واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

در این مقاله در صدد هستیم به 10 مورد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برتر و روند همه جانبه اینترنت در سال 2024 بپردازیم. این یک واقعیت است که اینترنت دائماً در حال تغییر است. از صفحات وب ثابت گرفته تا وب اجتماعی و وب تلفن همراه. همانطور که تکامل می یابد،  تاکید بر تجربیات همه جانبه ای خواهد بود.

ما این روزها زمان زیادی را صرف تماشای نمایشگرها می کنیم. رایانه ها، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها همه بخش بزرگی از زندگی ما شده اند. آنها نحوه دریافت بسیاری از اخبارمان، استفاده از رسانه های اجتماعی، تماشای فیلم و بسیاری موارد دیگر هستند. واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) دو فناوری هستند که نحوه استفاده از صفحه نمایش را تغییر می دهند و تجربیات تعاملی جدید و هیجان انگیزی را ایجاد می کنند.

واقعیت مجازی از یک هدست استفاده می‌کند تا شما را در دنیای کامپیوتری قرار دهد که می‌توانید آن را کشف کنید. از طرف دیگر واقعیت افزوده کمی متفاوت است. به جای اینکه شما را به دنیای مجازی منتقل کند، تصاویر دیجیتالی می گیرد و با استفاده از یک گیره شفاف یا گوشی هوشمند، آنها را در دنیای واقعی اطراف شما لایه لایه می کند.

با واقعیت مجازی، می توانید محیط زیر آب را کاوش کنید. با واقعیت افزوده، می‌توانید ماهی‌هایی را ببینید که در جهان اطرافتان شنا می‌کنند.

اصطلاح “اینترنت همه جانبه” به این موضوع اشاره دارد که آینده از آن تکامل محیط آنلاین خواهد بود. این در مورد حرکت فراتر از صفحات وب، تصاویر و ویدیوهای مسطح برای ایجاد تجربیاتی است که جذاب تر و همچنین منجر به تعامل و همکاری مشترک می شود. این شامل فناوری هایی مانند واقعیت افزوده (AR و واقعیت مجازی (VR) خواهد بود.

که کاربران را قادر می سازد تا به روش های بسیار غنی تر با یکدیگر تعامل و تعامل داشته باشند.

اصطلاح “اینترنت همه جانبه” رایج تر خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از پله هایی است که در سال 2024 به سمت آن خواهیم رفت.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 7 روش موفق استفاده از هوش مصنوعی در بهبود فرآیندهای کسب و کار


واقعیت افزوده AR یک فناوری است که ادراک کاربر را غنی می‌کند و دیدی زنده از دنیای واقعی را با اطلاعات دیجیتال ارائه می‌کند و هدف آن گسترش خود با افزودن تصاویر، صدا، ویدئو و سایر جزئیات مجازی است. هدف AR تقویت محیط و اجازه دادن به عناصر مجازی با اشیاء واقعی برای ایجاد معانی مورد نظر است.

واقعیت مجازی VR نوعی تجربه شبیه‌سازی شده است که کاملاً مشابه یا متفاوت از دنیای واقعی است. کاربردهای واقعیت مجازی زیاد است و شامل سرگرمی (مثلاً بازی‌های ویدیویی)، آموزش (مثلاً آموزش پزشکی یا نظامی) و تجارت (مثلاً جلسات مجازی) می شود.

هوش مصنوعی مولد

بزرگترین احساس فناوری در سال 2023 (و بدون شک فراتر از آن) کاربردهای زیادی دارد که با تجربیات آنلاین فراگیر و جذابی که در سال 2024 ایجاد خواهند شد، همسو هستند. یک مورد استفاده آشکار تولید محیط ها، آثار هنری و سایر دارایی هایی است که دنیای دیجیتال را می سازند. خود مارک زاکربرگ گفته است که پتانسیل کاهش زمان لازم برای طراحان برای ساخت محیط های سه بعدی را می بیند.

دیگری خلق افراد و کاراکترهایی برای پر کردن دنیاها است. از چت ربات های خدمات مشتری گرفته تا شخصیت های واقع گرایانه در تجربیات سرگرمی محور. که با شما به گونه ای صحبت می کنند که گویی انسان هستند. کار انجام شده برای ترکیب شخصیت‌های واقعی و سخنگو در دنیای مجازی بازی‌های ویدیویی موجود، نشان‌دهنده این است که این موضوع به کجا می‌تواند منجر شود.

فناوری چند حسی

تجربه‌های آنلاین همه‌جانبه می‌توانند کاربران را از طریق صفحه‌نمایش‌ها و بلندگوهای نصب شده روی هدست درگیر کنند. اما برای احساس واقعی بودن، هیچ چیز بهتر از اینکه بتوانید به دنیای اطرافتان برسید و لمس کنید. سازندگان دستگاه‌ها روی دستکش‌های لمسی کار می‌کنند که حس وزن یا فشار را برای کاربر متقاعد کنند که در حال دستکاری اشیاء در دنیای اطراف خود هستند.

دیگران در حال کار بر روی دستگاه‌هایی هستند که حواس دیگر مانند بویایی را با عبور دادن بخارات معطر از طریق ماسک پر می‌کنند. کت و شلوارهای تمام بدن نیز در حال نمونه سازی و عرضه به بازار هستند. ما می توانیم انتظار پیشرفت بیشتری در این زمینه در طول سال 2024 داشته باشیم. زیرا سازندگان دستگاه هایی ایجاد می کنند که حس غوطه ور شدن در دنیای دیجیتال را افزایش می دهند.

واقعیت ترکیبی – همگرایی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) فناوری‌های متمایزی هستند که نقش مهمی در ساخت اینترنت همه جانبه دارند. با این حال، آنها پتانسیل بیشتری دارند. به عنوان مثال، یک کنسرت زنده را در نظر بگیرید که یک دوقلو دیجیتال نیز به صورت موازی به عنوان یک رویداد مجازی اجرا می شود.

مخاطبان مجازی ممکن است از طریق هدست های واقعیت مجازی از نمایش لذت ببرند. در حالی که شرکت کنندگان حضوری می توانند عینک های واقعیت افزوده را به چشم بزنند. شرکت کنندگان مجازی را ببینند که در بین مخاطبان در کنار آنها ایستاده اند. این همگرایی فناوری همه جانبه برای ایجاد محیط های ترکیبی با واقعیت ترکیبی که در آن موانع بین واقعیت و دیجیتال محو می شود، به طور فزاینده ای رایج خواهد شد.

دستگاه های قدرتمندتر، همه کاره یا سبک تر

امسال بالاخره شاهد عرضه دستگاه VR پرچمدار اپل با قیمتی بودیم که آن را به عنوان ابزاری برای خلاقان یا اسباب بازی برای افراد بسیار ثروتمند قرار می داد. سال آینده دستگاه‌های جدیدی از متا (Quest 3 و همچنین هدست‌های پیشرفته معروف به Project Cambria) و همچنین عینک‌های AR بالقوه اپل را خواهیم دید.

برخی، مانند عینک اپل، سعی در ارائه تجربیات جدید خواهند داشت. در حالی که برخی دیگر، مانند پروژه کامبریا، تجربه‌ای پیشرفته‌تر و پیشرفته‌تر را هدف قرار می‌دهند. برخی دیگر با توجه به این واقعیت که بسیاری از مردم هنوز اندازه و وزن هدست های فعلی را مانعی برای پذیرش می دانند، بر سبکی و سادگی تمرکز می کنند.

آموزش و آموزش همه جانبه

خارج از بازی و سرگرمی، رایج ترین کاربردهای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در آموزش است. با توجه به کسب‌وکارهایی که توسط PWC در سال 2022 مورد بررسی قرار گرفتند. کارآموزان VR چهار برابر سریع‌تر از یادگیرندگان کلاس درس، دانش را جذب می‌کنند. در استفاده از مهارت‌هایی که در آموزش در دنیای واقعی آموخته‌اند، 275 درصد اعتماد به نفس بیشتری دارند.

شرکت‌های سازمانی در ایجاد محیط‌های یادگیری مجازی فراگیر و برنامه‌های آموزشی پیشرو هستند. در سال 2024، ما همچنان شاهد رشد پلتفرم‌هایی خواهیم بود که سازمان‌های کوچک‌تر را نیز قادر می‌سازد در این روند مشارکت کنند.

خرده فروشی همه جانبه

اکنون بسیاری از برندها از واقعیت افزوده استفاده می کنند تا به ما اجازه دهند عینک، لباس را به صورت مجازی امتحان کنیم. ببینیم کالاهایی مانند مبلمان و رنگ در محیط خودمان چگونه به نظر می رسند. با ساده‌تر شدن رابط‌ ها و تجربیات کاربر در سال 2024، می‌توان انتظار داشت که تجربه‌های خرده‌فروشی با واقعیت ترکیبی پیشرفته‌تر و غنی‌تر ظاهر شود.

به طور همزمان، فروشگاه‌های آفلاین عناصر خرده‌فروشی آنلاین را در تجربه درون‌فروشی خود وارد می‌کنند. تلاش می‌کنند انعطاف‌پذیری و راحتی خرید آنلاین را با محیط آجری ملات ادغام کنند.

کار مشترک

پلتفرم‌های آنلاینی که تیم‌ها را قادر می‌سازد تا از راه دور با یکدیگر همکاری و کار کنند. در سال 2024 همه‌جانبه‌تر و مفیدتر خواهند شد. کار از راه دور و توزیع‌شده محبوب‌تر از همیشه است. اما هنوز جنبه‌هایی از ارتباطات رو در رو وجود دارد که تکرار آن‌ها سخت است. در نتیجه، ابزارهای کاری واقعیت ترکیبی مشارکتی به طور فزاینده‌ای از VR و AR برای ثبت و بیان جنبه‌های ظریف‌تر تعامل استفاده می‌کنند که به خوبی به تماس‌های ویدیویی ترجمه نمی‌شوند.

تجربه مشتری همه جانبه

این روند همه چیز در مورد ایجاد غوطه وری و تعامل بیشتر در هر مرحله از سفر مشتری است. از زمانی که شروع به بررسی مواد بازاریابی و تصمیم گیری برای خرید می کنیم تا تحویل، استفاده و تعامل با پشتیبانی و خدمات پس از فروش.

با گسترش اینترنت همه جانبه، شاهد خواهیم بود که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیشتر به بخشی از فرآیند بازاریابی و فروش تبدیل می‌شوند. برندهایی که در ساخت محیط‌های مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. جایی که می‌توانند با خریداران برای حل مشکلاتشان تعامل داشته باشند و آنها را تشویق به جهش کنند. از مشتری بودن تا طرفدار مادام العمر بودن.

ایمنی آنلاین

اینترنت همانطور که امروزه وجود دارد اغلب می تواند فضایی خصمانه، تبعیض آمیز و ناامن باشد. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم اینترنت فراگیرتر، که در آن تعاملات واقعی تر به نظر می رسد، ایمن تر باشد. این بدان معناست که باید در رویه‌ها و حفاظ‌هایی که احتمال آسیب را کاهش می‌دهند، فکر دقیقی کرد.

امروزه در مدرسه به کودکان در مورد خطرات آنلاین و اجتناب از خطراتی مانند زورگویی سایبری یا اطلاعات نادرست آموزش داده می شود. توسعه استراتژی‌هایی برای اعمال این رفتار حفاظتی در محیط‌های آنلاین فراگیرتر و واقعی‌تر فردا به طور فزاینده‌ای بخشی از بحث در سال 2024 را تشکیل می‌دهد.

تحول دیجیتال در کسب و کار شامل استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی (AI) و محاسبات ابری برای رشد، ساده‌سازی عملیات و افزایش مزیت رقابتی ما است. تاثیر آن را می توان در هر صنعتی مشاهده کرد که ناشی از رشد تجارت آنلاین و دیجیتالی شدن مداوم تجارت و جامعه است.

 

 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای هلدینگ کاسپین / مینا بشیری / منبع : https://bernardmarr.com/


 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید