10 مهارت برای گنجاندن در رزومه

رزومه نویسی

 

مهارتهای لازم رزومه

 

بخش مهارت های رزومه شما به کارفرمایان نشان می دهد که شما توانایی های لازم برای موفقیت در این نقش را دارید. اغلب، کارفرمایان توجه ویژه ای به بخش مهارت های رزومه شما می کنند تا تعیین کنند که آیا باید به مرحله بعدی فرآیند استخدام بروید یا خیر. در این مقاله، 10 مهارت مهم را که باید در رزومه گنجانده شود، و همچنین نکاتی در مورد نحوه بهینه سازی بخش مهارت های رزومه بررسی می کنیم.

اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین مهارت های خود را در رزومه خود نشان دهید، می توانید با پرسشنامه بازخورد رزومه ما کمک حرفه ای دریافت کنید.

برخی از انواع مهارت های مهم که در رزومه باید پوشش داده شوند عبارتند از: گوش دادن فعال ارتباط مهارت های کامپیوتری خدمات مشتری مهارت های بین فردی رهبری مهارتهای مدیریتی حل مسئله مدیریت زمان مهارت های قابل انتقال مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم کارفرمایان به دنبال استخدام کارمندانی هستند که ترکیب مناسبی از دو نوع مهارت مختلف را داشته باشند: مهارت های نرم و مهارت های سخت.


مقاله پیشنهادی : مهارت های سخت و مهارت های نرم


مهارت‌های سخت، توانایی‌های خاص شغل و/یا صنعت هستند. به طور کلی، اینها مهارت های فنی بیشتری هستند که در مدرسه یاد می گیرید، برنامه های صدور گواهینامه، مواد آموزشی یا تجربه در محل کار. مهارت های سخت ممکن است شامل مهارت در موارد زیر باشد: نرم افزارزبان های خارجیبهره برداری از تجهیزات یا ماشین آلات خاص

از سوی دیگر، مهارت‌های نرم، توانایی‌هایی هستند که در هر شغلی قابل استفاده هستند. اغلب، مهارت‌های نرم را می‌توان «مهارت‌های مردمی» یا «مهارت‌های اجتماعی» نامید و شامل مهارت در مواردی مانند: ارتباط خدمات مشتری حل مسئله مدیریت زمان رهبری

مهارت‌های سخت معمولاً قابل آموزش هستند، در حالی که مهارت‌های نرم بسیار سخت‌تر توسعه می‌یابند، زیرا معمولاً ویژگی‌های شخصیتی هستند و بنابراین برای کارفرمایان بسیار ارزشمند هستند. در بیشتر موارد، مهارت های نرم شما می تواند مهارت های سخت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار جزئیات محور هستید و در یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتر مهارت دارید، احتمالاً می‌توانید خطاها و مشکلات را در کدی که خود و تیمتان ایجاد می‌کنید را تصحیح کنید.

به‌عنوان یک جوینده کار، مهم است که بهترین مهارت‌های سخت و نرم خود را برجسته کنید تا خود را به عنوان یک کاندیدای کامل قرار دهید. همچنین در نظر گرفتن اینکه چگونه این دو نوع مهارت با یکدیگر و شغل مرتبط هستند، مفید است تا بتوانید در مصاحبه بعدی خود در مورد آن صحبت کنید. بیشتر بخوانید: مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم

چگونه بهترین مهارت های خود را شناسایی کنیم

اگر مطمئن نیستید که کدام مهارت را می خواهید به اشتراک بگذارید، تجربیات قبلی خود را در نظر بگیرید. کجا عالی بودی؟ همسالان شما می‌گویند کجا تمرین می‌کنید؟ در اینجا چند راه برای تعیین مهارت های خوب برای رزومه وجود دارد: جوایز و دستاوردهای خود را در نظر بگیریدآیا تا به حال برای دستیابی به یک هدف خاص یا برتری در یک زمینه خاص به رسمیت شناخته شده اید؟ اگر چنین است، احتمالاً مهارت‌های شما به شما در رسیدن به این دستاورد کمک کرده است.

در نظر بگیرید که چه استعدادها یا ویژگی های شخصی به شما کمک کرد تا به آن نقطه عطف دست یابید. از همکاران یا هم دانشگاهیان سابق بپرسید. گاهی اوقات دیگران می توانند به شما کمک کنند تا نقاط قوتی را که ممکن است خودتان ندانید، یادداشت کنید. با یک مدیر سابق یا همکارانی که از نزدیک با شما کار کرده اند تماس بگیرید.

اگر در دنیای حرفه‌ای تازه کار هستید، با دانش‌آموزانی که با آنها کار کرده‌اید، معلمانی که شما را به خوبی می‌شناسند یا فردی که به‌عنوان یک مربی فکر می‌کنید، تماس بگیرید. با افراد حرفه ای در این زمینه صحبت کنیداگر در تعیین مهارت‌هایی که یک کارفرما می‌خواهد ببیند مشکل دارید، با یک حرفه‌ای که قبلاً در صنعت یا موقعیتی مشابه با شغل مورد نظر شما کار می‌کند تماس بگیرید. دریابید که آنها چه مهارت‌هایی را مهم‌تر می‌دانند و مشخص کنید که کدام مهارت‌ها با مهارت‌های شما همسو هستند.

 

هلدینگ کاسپین | آموزش و مشاوره تضمینی

نقاط قوت

هنگام ایجاد فهرستی از مهارت‌ها برای رزومه خود، فقط مهارت‌هایی را که می‌دانید نقاط قوت شما هستند، درج کنید. اگر چیزی وجود دارد که هنوز در حال یادگیری هستید، برای گنجاندن آن تحت فشار نباشید زیرا در آگهی شغلی ظاهر می شود. اگر کارفرما به مهارتی اشاره کرد که شما در طول فرآیند مصاحبه آن را لحاظ نکرده اید، می توانید در مورد نحوه کار برای یادگیری یا بهبود آن نقش صحبت کنید.

نحوه فهرست کردن مهارت ها در رزومه شرح شغل را مرور کنید و در مورد شرکت تحقیق کنید. اگرچه ممکن است چندین حوزه قدرت متفاوت داشته باشید، فقط مواردی را که به شغل مرتبط هستند را بگنجانید. استخدام کنندگان اغلب زمان محدودی برای بررسی رزومه دارند، بنابراین بهتر است بخش مهارت های خود را مختصر و مشخص نگه دارید.

هنگامی که به مرحله مصاحبه رفتید، این فرصت را خواهید داشت که در مورد مهارت های اضافی که در رزومه خود ذکر نشده اند توضیح دهید. با مرور شرح شغل و یادداشت هر گونه مهارت یا توانایی لازم که با خودتان مطابقت دارد شروع کنید. علاوه بر الزامات شغلی، شرح شرکت و فرهنگ آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شرح شغل برای یک دستیار پزشکی ممکن است به مهارت در نرم افزار مدارک پزشکی الکترونیکی و برنامه های زمان بندی نیاز داشته باشد.

 

رزومه نویسی

 

نکته

همچنین ممکن است به اشتراک بگذارد که شرکت برای کار تیمی و رضایت بیمار ارزش قائل است. در این مورد، بهترین مهارت ها برای قرار دادن رزومه ممکن است شامل موارد زیر باشد: سیستم های مدارک پزشکی الکترونیکی /نرم افزار برنامه ریزی بیمار/رهبری تیم/ارتباط بین فردی/خدمات مشتری/اگر هیچ سرنخی در مورد فرهنگ شرکت در شرح شغل نمی بینید، صفحات شرکت Indeed را بررسی کنید یا برای اطلاعات بیشتر وب سایت کارفرما را بررسی کنید.

در مورد قالب بخش مهارت تصمیم بگیرید : هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کجا باید مهارت ها را در رزومه خود فهرست کنید، چندین گزینه دارید: مهارت های خود را در یک رزومه کاربردی فهرست کنید. این گزینه برای افرادی که در حال تغییر شغل هستند یا کسانی که تجربه حرفه ای کمی دارند یا اصلاً تجربه ندارند خوب است.

مهارت های خود را در بخش مهارت های جداگانه فهرست کنید. این گزینه برای کسانی خوب است که تجربه زیادی دارند اما می‌خواهند مهارت‌ها یا شرایط خاصی را که آنها را متمایز می‌کند به وضوح برجسته کنند. مهارت های خود را در بخش تجربه حرفه ای خود ببافید. مهم نیست که چگونه تصمیم می‌گیرید مهارت‌ها را در رزومه خود فهرست کنید، هنگام فهرست کردن تجربیات قبلی باید کلمات کلیدی را از شرح شغل وارد کنید.

مهارت های خود را در یک رزومه کاربردی فهرست کنید. اگر در حال تغییر شغل یا صنعت هستید و تجربه حرفه ای گسترده ای ندارید، ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را در بالای رزومه خود قرار دهید. به این نوع رزومه، رزومه کاربردی می گویند.

 

رزومه

مهارت های کلیدی

برای گنجاندن مهارت‌ها در یک رزومه کاربردی، یک بخش مهارت جداگانه ایجاد کنید که موفقیت‌های شما را با مهارت‌های کلیدی مرتبط با موقعیتی که برای آن درخواست می‌دهید فهرست می‌کند. هر تجربه حرفه ای که دارید باید زیر بخش مهارت های شما باشد.

در اینجا مثالی از نحوه فهرست کردن مهارت ها در یک رزومه کاربردی آورده شده است: مهارت ها ساده سازی فرآیند مهارت های خود را در بخش مهارت های جداگانه فهرست کنید. ا گر می‌خواهید از تجربه حرفه‌ای خود با مهارت‌هایی حمایت کنید که مورد نیاز یا مربوط به کارفرما هستند، می‌توانید بخش مهارت‌های جداگانه‌ای قرار دهید که کلمات کلیدی را از شرح شغل برجسته می‌کند.

اگر تجربه حرفه ای گسترده ای دارید، بخش سابقه شغلی شما باید به عنوان اولین چیزی که کارفرمایان می بینند برجسته شود. می‌توانید مهارت‌های اضافی را در قسمتی جداگانه در پایین یا نزدیک به رزومه خود فهرست کنید. در اینجا یک نمونه بخش مهارت برای یک متخصص حقوق و دستمزد آمده است: *مهارت های مرتبط: تسلط بر Quicken و Quickbooks، مدیریت مزایای کارکنان، استخدام جدید، حقوق و دستمزد چند ایالتی، روابط کارکنان.

مهارت های خود را در بخش تجربه حرفه ای خود قرار دهید. در حالی که بسیاری از جویندگان کار ممکن است مهارت ها را در بخش جداگانه ای از رزومه خود فهرست کنند، همچنین مهم است که آنها را در توضیحات زیر هر یک از موقعیت های قبلی خود بگنجانید. اینجاست که فرصتی برای تقویت بخش مهارت های خود با زمینه های اضافی و مثال های خاص دارید.

 

1. مهارت گوش دادن فعال

گوش دادن فعال توانایی تمرکز کامل روی یک گوینده، درک پیام او، درک اطلاعات و پاسخ متفکرانه است. شنوندگان فعال از تکنیک های کلامی و غیرکلامی برای نشان دادن و حفظ توجه خود به گوینده استفاده می کنند. توسعه و استفاده از مهارت‌های گوش دادن فعال می‌تواند به همکارانتان نشان دهد که درگیر هستید و به پروژه یا کار مورد نظر علاقه دارید. مهارت های شنیداری مرتبط عبارتند از: سوال پرسیدن/یادداشت برداری/سازمان/وقت شناسی/ارتباط کلامی و غیر کلامی

2. مهارت های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی، توانایی‌هایی هستند که هنگام ارائه و دریافت انواع مختلف اطلاعات از آنها استفاده می‌کنید. برخی از مثال‌ها شامل برقراری ارتباط با ایده‌ها، احساسات یا اتفاقاتی است که در اطراف شما می‌افتد. مهارت های ارتباطی شامل گوش دادن، صحبت کردن، مشاهده کردن و همدلی است. داشتن مهارت های ارتباطی قوی در هر صنعتی در هر سطح شغلی مهم است. مهارت های ارتباطی مرتبط عبارتند از: گوش دادن فعال/انتقاد سازنده/ارتباط بین فردی/سخنرانی عمومی/ارتباط کلامی و غیر کلامی/ارتباط نوشتاری

3. مهارت های کامپیوتری

مهارت های کامپیوتری شامل توانایی یادگیری و به کارگیری فناوری های مختلف است. مهارت‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهد که به طور فیزیکی با رایانه کار کنید و می‌تواند به سادگی دانستن نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه‌ها باشد. مهارت های نرم افزاری به شما کمک می کند تا به طور موثر از برنامه ها و برنامه های کامپیوتری استفاده کنید.

برخی از مهارت‌های نرم‌افزاری وجود دارد که کارفرمایان ممکن است آن‌ها را به عنوان پیش نیاز استخدام در نظر بگیرند، مانند استفاده از صفحات گسترده یا دانستن یک زبان برنامه‌نویسی خاص. مهارت های مرتبط با کامپیوتر عبارتند از: تایپ / پردازش کلمه/تسلط به زبان های کدنویسی/مدیریت سیستم ها/صفحات گسترده/مدیریت ایمیل

4. مهارت های خدمات به مشتری

مهارت‌های خدمات مشتری ویژگی‌ها و شیوه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا نیازهای مشتری را برای ایجاد یک تجربه مثبت برطرف کنید. به طور کلی، مهارت های خدمات مشتری به شدت بر حل مسئله و ارتباط متکی است. خدمات مشتری اغلب به عنوان یک “مهارت نرم” در نظر گرفته می شود، از جمله ویژگی هایی مانند گوش دادن فعال و خواندن نشانه های کلامی و غیرکلامی. مهارت های مرتبط با خدمات مشتری: گوش دادن فعال/یکدلی/مهارت های بین فردی/حل مسئله/قابلیت اطمینان

5. مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی ویژگی هایی هستند که هنگام تعامل و برقراری ارتباط با دیگران به آنها تکیه می کنید. آنها سناریوهای مختلفی را پوشش می دهند که در آن همکاری ضروری است. توسعه مهارت های بین فردی برای کار موثر با دیگران، حل مشکلات و هدایت پروژه ها یا تیم ها مهم است.

مهارت های بین فردی مرتبط عبارتند از: ارتباط یکدلی انعطاف پذیری رهبری صبر

6. مهارت های رهبری

مهارت‌های رهبری، مهارت‌هایی هستند که هنگام سازماندهی افراد دیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک استفاده می‌کنید. چه در یک موقعیت مدیریتی باشید یا یک پروژه را رهبری کنید، مهارت‌های رهبری از شما می‌خواهد که دیگران را برای انجام یک سری وظایف، اغلب طبق یک برنامه، تشویق کنید. مهارت های رهبری مرتبط: توانایی تدریس و راهنمایی/انعطاف پذیری/ریسک پذیری/تیم سازی/مدیریت زمان

7. مهارت های مدیریتی

مهارت‌های مدیریتی ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند هم بر وظایف و هم بر افراد مدیریت کنید. یک مدیر خوب سازماندهی شده، همدل است و برای حمایت از یک تیم یا پروژه به وضوح ارتباط برقرار می کند. مدیران همچنین باید هم در مهارت های نرم و هم در مهارت های فنی خاص مرتبط با صنعت خود ماهر باشند. مهارت های مدیریت مرتبط: تصمیم گیری/برنامه ریزی پروژه/تفویض وظیفه/ارتباط تیمی/رهبری تیم

8. مهارت حل مسئله

مهارت‌های حل مسئله ویژگی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند منبع یک مشکل را تعیین کنید و به سرعت یک راه‌حل مؤثر پیدا کنید. این مهارت در هر نقشی برای هر صنعتی بسیار ارزشمند است. حل مشکلات در نقش شما ممکن است به مهارت های فنی خاص در صنعت یا شغل نیاز داشته باشد. مهارت های حل مسئله مرتبط: توجه به جزئیاتهمکاریارتباطصبرپژوهش

9. مهارت های مدیریت زمان

مهارت های مدیریت زمان به شما این امکان را می دهد که وظایف و پروژه ها را قبل از موعد مقرر تکمیل کنید و در عین حال تعادل بین کار و زندگی را نیز حفظ کنید. منظم ماندن می تواند به شما کمک کند روز کاری خود را بر اساس اهمیت به وظایف خاصی اختصاص دهید. درک عمیق اهداف فردی، تیمی و شرکتی شما می تواند نقطه شروعی برای تصمیم گیری در مورد نحوه مدیریت زمان شما باشد.

مهارت های مرتبط مدیریت زمان: تفویض وظایف/تمرکز /تعیین هدف سازمان /اولویت بندی

10. مهارت های قابل انتقال

مهارت‌های قابل انتقال، ویژگی‌هایی هستند که برای هر کارفرمایی هنگام تغییر شغل یا شغل مفید هستند. اغلب مهارت‌های نرم، مهارت‌های قابل انتقال ممکن است شامل انعطاف‌پذیری، سازماندهی، کار گروهی یا سایر ویژگی‌هایی باشد که کارفرمایان در کاندیداهای قوی به دنبال آن هستند. مهارت‌های قابل انتقال را می‌توان برای موقعیت‌یابی تجربیات گذشته خود در هنگام درخواست شغل جدید به‌ویژه اگر در صنعت دیگری باشد، استفاده کرد. مهارت های قابل انتقال مرتبط: هدف / آرزو/خلاقیت/یکدلی/رهبری/کار گروهی

بهترین مهارت ها برای نوشتن رزومه بر اساس نوع شغل، سطح شغلی، تحصیلات و عوامل دیگر متفاوت است. برای مثال، مهارت‌هایی که برای یک راننده کامیون تجاری بسیار مهم است، با یک مدیر بازاریابی متفاوت است. قبل از درخواست برای هر شغلی، زمانی را به بررسی مهارت هایی که برای کارفرما بسیار ارزشمند هستند اختصاص دهید و رزومه خود را بر اساس مهارت های شخصی خود تنظیم کنید.

هدف لیست مهارت های رزومه شما این است که به استخدام کننده یا مدیر استخدام نشان دهید که شما بهترین کاندید برای این نقش هستید و ارزش مشخصی را برای تیم آنها به ارمغان می آورید. با توجه به نوع نامزدی که کارفرما به دنبال آن است و ایجاد ارتباط با نقاط قوت خود، می توانید به سرعت در میان رقبا قرار بگیریید.

 

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین /

منبع :

https://www.indeed.com/career-advice/resumes-cover-letters/best-resume-skills


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید