشی را دارد کهخسرو: برای رسیدن به هدفتان احتیاج است.

9- فهرست اولویت‌بندی شده‌تان را از ابتدای مسیر تا انتهای تکمیل شدن هدف سازمان‌دهی و مرتب کنید.

وقتی‌که یک هدف و برنامه با جزئیات دارید احتمال رسیدن به هدفتان را ۱۰ برابر افزایش می‌دهید. یک قانون وجود دارد که می‌گوید هر یک دقیقه که صرف برنامه‌ریزی می‌شود ۱۰ دقیقه در اجرا و انجام هدف صرفه‌جویی می‌کند. پس یک برنامه‌ریز باشید و روی کاغذ فکر کنید. هرروز، هر هفته و هرماه را از قبل برنامه‌ریزی کنید. مدیریت زمان داشته باشید.

همه‌ی افراد موفق از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتوانند حدس بزنند که در آینده ممکن است چه اتفاقاتی بیفتد و چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند تا بتوانند آن را بهتر انجام دهند و یا از خطر دوری کنند. هرروز را شب قبلش برنامه‌ریزی کنید.یک فهرست از تمام کارهایی که باید آن روز انجام دهید قبل از خوابیدن تهیه کنید.

نکته جالب این است که ضمیر ناخودآگاهتان می‌تواند تمام شب را روی آن موارد کار کند و وقتی‌که صبح از خواب بیدار شوید تمام بینش و ایده‌ای را که برای چگونه کامل کردن آن موارد لازم است دارید.یادتان باشد وقتی‌که دارید فعالیت‌هایتان را برنامه‌ریزی می‌کنید هرچقدر با جزئیات‌تر باشید در زمان کمتری کارتان را انجام خواهید داد.

10- هرروز تنها بر روی مهم‌ترین کار همان یک روز تمرکز کنید.

این کلید مدیریت زمان است.شما در مراحل قبل فهرستتان را تکمیل کرده‌اید و همچنین آن را اولویت‌بندی کرده‌اید و دقیقاً می‌دانید باید در طی روز چه‌کارهایی را به انجام برسانید.«مشخص بودن» و «متمرکز بودن» کلیدهای رسیدن به موفقیت است.

«مشخص بودن» یعنی دقیقاً معلوم باشد که می‌خواهید چه‌کاری را انجام دهید. «متمرکز بودن» نیازمند این است که خودتان را کامل وقف انجام دادن مهم‌ترین کارهایی کنید که شما را به‌سوی هدفتان حرکت می‌دهند.

11- به انضباط شخصی عادت کنید

این بزرگ‌ترین و چالش‌برانگیزترین گام است.به نظر می‌رسد که در تمام بخش‌های زندگی یک رابطه مستقیم بین «نظم شخصی» و «موفقیت» وجود دارد. اولین دلیلی که مردم موفق نمی‌شوند این است که آن‌ها نمی‌توانند خودشان را منظم کنند تا برنامه‌ریزی کنند و سپس کارهای سخت و ضروری را انجام دهند. پس چگونه باید خودمان را منظم کنیم؟

شما باید از فهرست گام‌های مرتب‌شده و اولویت‌بندی شده در مراحل قبل، اولین و مهم‌ترین کارتان را تعیین کنید و خودتان را متعهد کنید که تا آن کار تکمیل‌نشده است به کار کردن ادامه دهید.باید تمام تمرکز خود را تنها بر روی همان یک کار قرار دهید. تا زمانی که آن کار ۱۰۰ درصد به پایان برسد. در مدیریت زمان ما به این کار، رسیدگی تنها به یک کار می‌گوییم.

این کار ۵۰۰ درصد بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. این کلید ممارست تمام افراد برتر است.

این یکی از قوی‌ترین فن‌های مدیریت زمان است. یعنی با یک وظیفه شروع می‌کنید تا وقتی‌که آن وظیفه کاملاً انجام شود. شما هیچ کار دیگری نمی‌کنید. وقتی‌که عادت کردید وظایفتان را کاملاً انجام دهید شما ۲ یا ۳ و یا حتی ۵ برابر دیگران نتیجه می‌گیرید. جالب اینجاست که کرامت نفس از کامل انجام دادن کارها حاصل می‌شود.

وقتی‌که یک کار را شروع و تمام می‌کنید، در بدنتان اندروفین ترشح می‌شود. شما احساس خوشحالی و برنده بودن می‌کنید و انرژی و انگیزه‌ی بیشتری به دست خواهید آورد.

اتمام کارها به شما انگیزه می‌دهد تا وظایف بیشتری را کاملاً تمام کنید.هر چه‌کاری که انجام می‌دهید بزرگ‌تر باشد بیشتر احساس خوشحالی می‌کنید و بیشتر انگیزه خواهید داشت. این یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت افراد است.

12- از قدرت تجسم خلاق خود برای دستیابی به اهدافتان بهره ببرید.

سؤال اینجاست که برای دستیابی به اهدافمان چگونه تجسم خلاق را تمرین کنیم؟ شما باید در ذهنتان یک تصویر واضح و روشن و هیجان‌انگیز و احساسی از هدفتان خلق کنید. به‌طوری‌که انگار همین‌الان به واقعیت تبدیل‌شده است. اهدافتان را ببینید که هم‌اکنون به آن‌ها دست پیداکرده‌اید.خودتان را تصور کنید که از به انجام رساندن آن هدف در حال لذت بردن هستید.

اگر هدفتان یک‌خانه زیباست خودتان را در حال زندگی کردن در یک‌خانه زیبا ببینید.تجسم ذهنی شاید قدرتمندترین استعداد ذهنی در دسترس شما باشد که کمک می‌کند تا سریع‌تر ازآنچه فکر می‌کنید به اهدافتان برسید. وقتی از ترکیب اهداف شفاف و واضح همراه با تجسم ذهنی و احساسات استفاده می‌کنید، شما ضمیر ناخودآگاهتان را فعال خواهید کرد. ضمیر ناخودآگاه شما تمام مشکلات در مسیر رسیدن به هدفتان را حل می‌کند.

 

 

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / مینا بشیری / منبع : https://t.me/c/1762170875/4200


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید