50 راهکار افزایش بهره وری

فهرست مطالب

اگر احساس می کنید زمان کافی برای انجام همه کارهایی که می خواهید ندارید ، باید مهارت های مدیریت زمان خود را بررسی کنید.مقاله 50 راهکار افزایش بهره وری : هیچ کس متولد نشده است که در مدیریت زمان بسیار خوب عمل کند. اما همه می توانند یاد بگیرند که بهره وری خود را افزایش داده و به موفقیت بیشتری برسند!

50 راهکار افزایش بهره وری

1.یک برنامه زمان سنجی تنظیم کنید

زمان مورد نیاز برای انجام کارهای مختلف را برآورد کرده و برای هر یک از وظایف خود زمان سنج تعیین کنید. نحوه انجام این کار بستگی به خود شما دارد زیرا روشهای مختلفی وجود دارد. تکنیک پومودورو وجود دارد که در آن شما به مدت 25 دقیقه بر روی یک کار تمرکز می کنید و سپس پنج دقیقه استراحت می کنید.

در صورت انجام وظیفه ای که بسیار بیشتر از آن طول بکشد ، می توانید یکی از بسیاری از برنامه های مبتنی بر تایمر را در نظر بگیرید

2.همه عوامل حواس پرتی ها را کنار بگذارید

حواس پرتی شامل تلفن ، اعلان های ایمیل و باز کردن چندین مرورگر وب روی دسکتاپ است. همانطور که سازماندهی آفلاین مهم است ، سازماندهی موارد به صورت آنلاین نیز مهم است.

3. گوش دادن به موسیقی

از حواس پرتی باید اجتناب شود ، اما گاهی کمی موسیقی در پس زمینه می تواند به تمرکز شما کمک کند. البته، لازم نیست موسیقی راک سنگین باشد ، اما کمی بتهوون ممکن است برای شما مفید باشد.

4. معنی کارهایی را که انجام می دهید پیدا کنید

آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید. لذت بردن از کاری که انجام می دهید بهترین راه برای افزایش بهره وری شماست. اگر هنوز مطمئن نیستید که عاشق انجام چه کاری هستید ، نگران نباشید.

5- کارهای خود را زودتر از موعد اولویت بندی کنید.

با ذکر وظایف خود به ترتیب اهمیت ، می توانید مطمئن شوید که همه مهمترین وظایف خود را در طول روز به پایان رسانده اید. یک تکنیک منحصر به فرد برای اولویت بندی درست در 10 دقیقه بیاموزید و 10 برابر سریعتر کار کنید.

6. وظایف مشابه را به صورت دسته ای دسته بندی کنید.

وظایفی مانند نوشتن در وبلاگ ، تماس های تلفنی ، ایمیل و کارهای دیگر را می توان در یک دسته گروه بندی کرد. با انجام کارهای مشابه در یک جلسه ، در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. یادآوری تنظیم کنید و همه مهمترین وظایف خود را در یک مکان مناسب گروه بندی کنید.

7. سخت ترین کارها را  اول صبح انجام دهید.

از هر فعالیتی که بیشتر از آن می ترسید ، احتمالاً همان فعالیتی است که باید در صبح انجام دهید. بسیاری از افراد تمایل دارند صبح ها ایمیل ها را بررسی کنند ، زیرا پس از بررسی لیست ایمیل ها ، احساس می کنند کامل شده اند. اما این فقط توهم دستیابی به موفقیت های بیشتر است. انجام کارهای ساده مانند چک کردن ایمیل ها در صبح برای شما مضر است. در عوض ، کارهای دشوار را انجام دهید زیرا صبح برای انجام آنها انرژی بیشتری دارید!

8. برای انجام یک کار بزرگ به خودتان پاداش دهید

برای داشتن انگیزه برای هر کاری که انجام می دهید ، هر از گاهی به خود پاداش دهید. پیروزی ها و مراحل مهم خود را پیگیری کرده و آنها را جشن بگیرید. بنابراین هر زمان که برای پیشرفت خود تلاش می کنید ، می بینید که تا کجا پیش رفته اید! پیروزی های کوچک را دنبال کنید و خودتان پاداش دهید.

9. چند کار را همزمان انجام ندهید

تحقیقات نشان داده است که چند وظیفه سازنده نیست. اگر فکر می کنید می توانید چند کار را انجام دهید ، دوباره فکر کنید. برای افزایش بهره وری ، روی یک چیز در یک زمان تمرکز کنید.

10. دور از کامپیوتر

اینترنت به یکی از حواس پرتی های شماره یک تبدیل شده است. برای افزایش بهره وری ، سعی کنید تا حد امکان کارهای خود را بصورت آفلاین انجام دهید. من این کار را زمانی انجام می دهم که سعی می کنم ایده های جدیدی را طراحی کنم و به نظر می رسم که به سادگی جدا کردن برق بسیار مفید است.

 

افزایش بهره وری

 

11. از Focus Tools استفاده کنید

از برنامه ها و فناوری به خوبی استفاده کنید تا به شما در حذف حواس پرتی کمک کند. به این ترتیب ، حواس شما به وب ، ایمیل یا IM نیست.

12. منتظر نباشید، فقط شروع کنید

اغلب اوقات ، شروع سخت ترین قسمت است. مردم تمایل دارند منتظر زمان ایده آل برای شروع باشند. اما شرایط کاملی وجود ندارد هنگامی که شروع به حرکت می کنید ، به سرعت وارد ریتمی می شوید که می تواند ساعت ها طول بکشد.

13. ساعات کاری خود را دریابید

هر کس زمان معینی از روز را دارد که در آن از بقیه زمان ها بیشتر بهره مند است. زمان اولیه خود را برای بهره وری بیابید و برنامه کاری خود را بر این اساس بهینه کنید.

14. همیشه یک دفترچه یادداشت و قلم در دست داشته باشید

به این ترتیب ، می توانید افکار ، وظایف و ایده های خود را در هر زمان بنویسید. نکته اصلی این است که همه چیز را از سر خود بیرون آورده و روی کاغذ بیاورید. ضمیر ناخودآگاه شما هر ثانیه آن را به شما یادآوری نمی کند.

15. یک وبلاگ بنویسید تا پیشرفت ها و دستاوردهای شخصی خود را مرور کنید

این وبلاگ شما را مسئول می داند و همیشه در جهت بهبود خود و رشد شخصی تلاش می کند. وقتی همه دستاوردهای کوچکی را که داشتید یادداشت می کنید ، انگیزه بیشتری برای پیشرفت دارید. وردپرس است به افراد اجازه می دهد وب سایت را به صورت رایگان راه اندازی کنند. وردپرس بسیاری از مراحل ایجاد یک سایت را ساده کرده است تا جایی که تقریباً هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند.

16. هر روز فهرست کارهای مورد نیاز خود را بنویسید

روز قبل را برای شب قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب ، به محض بیدار شدن می توانید مهمترین کارها را آغاز کنید.

17. مهمترین وظایف و وظایف خود را در تقویم بنویسید.

کلید مدیریت زمان خوب این است که بدانید در هر زمان کجا باشید و چه کاری انجام دهید. مدیریت موثر تقویم با مدیریت لیست وظایف خوب همراه است.

18. به طور مداوم در مورد بهره وری خود فکر کنید

در طول روز ، بارها از خود بپرسید: “آیا در حال حاضر از زمانم بهترین استفاده ممکن را می کنم؟” این سوال ساده می تواند یک افزایش عالی برای بهره وری شما باشد.

19. زودتر از دیگران بیدار شوید

ممکن است برای برخی افراد صبح زود بیدار شدن سخت باشد ، اما هیچ چیز مانند یک خانه آرام نیست!

20. به مقدار زیاد بخوابید

وقتی آنلاین کار می کنید ، خواب می تواند به یک حافظه طولانی مدت از دست رفته تبدیل شود. با این حال ، مهم است که بخوابید تا ساعات کاری شما تا حد ممکن پربار باشد. این روال شبانه برای بهره وری به شدت توصیه میشود، امتحان کنید.

21. ورزش کنید

تحقیقات نشان داده است که ورزش ظهر باعث افزایش بهره وری و روحیه در محل کار می شود. برای صرف ناهار کمی قدم بزنید یا در زمان استراحت چند حرکت ساده انجام دهید تا بهره وری خود را به حداکثر برسانید.

22. تا آنجا که ممکن است برون سپاری کنید

اگر می خواهید در زمان کمتری به موفقیت بیشتری برسید ، تفویض اختیار یا برون سپاری کار را بیاموزید.

23. برخی از اهداف هیجان انگیز را تعیین کنید

بدون اهداف شایسته ، هرگز انگیزه ای برای انجام کارها نخواهید داشت. اهدافی را تعیین کنید که چالش برانگیز و دست یافتنی باشد. بهترین چارچوب تعیین هدف ، هدف SMART است.

24. اهداف خود را به دیگران اطلاع دهید

وقتی اهداف خود را به دیگران می گویید ، فوراً پاسخگو خواهید بود.

25. به پادکست ها گوش دهید

هنگام رانندگی به محل کار ، نظافت خانه ، ورزش یا پختن شام ، به پادکست های آموزشی یا کتابهای صوتی گوش دهید. یادگیری صوتی این قدرت را دارد که ساعت ها را به روز شما اضافه کند. ناگفته نماند ، جمجمه شما مطمئناً از شما تشکر می کند.

26. پرفروش ترین کتاب دیوید آلن Getting Things Done را بخوانید

این یکی از مهمترین کتابهای بهره وری است که تا به حال خوانده اید. آن را بخوانید ، نکات را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید و کارهای بیشتری انجام دهید.

27. سرعت خواندن را بیاموزید

وقتی بتوانید سریعتر بخوانید ، می خوانید و بیشتر می آموزید. می توانید از برنامه OutRead برای افزایش سرعت خواندن خود استفاده کنید.

28. یاد بگیرید که هنگام خواندن رد شوید

وقتی کتاب می خوانید ، فقط قسمت هایی را که نیاز دارید بخوانید و بقیه را کنار بگذارید. اما باید با هدف بخوانید.

29. تمرکز بر فعالیت های نتیجه گرا

قانون پارتو (که به قانون 80 20 نیز معروف است) بیان می کند که 80 درصد خروجی ها از 20 درصد ورودی ها حاصل می شود. این بدان معناست که 20 درصد از اقدامات ما 80 درصد از نتایج را به دنبال دارد. ما باید 20 درصد را که 80 درصد از نتایج موردنظر ما را ایجاد می کند ، بیابیم و فقط بر آن فعالیت ها تمرکز کنیم.

30. استراحت کنید

شما همیشه نمی توانید با بهره وری مطلوب کار کنید. در عوض ، شما باید برای کار کردن در انفجارهای کوتاه در پربارترین زمانها عکاسی کنید.

 

افزایش بهره وری/50 راهکار افزایش بهره وری

 

31. برنامه خواب چند فازی را شروع کنید

خواب چند فازی چیست؟ خواب چند فازی یک ویژگی الگوی خواب است که برای فشرده سازی زمان خواب به 2-5 ساعت در روز طراحی شده است. این امر با گسترش خواب در چرت های کوتاه (حدود 20 تا 45 دقیقه) در طول روز به دست می آید. این باعث می شود بیداری بیشتری با هوشیاری نسبتاً بالا انجام شود. در حالی که می توانید در اینجا درباره آن بیشتر بدانید ، به شما توصیه می شود در طول روز کمی چرت بزنید تا انرژی خود را نیز شارژ کنید.

32. “نه” گفتن را بیاموزید.

ما نمی توانیم همه کارها را انجام دهیم و بنابراین باید یاد بگیریم چه موقع نه بگوییم تا عقلمان را حفظ کنیم. هنر ملایم نه گفتن را از لئو باباوتا بیاموزید.

33. رژیم غذایی اطلاعاتی را دنبال کنید

اکثر جهان با اضافه بار اطلاعات زندگی می کنند. ما باید گشت و گذار بی فکر در اینترنت را حذف کنیم. از خواندن سه روزنامه مختلف در روز خودداری کرده و چندین بار در روز فیدهای RSS خود را بررسی کنید. در غیر این صورت ، هرگز کاری انجام نمی دهید. نکته اصلی این است که خود را فقط به اطلاعاتی محدود کنید که می توانید بلافاصله در مورد آنها اقدام کنید.

34. دفتر خود را سازماندهی کنید

کاغذهای دور میز شما می تواند مانع بزرگی برای بهره وری شما باشد. با سازماندهی دفتر ، راه اندازی سیستم و دور ریختن آشغالها ، زمان خود را بهینه کنید. (5s)

35. یک مربی پیدا کنید

با الگوبرداری از کسانی که قبلاً به موفقیت رسیده اند ، در وقت و انرژی زیادی صرفه جویی کنید.

36. میانبرهای صفحه کلید را بیاموزید

با کمک فناوری ، می توانید کارایی خود را دو برابر کنید. حتی بهتر ، هنگام استفاده از فناوری ، همه میانبرها را یاد می گیرید. به عنوان مثال میانبرهای صفحه کلید. وقتی از میانبر صفحه کلید استفاده می کنید ، سالانه 64 ساعت افزایش می دهید.

37. سرعت تایپ خود را افزایش دهید تا در وقت خود صرفه جویی کنید

آیا می دانید تنها با تایپ سریع می توانید 21 روز در سال صرفه جویی کنید؟ برای تایپ سریعتر نیازی به گذراندن دوره های جدی ندارید. بازی های تایپ آنلاین را امتحان کنید

38. از خانه کار کنید و از رفت و آمد روزانه خودداری کنید

اگر شغل شما انعطاف پذیر است ، کار در خانه را در نظر بگیرید. این امر باعث صرفه جویی در زمان رفت و آمد شما می شود و در طول روز با صرفه جویی بیشتر در مسیر طولانی مدت ، انرژی بیشتری خواهید داشت.

39. از شر وقت گذران خلاص شوید

اتلاف وقت رایج عبارتند از مسنجر فوری ، بازی های ویدئویی ، فلیکر ، بررسی 10 بار آمار در روز ، تلویزیون و گشت و گذار در اینترنت. به اراده خود تکیه نکنید. از برخی ابزارهای مفید برای تمرکز بیشتر استفاده کنید.

40. وعده های غذایی خود را پیشاپیش برنامه ریزی کنید

همه وعده های غذایی خود را یک هفته پیش برنامه ریزی کنید و لیست مواد غذایی خود را مطابق آن تهیه کنید. این به شما امکان می دهد بر موارد ضروری تمرکز کنید. همچنین می توانید با استفاده از طیف گسترده ای از برنامه ها ، زمان بیشتری را در خود ذخیره کنید.

 

افزایش بهره وری

 

41. غذاهای خود را به صورت عمده بپزید

وقتی غذاهای خود را به صورت عمده می پزید ، مقدار زیادی باقی مانده خواهید داشت. با این کار نمی توانید از آشپزی روزانه اجتناب کنید.

42. با شناسه تماس گیرنده از خود در برابر زمان غیر ضروری تلفن محافظت کنید

دقایقی که برای جمع آوری تماس های غیر ضروری تلف می کنید ، وقت تلف می شود. می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید.

43. دوش های کوتاه تری بگیرید

این ممکن است احمقانه به نظر برسد اما در واقع چیزی است که من با آن دست و پنجه نرم می کنم. من تا 30 دقیقه زیر دوش می گذرانم. به زمانی فکر کنید که می توانم به سادگی با کمی افزایش سرعت ، صرفه جویی کنم.

44. با استفاده از سپرده مستقیم ، مراجعات خود را به بانک ذخیره کنید

در حال حاضر بسیاری از کارفرمایان ودیعه مستقیم ارائه می دهند. اگر مال شما این کار را می کند ، مطمئن باشید و از آن استفاده کنید و خود را از مراجعه متعدد به بانک نجات دهید.

45. خودکار قبوض خود را پرداخت کنید

چند بار نگران این بوده اید که مهلت قبوض را از دست داده اید؟ پرداخت خودکار صورتحساب ها در وقت شما صرفه جویی می کند و هزینه های دیرکرد و افزایش نرخ بهره را حذف می کند.

46. ​​خرید آنلاین

در صورت امکان از رفتن به فروشگاه خودداری کنید. هنگامی که به صورت آنلاین خرید می کنید ، می توانید تمرکز بیشتری بر آنچه که به دست می آورید داشته باشید.

47. تنزل و سازماندهی

داشتن فضای کاری نامنظم و شلوغ می تواند توانایی تمرکز شما را محدود کند. به گفته محققان ، به هم ریختگی فیزیکی می تواند بر توانایی شما در تمرکز و دریافت اطلاعات تأثیر منفی بگذارد.

48. سرعت رایانه خود را حفظ کنید

اگر از کاربران ویندوز هستید ، از ویژگی خواب زمستانی ویندوز برای جلوگیری از کند شدن خروج و راه اندازی مجدد ویندوز استفاده کنید. یا شاید ، تعویض به Mac را در نظر بگیرید.

49. تلویزیون را خاموش کنید

به طور متوسط ​​آمریکایی ها روزانه بیش از 4 ساعت تلویزیون تماشا می کنند. برای سلامتی و بهره وری بهتر ، تلویزیون را خاموش کنید. مطمئناً از زندگی بیشتر بهره خواهید برد.

50. از Tivo یا DVR استفاده کنید

این می تواند به شما کمک کند یک برنامه تلویزیونی یک ساعته را به 40 دقیقه کاهش دهید. می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید در حالی که سرگرمی را از دست ندهید. بنابراین ، در اینجا لیست نهایی تکنیک هایی است که باید برای افزایش بهره وری یاد بگیرید. تکنیک هایی را که برای شما مفید است انتخاب کنید و آنها را به عادت روزانه خود تبدیل کنید. با گذشت زمان ، متوجه خواهید شد که بسیار مولد تر هستید.

 


تهیه شده توسط تیم تولیدمحتوای هلدینگ کاسپین / منبع : https://www.lifehack.org


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید